pony van 1.18m springt 1.15m ... ?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: pony van 1.18m springt 1.15m ... ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:24

Af en toe eens hoog trainen heeft dat effect idd.
Staat er dan eens een flink parcours denk je, dat kunnen we wel.

Maar met zo'n jong dier dat elke keer doen, geeft totaal geen nut.
Tenminste ik kan me niet voorstellen dat die al een goede basis heeft en van daaruit eens hoog gaat Lachen

Ik heb ook al gevraagt waarom de instructrice dit nodig achte, wacht ook nog op een goed antwoord Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:24

dat bedoelde ik ook met mijn eerste opmerking Haha! . Ik wilde alleen toevoegen dat het RT nut kán hebben.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:26

Het nut? Zelfs instructrices laten zich wel eens verleiden tot het zoeken van grenzen...

Ik vind 't qua verstandigheid dan ook volledig afhangen van hoe de techniek van de pony is (netjes of slordig), hoe oud hij is (volgroeid of niet), wat voor karakter ie heeft (snel bang of koelbloedig), hoe vaak er zo hoog gesprongen wordt (1x in 't jaar of 5x in de week) en of hij goede bescherming om heeft.

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:31

Clitia schreef:
En door de hindernis elke keer een stukje te verhogen, wordt het voor de pony ook een uitdaging/spelletje/leuk.

en clitia je weet dat dit een jonge pony is(en dus niet volgroeid) met een ruiter die er net voor de 3e keer op zit (dus weinig ervaring met deze pony) dus dit advies lijkt me hier niet helemaal op z'n plaats. Ik ben het helemaal met Sonja eens dat het voor deze combinatie niet aan te raden is om deze hoogtes te springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:41

en IMO is het steeds weer een beetje hoger zetten nu juist dé manier om het een enthousiaste pony tegen te maken. Dan doen ze goed hun best, en dan moet het nog meer

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:47

Helemaal mee eens lielle. Een volgroeide pony een keer uitdagen met een hoge hindernis kan ervoor zorgen dat hij plezier in het werk houdt mits de ruiter en de pony voldoende ervaring hebben zie ik daar dus geen enkel probleem in. Maar werken aan de techniek op wat lagere hindernissen heeft volgens mij meer nut voor deze combinatie.