wat moet je doen aan steigeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: wat moet je doen aan steigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:21

"mevrouw wil gewoon niet aan het werk" lijkt me niet echt een positieve benadering. Als je mij zo zou benaderen, werkte ik ook niet graag voor je. Als je nu eens doet alsof je het beste paard op aarde hebt en iedereen wil laten zien hoe goed ze kan lopen? Dan ga je er met een andere instelling op, dat kan ook wel eens helpen...
En dat bedoel ik niet zo kattig als het misschien lijkt...
Maar een paard voelt nu eenmaal stemmingen aan. Daar moet je rekening mee houden.

Ik denk dat je plan voor morgen okee is! Het klinkt alsof je positiever bent dan dat het overkomt in dat zinnetje...

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:29

Waarschjinlijk heb ik de indruk gemaakt, dat ik een soort van penny meisje ben die maar wat aanmodder, maar dat is absoluut niet. Ik kan nu wel allerlei verhalen gaan vertellen van wat ik 20 jaar in de paarden wereld gedaan heb, maar dat schept weer de indruk dat ik alles beter zou weten..

Dit paard word niet benaderd zoals jij formuleerd, het krijgt van te voren een heerlijke poetsbeurt (waar ook van genoten word Clown )
En word benaderd onder het motto we gaan lekker relaxt rijden. Echter wanneer de 3 rondjes instappen gedaan zijn en het wat actiever begint te worden. Ik begrijp heus wel dat een paard jouw "gevoel"overneemt..etc etc. Kortom ik weet wat ik doe. En ja mevrouw wil echt niet aan het werk.

Ik begrijp uit je verhaal dat je niet kattig wil overkomen, maar formuleer je zin dan anders... Dan komt het inderdaad ook niet kattig over. Knipoog

Ik laat het hierbij, van mij mag er een slotje op

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:45

claudia23 schreef:
.......maar mevrouw wil gewoon niet aan het werk,.....

Ik het formuleer? Het zijn jouw woorden en het klonk zo onaardig.

Ik vond het belangrijk dat mensen die meelezen ook even denken aan hun eigen stemming als ze met een probleem worstelen, daarom wilde ik dat even aantippen... je gaf me een goede gelegenheid Knipoog .
Ik twijfel geen moment aan je ervaring en kunde. Je gooit wat in de groep en we denken allemaal mee. Zo werkt dat toch hier op bokt?

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:50

Lusitana schreef:
claudia23 schreef:
.......maar mevrouw wil gewoon niet aan het werk,.....

Ik het formuleer? Het zijn jouw woorden en het klonk zo onaardig.

Ik vond het belangrijk dat mensen die meelezen ook even denken aan hun eigen stemming als ze met een probleem worstelen, daarom wilde ik dat even aantippen... je gaf me een goede gelegenheid Knipoog .
Ik twijfel geen moment aan je ervaring en kunde. Je gooit wat in de groep en we denken allemaal mee. Zo werkt dat toch hier op bokt?

Inderdaad Clown Iedereen denk mee..
Iets heel anders misschien, maar waar ik me ook groen een geel aan erger zijn de standaard andwoorden bij sommige rijfotoos of vragen..

En al die onzin verhalen van pennymeisjes die gweoon nergens op slaan...

Maar goed voordat ik nog meer frustratie ga uiten, laat ik dit topic zo sluiten Vork

In inder geval bedankt voor het mee denken Lusitana Knipoog

Grethal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:53

claudia23 schreef:
Morgen gaan we een buitenritje maken, ik ga dan eens voorstellen om het paard in de bak uit te laten stappen en odnerweg wat kleine oefeneningetjes te gaan doen...

Veel succes morgen en gewoon rustig opbouwen. Ik heb hier zelf hele goede ervaringen mee gehad met ongeveer dezelfde problemen. Neem er gewoon de tijd voor. Als een paard lekker aktief wil em kan werken buiten is het vast ook mogelijk om dit dan t.z.t. in de rijbak voor elkaar te krijgen. Verleg telkens je grenzen, maar bouw alles langzaam op.
Laat nog eens weten hoe het gegaan is; eventueel via pb als je van plan bent om het topic te sluiten.