wie kan mij even helpen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: wie kan mij even helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:30

jenn66 schreef:
Nee, je hoeft het niet op te zoeken, maar ook niet het ontwijken. Gewoon negeren zodra je langs een paard loopt en begint te klieren ff wat meer naar voren rijden en zelf doen alsof er nix aan de hand is. Als ze echt bang is, zal ze zien dat het jou nix doet en dat het eigenlijk onzin is dat ze er bang voor moet zijn. Als ze gewoon aan het klieren is dan is negeren een van de beste oplossingen want dan is het niet meer leuk voor haar. Ook als er iets aan de kant van de bak is dat eng is.. Ik doe alsof er nix aan de hand is, ik rijd gewoon de oefeningen die er gereden moeten worden en uiteindelijk zijn er zelfs paarden die het vergeten dat dat eng was.

dit bedoel ik ook...soms moeilijk om jezelf te verwoorden Haha!

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:04

Mijn merrie heeft daar ook last van gehad.
Niet dat ze ze probeerde aan te vallen ofzo ,maar als er een paard voorbij kwam sloeg ze er wel naar.

Deze merrie is ook heel a-sociaal opgevoed.
Heeft tot haar 2.5 alleen bij haar moeder gestaan dus was ook geen andere paarden gewend.

Bij haar was het meer angst.
Ik ben het probleem dus wel op gaan zoeken.
Als ik haar longeerde en er reed iemand in de bak vroeg ik of ze er juist langs wouden rijden.
En op den duur keek ze er niet meer naar en had ze door dat er helemaal niks aan de hand was.
Tijdens het rijden idem dito.
Juist gaan rijden wanneer er anderen aan het rijden waren.
En belonen wanneer ze braaf was.

Ze staat nu sinds een half jaar met andere paarden zomers dag en nacht op de wei en in de winter alleen overdag.
Het is nu een totaal ander paard.

Maar die van jou doet het nu zomaar ineens als ik het goed heb.
Misschien is ze inderdaad hengstig.Ik zou wel gewoon blijven rijden als ze weer goed loopt.
En als je het zelf niet durft vraag je of iemand anders er een paar keer op wilt.Dan weet je ook hoe diegene haar aanpakt en wat je moet doen als ze het weer doet.
Ik neem aan dat je gewoon les krijgt.

Veel succes verder in ieder geval.

anneloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:08

heej,

Ik heb het ook een poosje gehad met een pony, toen kwam het volgens mijn instructeur omdat zze zich te veel verveelde en dus teveel energie had.
Het kan zijn dat dat bij jou ook zo is, maaar dat hoeft natuurlijk niet, ik be n toen meer gaan rijden en moeilijkere oefeningen gaan doen. Ik hoop dat je snel een oplossing vind

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 17:50

ik heb haar nu ongeveer 7 maanden, en ben met haar 4 maanden geleden verhuist, naar deze pensionstal. er gaan daar veel paarden weg en er komen ook weer veel paarden bij (dat is hun werk, paarden die ziek zijn of zadelmak gemaakt moeten worden weer beter en zadelmak maken) ze staat niet bij andere paarden in 1 dezelfde wei maar er staan wel paarden in een wei ernaast. ik heb gevraagt aan de vrouw bij wie ik sta, of er geen andere paarden bijkonden, maar dat had ze liever niet (want als er wat gebeurde met de paarden die zij moet vezorgen is dat niet zo fijn) ook al heb ik haar liever bij andere paarden in de wei.

ik heb het in het begin geprobeert te ontwijken maar dat is zeker wten niet de oplossing. maar bedankt voor jullie reacties.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:08

Dan zou ik eerder denken aan jaloezie van je paard naar andere paarden...

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 17:34

bedankt voor jullie berichten.
maar ik heb 1 probleem, en dat is dat ik ze niet bij andere paarden in de wei kan zetten, dat heeft tie vrouw liever niet ook al zou ik het wel graag willen. dus ik heb dus dat probleem ... ik zou echt niet weten hoe ik dat zou kunnen oplossen maja ik ga proberen haar zoveel mogelijk afteleiden met het rijden ik laat het jullie nog wel weten.
bedankt groetjes cheyenne...

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 21:03

ze staat ong. 4 maanden daar nou, en er zijn vaak paarden weggegaan en weer andere paarden in de plaats voor gekomen.
misschien dat dat het is maar ze had er geen contact mee.
maarja ik weet t ook niet.