laatmederin schreef:Hmm, oke, ik ga nu iets typen wat banketstaaf over kan komen, maar zo is het niet bedoeld...
Zou het echt zo slecht zijn als je vriendin die pony verkoopt? Ze is er bij toeval aangekomen, rijd hem maar 2x in de week (weet niet of ze er ook nog andere dingen mee doet natuurlijk), ze is bang voor hem, en heeft hem buiten niet onder controle zodat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Als ze alleen maar wil knuffelen en zoenen is ze misschien beter af met een vriendje dan met een pony want 99% van de paarden gaat hier volgens mij op den duur toch misbruik van maken.
Ik vind het trouwens WEL verstandig van je om de slof er bij te pakken als je naar buiten gaat. Ik zou het risico ook niet nemen met een paardje dat ervaring heeft met rengalop naar huis op eigen initiatief. En als hij bij jou wel braaf is... dan hangt die slof toch ook lekker los.
Bedankt voor je reactie. Ze heeft al een vriendje, en woont samen dus dat is niet het probleem. Het is niet zo dat ze niets met paarden had voordat ze aan deze pony 'begon", ze heeft altijd haflingers gereden. maar goed, dat is andere koek dan een jonge ruin...
Ik ga eerst dinsdag erop zitten, en wacht af. als dadelijk blijkt dat ie bij mij braaf is en niets flikt, zal ik inderdaad met haar gaan praten. Het buitenrijden raad ik haar voorlopig af. als ik deze pony dadelijk een keer of 2 in de week ga rijden en zij ook, zie ik ook meteen ofdat daar niet een stuk van het probleem ligt. Anders raad ik inderdaad een bijrijdster aan...
(mensen uit omg. oss met interesse?!
)Maar goed, bedankt voor de reacties, ik wacht af!
Eeen slof is niet bedoeld om een pony "even" in de krul te trekken. De slof is alleen bedoelt voor mensen die goed kunnen rijden en weten hoe ze er mee om moeten gaan. Anders kan dit zeer grote problemen opleveren en dan ben je nog verder van huis.