mijn pony zit vast op rechts

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: mijn pony zit vast op rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:23

1manier schreef:
dit ben ik met je eens!! alleen is de vraag of hij scheef is want ze gaf aan dat hij nog maar kort onder het zadel is en misschien begrijpt hij de hulpen nog niet...

Kijk, elk paard is van nature scheef, neem aan dat deze pony geen uitzondering is. Weet het wel cker.

Als deze pony zich helemaal kan ontspannen en recht is, zal die allebei de kant op kunnen buigen en netjes een volte kunnen maken.
Maak niet uit hoe jong of oud het paard is. Als het paard recht is kan die alles.
[/quote]

uiteraard dat is helemaal waar wat je zegt dat alle paarden van nature scheef zijn en dat rechtrichten het probleem oplost, maar dan moet hij wel alle hulpen begrijpen...anders kun je ook niet rechtrichten lijkt me...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:24

1manier schreef:
Als deze pony zich helemaal kan ontspannen en recht is, zal die allebei de kant op kunnen buigen en netjes een volte kunnen maken.
Maak niet uit hoe jong of oud het paard is. Als het paard recht is kan die alles.

Even voor duidelijkheid, een paard/pony wat niet recht is zal niet makkelijker kunnen gaan ontspannen. Haha! Dus daar zit het misschien al in. Maar je kunt niet klakkeloos zomaar zeggen wat voor buiging paard/pony heeft, je kunt het denken, maar daarvoor moet je het echt zelf zien en voelen!!! Dat is niet te zien van achter uit de pc. En geloof me ik heb de nodige ervaring daar voor om dat te beoordelen.... Knipoog

1manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:35

uiteraard dat is helemaal waar wat je zegt dat alle paarden van nature scheef zijn en dat rechtrichten het probleem oplost, maar dan moet hij wel alle hulpen begrijpen...anders kun je ook niet rechtrichten lijkt me...[/quote]

Het zou kunnen ja dat ie het niet begrijpt.
Maar het zijn geen vele handelingen om je paard recht te richten. Zeker bij een jong paard is het belangrijk om niet dik een uur te gaan rijden, bij elk paard is dat zelfs niet nodig. Pak hem op probeer hem recht te krijgen, rij hem 10 a 15 min, zet hem op stal en pak hem een paar uur later nog eens even op.
Je moet geduld hebben. Hij moet zijn spieren ook nog ontwikkelen.
Paarden zijn slimmen dieren, op stal denken ze na en als je ze dan weer oppakt kan je gewoon weer verder. Zo leert het paard zijn ruiter begrijpen, als die maar recht word gericht.

Als je zelf na de sportschool gaat en je gaat een uur fanatiek fitnisse, doen je spieren ook zeer, je moet het dus rustig op bouwen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:38

1manier schreef:
uiteraard dat is helemaal waar wat je zegt dat alle paarden van nature scheef zijn en dat rechtrichten het probleem oplost, maar dan moet hij wel alle hulpen begrijpen...anders kun je ook niet rechtrichten lijkt me...

Het zou kunnen ja dat ie het niet begrijpt.
Maar het zijn geen vele handelingen om je paard recht te richten. Zeker bij een jong paard is het belangrijk om niet dik een uur te gaan rijden, bij elk paard is dat zelfs niet nodig. Pak hem op probeer hem recht te krijgen, rij hem 10 a 15 min, zet hem op stal en pak hem een paar uur later nog eens even op.
Je moet geduld hebben. Hij moet zijn spieren ook nog ontwikkelen.
Paarden zijn slimmen dieren, op stal denken ze na en als je ze dan weer oppakt kan je gewoon weer verder. Zo leert het paard zijn ruiter begrijpen, als die maar recht word gericht.

Als je zelf na de sportschool gaat en je gaat een uur fanatiek fitnisse, doen je spieren ook zeer, je moet het dus rustig op bouwen.
[/quote]

dat je rustig aan moet doen met een jong dier is helemaal waar...anders kan je hem al gauw wegbrengen Knipoog

1manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:42

Bets schreef:
1manier schreef:

Even voor duidelijkheid, een paard/pony wat niet recht is zal niet makkelijker kunnen gaan ontspannen. Haha! Dus daar zit het misschien al in. Maar je kunt niet klakkeloos zomaar zeggen wat voor buiging paard/pony heeft, je kunt het denken, maar daarvoor moet je het echt zelf zien en voelen!!! Dat is niet te zien van achter uit de pc. En geloof me ik heb de nodige ervaring daar voor om dat te beoordelen.... Knipoog

Ja oke daar heb je helemaal gelijk in! Maar als er staat dat die pony rechts vast houd, heb ik een vermoede dat het een linksgebogen paard is.

Ben ook nog maar in de leer... Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:45

Ja ik snap het wel en ik weet ook wel dat je mensen wil helpen, maar zeg aub niet rigoreus je paard heeft .... buiging want als mensen dan meer over weten, zonder er echt goed bij na te denken... of goed te voelen of zomaar aan de gang gaan, op jouw advies, kunnen dat problemen veroorzaken.
Overal leer je van joh Ach gut

Al_Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:13

Het is inderdaad zo als je pony recht vasthoud( meer contact neemt) dat het een linksgebogen pony is het enig wat je moet doen is je pony rechtrichten en al je problemen zijn van de baan! ook het steigeren en boken. Dit is allemaal spannig in de rug. Dus je pony rechtrichten dat hij zijn rug kan ontspannen. Het naar rechts draaien zal dan ook geen probleem meer geven.
Laatst bijgewerkt door Apple op 27-03-05 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam verwijderd