Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Maar dat geloven sommige dat niet
Alleen zijn dat wel de mensen, die niet de vele ervaring met zadelmak maken hebben, dus roepen hun info over een paar paardjes.
.

ik vind het dus heel belangrijk dat je paard je stem kent en weet dat hij wat voor zijn brood moet doen en dat niet leven 1 groot feest is 

, dus het ging nog wel vrij snel. Heb haar eerst ongeveer een week geborsteld enzo, beetje mee gewandeld, en toen ze me herkende ben ik met hoofdstel begonnen. Daar trok ze zich helemaal niks van aan, gedroeg zich net zo makkelijk als aan een halster. Toen ben ik begonnen met longeren, geen extra lijnen en teugels en ander spul, daar heb ik niks mee. Na ongeveer een week na het longeren aan de hand stappen met een zadel erop, daar trok ze zich ook niks van aan, dus na een paar keer ben ik er na het longeren opgestapt, terwijl haar eigenaar haar aan een touwtje had, gewoon een beetje rondgelopen. Drie of vier keer ofzo, en daarna los. Ik longeer haar nog steeds wel voor ik ga rijden, gewoon om even op te warmen en overbodige energie er uit te werken.
. 
WWWiske schreef:Ik had vorig jaar november een toen drie jarige in de ring ( om te jureren ) bij de L2 dressuur paarden.
En ook afgelopen maanden viel het mij op hoeveel drie jarigen er al meereden in de wedstrijden van de B dressuur.
Valina schreef:Hoi Amber, heb jij ook les genomen bij het zadelmak maken? Of had je hulp van een begeleider?
Hij heeft ze alleen maar voor gezelschap en om te fokken.
merel90 schreef:hoe kun je voorspellen dat je paard rustig blijft? is dat zoieso als het vertrouwen groot genoeg is? en hoe weet je of dat groot genoeg is?