en ja je zult het ooit moeten leren door het te doen dat is idd ook waar
en wat hengsten betreft ik heb er thuis drie staan, gewoon allemaal bij mekaar en ze respecteren mij alle drie...ik kan er zelfs met een merrie mee in het bos gaan rijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
beautyke schreef:je moet gewoon rustig aandoen, als je ziet dat hij alles accepteert dan ga je stilletjes aan een stapje verder, maar zorg dat er wel altijd iemand in de buurt is al je er bv over gaat hangen om je te helpen
probeer eerst eens wat met hem rond te wandelen met het zadel op.
zodra een hengst je accepteert zal hij nooit na je uithalen. merries zijn op dit gebied trouwens veel gemener.
en kheb mijn eigen hengst nu ook pas ingereden. onze vierjarige heb ik een paar maanden terug laten inrijden maar daar was ik helemaal niet weg van en ik heb een paar dingen goed bekeken en bij de nieuwe ben ik er nu zelf met hulp van mijn vriend aan begonnen.
de hengst in kwestie vertrouwt mij wel ten volle 100% en zal nooit iets maar dan ook iets verkeerd doen en ik weet ook heel goed dat er hengsten zijn die gemeen zijn maar zo zijn er ook merries hé...
klomp schreef:beautyke schreef:je moet gewoon rustig aandoen, als je ziet dat hij alles accepteert dan ga je stilletjes aan een stapje verder, maar zorg dat er wel altijd iemand in de buurt is al je er bv over gaat hangen om je te helpen
probeer eerst eens wat met hem rond te wandelen met het zadel op.
zodra een hengst je accepteert zal hij nooit na je uithalen. merries zijn op dit gebied trouwens veel gemener.
en kheb mijn eigen hengst nu ook pas ingereden. onze vierjarige heb ik een paar maanden terug laten inrijden maar daar was ik helemaal niet weg van en ik heb een paar dingen goed bekeken en bij de nieuwe ben ik er nu zelf met hulp van mijn vriend aan begonnen.
de hengst in kwestie vertrouwt mij wel ten volle 100% en zal nooit iets maar dan ook iets verkeerd doen en ik weet ook heel goed dat er hengsten zijn die gemeen zijn maar zo zijn er ook merries hé...
sorry maar dit vind ik echt bullshit!
polly_amigo schreef:Waarom zou dat niet goed kunnen zijn? Ik longeer hem maar een half uurtje
polly_amigo schreef:Waarom zou dat niet goed kunnen zijn? Ik longeer hem maar een half uurtje