ik denk idd gewoon dat het aan het karakter ligt, heb zelf ook een Engels volbloed en die heeft ook altijd zoveel energie. terwijl ze gewoon het voer krijgt wat ze nodig heeft, het is geen optie om haar te minderen in het voer want doordat ze zo heet is en zich snel opfokt verbrandt ze ook snel haar energie. verder rijd ik haar zo lang totdat ik vind dat ze het goed gedaan heeft en dat varieert weleens van 15 minuten tot aan anderhalf uur. longeren vind ik aan de ene kant wel een beetje onzin ja, je moet er gewoon op gaan zitten en eraan rijden. als hij weet dat jij de baas bent loopt hij wel anders want dan houdt hij zijn hoofd wel bij jou. mijn paard ging in het begin ook altijd dingen zoeken als ze zich verveelde...dan sprong ze voor paarden opzij of ging ze juist op ze af, dat vond ik niet bepaald grappig maar dan ga je gewoon oefeningen doen waarbij ze echt op moeten letten. mijn merrie doet het nu niet meer, maar toen die tijd ging ik gewoon travers rijden, schouderbinnen en buitenwaarts, wijken etc. (standaard training geworden) en je moet zelf vooral rustig blijven natuurlijk. als ik gestrest was en ging op mijn paard zitten dan was zij het ook maar als ik er heel relaxed op zit dan is zij ook rustig, en zo gaat het ook met het omgaan met je paard naast het rijden. als jij rustig bent wordt zij op den duur ook rustiger. paarden zijn gewoon heel gevoelig en als je dan ook nog met een Engels volbloed te maken hebt...tjah. en als je het dan over het rijtechnische hebt; dan zou ik er eens voor zorgen dat je paard fatsoenlijk aan je been is, want als jij je paard aan het been hebt wordt hij veel rustiger (ja ik weet het klinkt gek haha
maar het is wel zo, heb het bewijs op stal staan) ik dacht in het begin dat ze wel aan het been was omdat ze altijd zo aan het shouwen was was majaa niet dus. ze was gewoon aan het rennen omdt ik haar niks gaf om wat mee te gaan doen...