1manier schreef:dit ben ik met je eens!! alleen is de vraag of hij scheef is want ze gaf aan dat hij nog maar kort onder het zadel is en misschien begrijpt hij de hulpen nog niet...
Kijk, elk paard is van nature scheef, neem aan dat deze pony geen uitzondering is. Weet het wel cker.
Als deze pony zich helemaal kan ontspannen en recht is, zal die allebei de kant op kunnen buigen en netjes een volte kunnen maken.
Maak niet uit hoe jong of oud het paard is. Als het paard recht is kan die alles.
[/quote]
uiteraard dat is helemaal waar wat je zegt dat alle paarden van nature scheef zijn en dat rechtrichten het probleem oplost, maar dan moet hij wel alle hulpen begrijpen...anders kun je ook niet rechtrichten lijkt me...
Dus daar zit het misschien al in. Maar je kunt niet klakkeloos zomaar zeggen wat voor buiging paard/pony heeft, je kunt het denken, maar daarvoor moet je het echt zelf zien en voelen!!! Dat is niet te zien van achter uit de pc. En geloof me ik heb de nodige ervaring daar voor om dat te beoordelen....