Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nadezda schreef:Bedankt voor jullie reacties maar we hebben nog een probleem want mijn bijrijdster wil helemaal niet trekken, maar krijgt hier dus wel voor op haar kop.
Hij vind dat ze erg slecht luisterd en niet doet wat er van haar gevraagd wordt.
Dit klopt want ze wil geen bonje maar ook niet gaan trekken in de mond , dus doet ze dat dus ook niet.
Ze is echt een hele lieve meid en heeft geprobeerd rustig aan hem te vertellen dat ze niet in de mond wil gaan trekken en dus meer met haar benen wil rijden.
Maar hij zegt rustig: dit is mijn les en je doet hier wat ervan je gevraagd wordt, jij luisterd niet.
Hij vind dat ze meer met haar handen moet spelen, terwijl ik juist leer dat ze haar handen rustig moet houden en naast haar benen ophoudingen moet maken.
Contact met de mond is prima, daar ben ik zelf ook voor maar ik vind dat getrek en gepluk echt niet nodig.
Als ze lekker los is gereden komt ze vanuit ontspanning erg mooi naar beneden en is ze heerlijk te rijden.
Thuis gaat het dan ook uitstekend maar in de les is ze onrustig en gespannen.
Het is volgens zeggen een goede instructeur maar ik twijfel hier enorm aan, leer die kinderen aub met de benen te rijden i.p.v met de handen.
Hij had tegen mijn bijrijdster gezegd: de pony daar ligt het niet aan , maar jij luisterd gewoon niet.
Ik baal ontzettend van de situatie, en nee we hoeven de lessen niet te volgen, maar daar betaal je eigenlijk wel voor.
Jammere is dan ook dat je dat geld kwijt bent en eigenlijk wel een goede instructeur voor had kunnen nemen (eventueel priveles).
Maar goed kijk het deze week aan en anders is het toch maar afgelopen, want dit willen we beide niet.
Ik weet echt niet of het verstandig is om met de instructeur te gaan praten?
Citaat:.....Maar goed dat is mijn mening.
nadezda schreef:Dit lees ik in een topic verder op:
Constant spelen met de teugels, door te blijven drijven en een beetje links, rechts (maar dan dus niet op een "zagende" manier..)
- Druk opbouwen, door te blijven drijven en van voren constant tegenhouden totdat hij nageeflijk gaat lopen
Deze 2 dingen worden beide toegepast op de ponylub en over beide ben ik niet te spreken.
Dit is toch echt niet de manier om je paard nageefelijk te rijden.
(Oohw wacht, dat had ik al gezegd.)