Super onzeker tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missrosa

Re: Super onzeker tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:54

wendytjeG schreef:
miepmiep schreef:
Maar ik merk wel aan mezelf, en ook aan mensen om me heen die met dingen kampen, dat het best eens nuttig kan zijn om er zo'n nuchtere opmerking tussendoor te gooien.
Anders ga je je zo ontzettend focussen op "ojee ik heb faalangst", dat het zo mogelijk nog lastiger wordt om je er overheen te zetten.

Als ik persoonlijk een nuchtere opmerking naar mijn hoofd krijg, (want geloof me, ik ben in het dagelijks leven niet half zo nuchter als ik me nu voor doe Haha! ) denk ik ook van "Oja, das waar ook! Waar maak ik me druk om..."

Anders in elkaar zitten of niet, het geeft in ieder geval stof tot nadenken, en dat kan al een stap in de goede richting zijn.

Zeker, daarom ben ik volgens mij ook voor mijn vriend gevallen, das echt een nuchtere boer Haha!

Hihihi, de mijn eook Haha!

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:56

wendytjeG schreef:
Wat mij wel geholpen heeft zijn gesprekken met iemand die redelijk neutraal tegenover mij stond.
Die gaf ook aan... welke mensen zijn belangrijk voor jou?
Waarom zou jij je iets aantrekken van onbelangrijke mensen? Heb jij zelf zo snel kritiek op anderen?
En wat gebeurt er als het niet lukt?

In feite werkten we dus met hele makkelijke vragen, proberen te rationaliseren. Degene die me hierbij geholpen heeft was trouwens geen psycholoog, maar iemand uit de alternatieve hoek waarbij ik terecht was gekomen vanwege lichamelijke klachten die ik kreeg vanwege mijn spanning en onzekerheid.
Het gaat er niet om met wie je dat soort dingen doet, als je je maar op je gemak voelt bij die persoon, en die persoon ook weet waar hij mee bezig is.

Zeker! Als het probleem echt groot wordt en je erg in de weg zit, is professionele kundige hulp wel op zijn plaats, want het is zeker te leren om goed met dit probleem om te gaan.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 16:33

Ik heb vroeger weleens deskundige hulp gehad.Het werkte alleen niet echt.Ik voel me nu te oud voor dingen als faalangst cursessen.Dat is meer iets voor als je jong ben en op de basisschool of brugklas zit.Maar ik sta overal voor open misschien ga ik binnenkort toch maar weer op zoek naar deskundige hulp.Maar wil eerst kijken of ik er zelf uitkom.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:39

valerm schreef:
Ik heb vroeger weleens deskundige hulp gehad.Het werkte alleen niet echt.Ik voel me nu te oud voor dingen als faalangst cursessen.Dat is meer iets voor als je jong ben en op de basisschool of brugklas zit.Maar ik sta overal voor open misschien ga ik binnenkort toch maar weer op zoek naar deskundige hulp.Maar wil eerst kijken of ik er zelf uitkom.

Faalangst cursus had bij mij destijds ook geen enkele zin Haha!
Psycholoog ook niet. Informatie zoeken is altijd goed, heel veel succes!

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:49

valerm schreef:

Die cursussen lijken mij persoonlijk ook niks (wat niet wil zeggen dat ze niet goed zijn).
En te oud? Ik ben 22 en werk er nu nog keihard voor om beter te worden hierin. Dat maakt toch niks uit? Stel dat je dit tegen blijft komen, dan is het toch zonde dat je de dingen die je leuk vindt niet kunt doen omdat je vindt dat je het zelf moet kunnen, of dat je te oud bent voor bepaalde dingen.
Ik kan me goed voorstellen dat je het zelf wil doen, heb ik ook altijd willen doen. Maar als het niet lukt.... stap over je trots heen en ga er voor!

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:09

@valerm: als je meer info over het boek wil mag je me altijd een pm sturen, en je kan het ook hier bestellen of meer info krijgen :http://www.paardentips.com/
ik heb het in de standaard boekenhandel gehaald, maar ik weet niet of dat in nederland ook zo is?
en wat je ook kan doen is gewoon soms jezelf een complimentje geven, en er over nadenken en dan realiseren dat je toch zo slecht nog niet bent (integendeel waarschijnlijk) en gewoon tegenover jezelf (hardop) toegeven dat het goed ging, klinkt mss stom maar op den duur werkt het wel.. en ga eens de mensen na die allemaal jaloers op je zijn en die in jouw plaats zouden willen staan, zullen er ook een heleboel zijn! (ik oa met je Z hengst Haha! )

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:12

Dat is inderdaad erg belangrijk. Dergelijke angsten zijn meestal erg vaag, op het moment dat je ze rationaliseert heb je vaak al zoiets van 'o ja, het valt allemaal wel mee'.