Angst onder een viaduct

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

slaatze

Re: Angst onder een viaduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:31

Heel heel heel vaak oefenene.. en er een keer naast gaan.. onder het viaduct uitgebreid belonen met peentje en alles.. als je het verkeer natuurlijk niet hinderd Knipoog

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:05

Viaducten zijn ook vreselijk eng. Knipoog Plotselinge overgang van licht naar donker, er komen overal enge geluiden vandaan.... Wat alle anderen ook zeggen, gewoon rustig blijven en doen of er niets aan de hand is. Als ze paniekerig blijft, desnoods een paar keer afstappen en aan de hand onder het viaduct door. Als een paard je kan zien en ook ziet dat jij er zonder enig probleem onderdoor loopt, wekt dat vertrouwen en krijgt hij dat er niets aan de hand is. Mijn paard, die dus echt nergens van onder de indruk is, was in het begin als de dood van kleine bruggetjes. Ze stopte gewoon en deed geen stap meer naar voren. Nadat ik een paar keer aan de hand erover heen ben gegaan is er niets meer aan de hand. De eerste paar keer ging ze natuurlijk wel wijdbeens met haar neus op de grond en dan het liefst zo snel mogelijk... Haha!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:33

Lorena en d'r familie hadden het 'geluk' (nouja was meer geluk voor ons als bijrijders!) dat de eigenaar altijd gekke dingen met hen deed.
Vlakbij hen loopt de snelweg, met een viaduct erover. Lorena had als 3-jarige toen ze voor het eerst onder het zadel naar buiten ging hier absoluut geen probleem mee! komt omdat de eigenaar rustig met 2 paarden tegelijk midden op een 80km weg ging lopen, en zo het viaduct over. Vanaf dat ze een veulen waren. Gekke vent Knipoog

Ook het viaduct verderop waar we onderdoor moesten hadden de paarden weinig problemen mee, en ik denk dat de hele discussie over de angst van de ruiter wel terecht is. Alleen het is moeilijk om dat zomaar 'uit te schakelen'.