Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

wendytjeG schreef:Draaien het oor om?
Sorry, maar daar zou ik mijn paard meteen weghalen.
parouscha schreef:wendytjeG schreef:Draaien het oor om?
Sorry, maar daar zou ik mijn paard meteen weghalen.
Anders kunnen ze er gewoon niet opkomen.
Riant schreef:
maar er zijn ook mensen die zich professioneel noemen maar het niet zijn (zat zelfs). En als eigenaar is het soms heel moeilijk om te bepalen wat wel en niet Proffessioneel is.

, ze is inmiddels weer terug op der eigen stal
Viennanova schreef:Ik dacht echt dat ik een goed plek voor haar had gevonden....geld maakt me voor wat betreft mijn paard niet zoveel uit..... En het feit dat ze misschien goedkoper waren (wat dus niet zo is) speelde bij mij geen rol! Ik zei dit puur omdat ik nog niet wist wat beleren bij andere mensen kost.....(heb het gevoel dat ik me even moet verdedigen).

Kaja schreef:
Vaak draait het er om dat mensen geld willen besparen op de africhting en dan kom je bij "profesionals" terecht....
Professioneel tussen aanhalingstekens kun je vergelijken met beunhazen...
Net als TS zegt: Dit kost me wel wat meer centen...
Tja....
) dan ben ik de eerste die dat toe zal geven en bijvoorbeeld het paard doorverwijs naar Gert van den Hof ofzo
Mijn toekomstige topper (
) staat momenteel ook in training bij een prof...
En daar baal ik niet van.... Beter zo, als dat ik straks afscheid moet nemen omdat hij niet zo helder meer is... manonnetjoe schreef:Nooit in een box met dit soort gevallen! Jeetje, tenzij je dood wil...
Stel je voor dat je met dit paard van de TS in de stal staat en hij knalt je tegen het dak of je valt en hij vertrapt je...
Nooit in kleine ruimtes werken, gewoon in de manege een gedeelte afzetten.
Ik heb afgelopen ook iemand aan het werk gezien die paarden beleert als vak. En er waren een aantal paarden die panisch begonnen te doen als hij op wilde stappen. Hij leunde in de beugel en zodra hij merkte dat het paard zenuwachtig werd haalde hij zijn voet eruit en beloonde het dier. Op een gegeven moment kon hij ij in de beugel staan en toen is hij ook gestopt omdat het dier zijn angst in bedwang hield. Hij beloonde het dier voor zijn medewerking en liet hem met rust. Hij zei tegen me dat je met jonge paarden heel voorzichtig moet zijn, een fout en je verprutst het vertrouwen in de mensen. Je kan er beter wat meer de tijd in steken!
Maar nooit opsluiten, dan ga je tegen zijn natuur in en dat kan alleen maar averechts werken![]()
Succes ermee!
Citaat:sorry hoor.. val me anders aan..
lachmar schreef:Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen.
Wat ik zo raar vind uit jou verhaal is dat ze meteen de eerste dag al met je paard zijn begonnen.
Als ik een nieuw paard op stal krijg dan laat ik ze eerst ff wennen, dan leer ik ze rustig longeren en dan een keer een singel en zadel op. Hier doe ik meestal 1 a 2 weken over (Verschild per paard)
Ze worden dan niet in 1 keer overbluft en hebben genoeg tijd om zichzelf aan de situatie aan te passen en te wennen.
manonnetjoe schreef:Nooit in een box met dit soort gevallen! Jeetje, tenzij je dood wil...
Stel je voor dat je met dit paard van de TS in de stal staat en hij knalt je tegen het dak of je valt en hij vertrapt je...
Nooit in kleine ruimtes werken, gewoon in de manege een gedeelte afzetten.
Ik heb afgelopen ook iemand aan het werk gezien die paarden beleert als vak. En er waren een aantal paarden die panisch begonnen te doen als hij op wilde stappen. Hij leunde in de beugel en zodra hij merkte dat het paard zenuwachtig werd haalde hij zijn voet eruit en beloonde het dier. Op een gegeven moment kon hij ij in de beugel staan en toen is hij ook gestopt omdat het dier zijn angst in bedwang hield. Hij beloonde het dier voor zijn medewerking en liet hem met rust. Hij zei tegen me dat je met jonge paarden heel voorzichtig moet zijn, een fout en je verprutst het vertrouwen in de mensen. Je kan er beter wat meer de tijd in steken!
Maar nooit opsluiten, dan ga je tegen zijn natuur in en dat kan alleen maar averechts werken![]()
Succes ermee!
lekker de ruimte gijsenkim schreef:Ik stap nergens anders op dan in de bak.............. niet in de box, niet in de gang (doen ook nog wel eens mensen) en niet op het beton (jaaa wordt ook gedaan)
Ik lijk wel gek, eerlijk gezegd stap ik het liefst hartje veluwe op![]()
![]()
lekker de ruimte
Citaat:Je moet je paard kennen voordat je zoiets doet, nogmaals, don´t try this at home, maar het kan wel een oplossing zijn.