Passage?!!?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: Passage?!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:05

mijn paard doet dat ook wel eens als ie aan de longe is.. Maar meestal hoort ie dan wat en wil ff laten zien hoe geweldig mooi dat ie is Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:40

Ik werkte vroeger met een fjordenhengst en reken maar dat die kon piafferen en passageren als ie weer eens aan het werk moest Haha!

Kun je niet eens wat foto's of een filmpje plaatsen..ik wil dit wel eens zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:17

Er zit een verschil tussen hoog van de grond verheven draven en passage en ook tussen dribbelen en piaffe.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:12

ik vind het toch klinken als spaanse pas, niet als passage.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 20:02

Bedankt voor jullie reacties. Rock-on, dudes!
Ben kennelijk niet de enige met een paard die van energie niet naar voren gaat, maar een opwaartse beweging gaat maken.
Zodra de gelegenheid er is wil ik best foto`s maken. Ik heb nog geen digitale camera.

Ik weet hoe een passage en piaffe eruit ziet en ook hoe het onder het zadel voelt en ze doet dit echt. Ieder is vrij om verder zijn mening hierover te laten blijken.

Ik ga verder op dit topic niet reageren tenzij ik dit echt noodzakelijk acht. Doei, doei

puppyduck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 07:50

Sommige reacties zijn idd wel wat flauw.

op de manege was een paard die met een beginner op zijn rug, opeens volledig in passage ging, niet zo mooi misschien maar toch!
Bleek dat die jongen uit pure angst zijn onderbenen heel hard aan kneep!.

Let eens op je vriend of hij wel zijn benen af laat hangen( western) of dat hij constant zit te knijpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:42

Suzanne F. schreef:
Er zit een verschil tussen hoog van de grond verheven draven en passage en ook tussen dribbelen en piaffe.

_/-o_
Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:49

Kawa deed vroeger op concours ook de passage Ja echt waar Ja Clown

Als ik er net opzat

Alleen was zijn hoofd dan te hoog, rug was "beetje" weg gedrukt en zijn staart stond recht omhoog.
Maar zijn draf was zeker hoog verheven Ja
Owja, hij maakte er ook nog altijd leuke knor geluiden bij, want hij wilde eigenlijk kur op muziek Ja

Dat is toch echte passage?
want iedereen op het concours terein keek dan naar me , dat is toch vast om te kijken naar die mooie passage Ja en niet naar dat gesnurk en maffe staart Knipoog

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 07:16

Noppes doet tijdens het buitenrijden ook een soort van idioot doen. alleen noem ik dit dan niet de passage. als ik haar namelijk inhoud, gaat ze heel raar hoge passen maken, dat gaat vaak als gevolg steigeren, dus bij Noppes zijn het denk ik echt ongeduldige ik-wil-nu-galloperen-begrepen? pasjes Knipoog

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 07:39

passage en piaffe zijn allemaal natuurlijke bewegingen bij een pard hoor alleen hoeven ze die niet te gebruiken normaal maar ze kennen ze wel allemaal hoor
heb ook een pony gereden die op buitenrit zo graag wou galloperen dat ze iedere keer een piaffe deed