Waar zijn julllie nu mee aan het trainen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Palermo

Re: Waar zijn julllie nu mee aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:49

Ik ben nu bezig om de zijgangen nog meer te verbeteren, en om de verzameling beter te krijgen.
Om zijn gangen te verbeteren zijn we nu bezig Piaffe en Passage te leren (de piaffe gaat al goed Lachen ) , ook gaan we nu in de galop richting de pirouette.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:56

Met mijn eigen merrie doe ik nu VD omdat ze drachtig is. Ze is nu 3.5 dus lekker op commando achterwaats en los in de bak poetsen en voetjes tillen. Zo krijgt ze toch lekker aandacht en als ik volgend jaar wedstrijden ga lekker wat makker.

Met mijn bijrijd merrie ben ik voornamelijk bezig met los maken door haar lijf en goed aan het been rijden. En de zijgangen aangezien we eind mei onze eerste wedstrijd in het L1 gaan rijden. Verder werk ik met haar ook flink aan de galop. Op de rechterhand dendert ze wat door terwijl ze op de linkerhand een mooi handgalopje laat zien met mooie sprong. Het is een hele lijst maar de merrie is ook pas weer vanaf 3.5 week echt weer in training. Ze is in maart bevallen van een dode tweeling en ze is pas 5, dus vandaar het lijstje

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:33

ik ben erm ee bezig om mijn paard nageeflijker te maken en rustiger in de hoofd-hals houding. Ik rijd veel op de binnenhoefslag en middellijn om hem rechter te maken. ook probeer ik er meer impuls in te rijden, dat mijn paard voorwaarts is voor het been en er niet voor vlucht. Ik ben ook de overgangen draf galop en galop draf aan het oefenen omdat ie dat niet helemaal wil begrijpen Tong uitsteken

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:55

ik ben bezig met : wijken , schouderbinnenwaarts, GEEN galop wisselsrijden in verzamelde galop Clown , goed aan het been rijden en ga zo maar door de ene dag richten we ons meer op het wijken de andere dag meer op schouderbinnen enzovoorts.
oja rustige hoofdhals houding! zijn we ook hard aan bezig

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:09

ik ben eigenlijk de hele week alleen maar aan het losrijden, en scherp maken op het been. als er een wedstrijd aan komt ga ik weer meer oefeningen doen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:07

In de les ben ik bezig om d'r meer uit de schouder te laten lopen en het zelf zoeken naar de aanleuning.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:59

Melanie15 schreef:
griebels schreef:
Ik ben vooral bezig om hem meer verzameld te laten lopen zonder dat hij veel druk vraagt. Er van achteren onder krijgen gaat moeilijk bij een arabier vanwege de korte rug. Het gaat wel, maar moeilijk. Eerst het ene en dan het andere.

Hoe wil je hem verzameld laten lopen als hij er van achter niet bij loopt of moeilijk? Dan lijkt dat me toch wel even wat belangrijker

Hij zet zijn achterhand er heel goed onder, maar een arabier gaat dus niet zo snel 'zitten'...
DAt is wat ik bedoelde met 'er onder' krijgen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:16

Bij Dennis vooral hem voorwaards te krijgen. Hij is altijd een flegmatieke pony geweest, z'n oefeningen loopt hij, maar voorwaards is ver te zoeken.

Angel is pas een half jaartje onder het zadel. Daar ben ik bezig met haar fijn na te laten geven en goed voor het been te zijn. Pasje opzij zit er ook al in, net als een pasje achterwaards.

Roos (van bijna 4) staat al 3 maanden stil ivm dracht. Ze had het al snel zwaar. Met haar ben ik ongeveer even ver als met Angel.

AnoukieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:40

Schakelen, veel en veel schakelen. Basiswerk met af en toe wat meer accent op een oefening, bijv, wijken, schouder binnenwaarts, achterwaarts, volte 10 meter galop etc. Bij elkaar rijden, met verbinding, actieve achterhand, die ook wat vlugger maken. Dat soort dingen. Oefeningen interesseren me niet zoveel, dat leer je een paard makkelijk zat als de basis er maar goed in zit. Tact, reactie voor je been/zit/hand etc.

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 01:09

basis basis basis

verzameld ...ontspanning ...veel schakelen
linker/rechter stelling
1 tempo , vooral in wendingen !
linkergalop (rechter gaatgoed )gecontroleerd

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:24

Rechtrijden en veel schakelingen, de basis dus.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:49

Met Levi probeer ik een ontspannen aan leuning te krijgen en deze te behouden tijdens de oefeningen. Daarnaast veel schakelen en af en toe een pasje opzij omdat te onderhouden. Eind juni wil ik L1 met hem gaan starten dus binnenkort gaan we wat proefgerichtere dingetjes doen, maar pas als ik een iets betere aanleuning heb.

Met Lotus probeer ik voorlopig er vooral op te blijven zitten en het stuur enigszins zelf te controleren. Daarnaast moet zich minder op gaan krullen en zelf het bit opzoeken.
Maar eigenlijk komt het erop neer dat ik op beide paarden probeer mezelf te verbeteren; ik moet nu eindelijk eens leren op mijn kont te gaan zitten en te sturen vanuit mijn heupen en niet met mijn teugels, daarom rijd ik om de dag zonder beugels op Levi (daar kan ik gelukkig de rem op vinden)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:19

Bij mij varieert het van paard tot paard. Memuska ben ik nu aan het proberen in een topconditie te houden zodat we van de zomer een paar dagen naar zee kunnen. Margriet (BT) proberen we ook zo goed mogelijk in vorm te houden met het oog op het veulen dat zou moeten gaan komen. Tarzan proberen we nu vnl op te blijven zitten Clown
Met Twister ben ik eindelijk weer daar aanbeland waar ik was gebleven voor de peesblessure: de galopwissels. Hij springt ze netjes maar zou iets rustiger moeten blijven erna, en dat proberen we nu te doen. Kiskil probeer ik vooral voorwaarts te houden en af te leren bij het minste te gaan steigeren en te bokken (nogal gevaarlijk voor het bazinnetje). Pieterke probeer ik wat te kalmeren en zijn zijgangen te verbeteren, hij is nogal stijfjes. Met Passim werk ik in de gewone les vooral aan zijn achterbeen, verder zijn we ook nog bezig met zijgangen.
Ik denk dat ze dat waren Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:14

Met Partout ben ik met verschillende dingen bezig.. Ligt ook maar net aan zijn bui..
Ben nu vooral bezig hem attent te maken op mijn hulpen, zodat ik ze ook meer kan verfijnen.. Dat betekend eerst veel tempowisselingen, goed terug nemen, daarna weer voorwaarts en dan wel van hem verwachten dat hij ook echt goed vertrekt..
Daarna veel overgangen.. Vooral van halt naar draf en weer terug, ook van halt naar galop en weer terug.. Ook hier verwacht ik weer van hem dat hij gelijk terug komt en gelijk vertrekt.. Sjouwen zal die.. Extreme duivel
En verder het wijken verbeteren.. En we zijn aan het beginnen met keertwendingen..

Met Jordy blijf ik een beetje hangen bij de nageefelijkheid.. Die is echt de makkelijkste niet.. Als ik net teveel van hem ga vragen blokkeerd hij helemaal.. Ik merk wel telkens verbetering, maar het gaat langzaam..

Tinkerbell zou naar Dennis gaan ombeleerd en gedekt te worden, maar dat gaat door omstandigheden niet door.. Dus die gaan we nu zelf inrijden..

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:43

Ik begin altijd met laag&rond losrijden, eerst stap, dan galop en dan draf. Veeeeeeeeeel schakelen en ik ben aan het proberen op de appyementen wat ruimer te krijgen. Verder probeer ik om alle overgangen Middenstap-uitgestrekte stap en verzamelde draf-uitgestrekte draf-verzamelde draf 100% goed te krijgen, omdat dat allemaal wordt beoordeeld in die nieuwe proeven....

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:54

Ik was bezig aan meer verzameling en ook al wat verruimen, maar mn lesgeefster is zwanger waardoor ik nu al een maand geen les meer heb gehad en ik weer een beetje bij af ben. Ontspanning is weer ver zoek, Ushi is weer super onrustig met haar hoofd (ze is een heel extreme hoofdschudder, maar dat was er nu eindelijk een beetje uit aan het gaan, maar nu is het weer bijna even erg als in het begin ) en het tempo ligt weer veel te hoog. Vandaag heb ik eindelijk weer mn eerste les, dus hopelijk geraken we snel weer op het niveau waar we zaten. Verdrietig

rooiesabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:50

Ik ben en blijf elke dag bezig met de basis en daarbij oefen ik elke dag dat ik rij een specifieke oefening, heb zo laatst de galop wissel geoefend en die zit er nu goed en netjes in!! OK dan!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:59

halthouden zonder dat ze zichzelf eruit drukt en achterwaarts gaan zonder zichzelf eruit te drukken *gaat al een stuk beter gelukkig*
en de galop beter te krijgen *zucht* daar moeten we nog heel veel aan werken...

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:56

tsjaa waar ik mee bezig ben??

ehmm nou ik begin altijd met de basis dus een goede stap, draf en galop. Dan de midden gangen en uitgestrekte gangen in alle drie de basis gangen rijden, dus erg actief op mijn been houden... Verder ben ik nu heel erg op verzameling bezig (die ik nu goed onder de knie begin te krijgen).

Als dit alles goed ga ga ik langzaam moeilijker oefeningen te doen, meestal begin ik met keertwending om de achterhand naar links en rechts in stap en vanuit daaruit in appuyement, in stap ook veel schouder binnen en schouder voor rijden en travers. (tussen door ook gewoon draf enzo om allert heid er in te houden)

Dan ga ik vaak weer in draf en begin met wijken en appuyeren (dit lukt nog lang niet zoals die moet hoor Knipoog rij daarentegen ook pas L1)
Verder veel zijgangen en (schijn) overganen.

Eigenlijk is dit zo het gemiddelde wat ik doe, soms is het niet verder dan alleen de basis en de andere keer weer helemaal boven aan...

Als ik erop zit merk ik vanzelf vaak wat ik moet oefen en doe dit dan ook. Gemiddeld train ik op M1 nivo...

Alice

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:54

Ik probeer mijn bijrijdpaard wat nageeflijker te laten lopen in stap.
En voor de rest help ik een meisje met de rechtergalop....zie topic hier ergens op deze pagina

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:09

Recht richten Tong uitsteken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:48

ik rijd op dit moment een paard wat nog niet zoveel kan.
Dus back to basics.

Rechtrichten, ontspannen, nageeflijk.

vandaag begon het er een beetje op te lijken had wat vaker een ontspannen moment.
Maar hij is nog wat onrustig in de mond en erg zoekende naar het evenwicht.

Maar zolang het iedere keer wat beter gaat ben ik blij.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:02

bij de dressuur ben ik bezig hem constant naar beneden te rijden, als meneer wat ziet kun je namelijk weer helemaal overnieuw beginnen

bij springen ben ik bezig met tempowisselingen voor de sprong

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:30

ik was met verzamelen en appuyement bezig maar die pony is dus al verkocht Rolleyes
en met andere paard ben ik bezig:
- ontspannen en nageefelijk rijden.
- betere overgangen.
- bij wijken achterhand meeeeer mee Haha!
- scherpere wending.

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:37

met mijn eigen pony ben ik bezig met de schouderbinnenwaarts en de middengangen
en met de fries ben ik bezig om beter aan het been te worden en beter willen inbuigen..