Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Th0mas schreef:beste manier is zonder beugels rijden en als je meer achterover gaat zitten is het dan makkelijker. maar desnood ook veel overgangen, hierdoor verbeterd de evenwicht en je paard gaat dan ook meer ontspannen.

en bekken kantelen.. als je dat niet lukt je rug bol maken maar dat meteeen weer afleren zodra je je bekken kan kantelen =) zo heb ik het geleerd en nu vind ik doorzitten het leukst wat er is
Annetje schreef:Ik heb ergens geleerd dat je met je benen moet zitten alsof je op de grond staan, hierdoor laat je je benen lang. Wanneer je je benen optrekt werp je jezelf uit het zadel.
Ik heb totaal geen moeite met doorzitten, op een enkel paard wel, maar dan oefen ik dit gewoon veel. Veel van stap-draf-stap overgangen maken en in het begin een beetje in een sukkeldrafje laten draven, werkt het beste. Ik let altijd alleen op mijn benen met het doorzitten en wanneer ik echt moeite heb om mee te gaan, maak ik mijn rug een beetje bol, zodat ik meer vrijheid in mijn heupen heb en vanuit daar mee kan bewegen.