Paardennamen schreef:Ja dat weet ik, daarom haalde ik dat ook aan. Kafue maakt ervan dat het 'maar' een springpaard is. Zij vaart daarna gelijk uit over het belang van dressuur, terwijl daar helemaal niet om gevraagd is. Er is gevraagd voor tips om het paard stil te laten staan, mijns inziens is dat al dressuurmatig rijden.
En toch als je een paard niet normaal kunt laten halthouden dan heb je niets te zoeken op de wedstrijden ook niet voor ervaring en dergelijke.
Halthouden is een van de eerste dingen die een paard moet leren netjes stilstaan met het gewicht verdeeld over vier benen.
Kun je dat niet dat mis je een stikje gehoorzaamheid en kom je jezelf tegen.
Ga je dan maar voor de lage punten naar de wedstrijd dan neem je de plaats in van iemand die wel voor de punten gaat en graag verder wil naar de L1.
Je moet je paard altijd een klasse hoger hebben dan dat je gaat starten.Dus start je B zorg er dan voor dat je thuis L1 bent.
Ik snap best dat de menigen erover verdeeld zijn en het mischien qru overkomt maar zo is het. Als je een stukje basis gehoorzaamheid mist dan is het overigens niet eens zo verstandig om te gaan starten omdat je dan niet voldoende zeggenschap over je paard hebt en zo eigelijk niet veilig bent voor jou, je paard en je omgeving. Stel jij kunt niet halthouden en er loopt net zo lief klein kindje en dan?
Veiligheid voor mens en dier moet voorop staan.
Aan de andere zijde als je rijkunst al tekort schiet voor het eenvoudige halthouden moet je in alle rust thuis werken en niet in de stress op de wedstrijden. Op een wedstrijd moet je laten zien wat je kunt het is niet om te trainen. Bovendien hoe kun je je meten met anderen als je neit simpel kunt halthouden een van de eerste dingen die je leert met paardrijden simpel halthouden.