Sansjo schreef:Mijn paard rijd ik met een gewone bustrens. Zoals ik al zei heb ik dit bit erbij gekregen toen ik hem kocht. Hiermee is hij dus ook ingereden. Rugproblemen heeft hij zeker niet. Dit omdat ik hem wekelijks masseer en ik inmiddels de ervaring hiermee heb om pijnlijke plekken te voorkomen. Dus dat is het ook niet.
Sorry maar dat jij je paard masseert om pijnlijke plekken te voorkomen zegt niets.... als het paard niet goed over de rug gereden wordt zal deze last krijgen van zijn rug en het masseren zal dan wat verlichting brengen maar zou het niet beter zijn om er voor te zorgen dat hij zijn rug leert gebruiken?
Ga dat dier eens een week of wat idd longeren... laat hem met laag lopen, zijn neusje naar de grond, zijn achterhand erbij.... zoek eens bij die topics over longeren, daar staat zoveel info over goed longeren.
Citaat:
Ik krijg hem wel nageeflijk maar echt pas na een drie kwartier. Hij is zeer voorwaarts dus om hem nog meer naar voren te rijden schiet ook niet echt op. Dus tja, een ander bit blijkt volgens de meeste van jullie ook geen oplossing. Een echte oplossing heb ik ook nog niet echt gelezen. Dus wie heeft er een goed idee????
Dat jouw paard pas na 3 kwartier nageefelijk wordt heeft een oorzaak en ik denk echt dat dat niet aan het bit ligt, ik kan zo vanachter een scherm ook niet duidelijk zien hoe of wat maar meestal duid dat toch op een probleem in het lijf, stijfheid, niet soepel... maar om dat soepel te krijgen moet je echt wel wat doen, dat gaat niet met een weekje of 2 over.
Vlotheid moet je niet verwarren met naar voren rijden, je moet altijd van achter naar voren rijden..