Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
monsera schreef:Ik zou wat vaker een stukje gaan doorzitten en dan gewoon van de ene letter naar de andere letter en de ene keer blijf je gewoon draven en de andere keer laat je hem terug komen naar de stap en een andere keer maak je een schijn overgang naar de stap en een andere keer laat je hem aanspringen naar galop.Je gaat nu alleen doorzitten om naar galop te gaan hou hem scherp en wissel veel af en doe dit een aantal keren achter elkaar dus niet elke keer tussen dezelfde bordjes.
monsera schreef:De eerste pasjes na het aanspringen zijn wat sneller zeg je maar als hij dan gaat bokken ga jij nog sneller en na een paar rondjes of een paar voltes weer terug nemen.Wat doet hij als je een tijdje gegaloppeerd hebt en je laat hem terug naar de draf komen en laat hem daarna weer aanspringen in galop bokt hij dan weer of is het dan wel goed?
Want als hij uit de galop valt (heeft ie soms, mijn schuld vaak
) en ik zorg dat hij weer bij elkaar loopt en spring weer aan springt bokt hij 6 van de 10x niet....
Clitia schreef:Is hij dan ook zo dominant over je bij de verzorging? Probeer anders 'ns mega streng te zijn tijdens 't borstelen (stilstaan + braaf voetje geven + niet happen enz)... En zodra ie niet braaf is dan, consequent boos worden. Als hij doorkrijgt dat je op de grond de baas over 'm bent, zal hij tijdens het rijden ook minder praatjes krijgen. Lijkt me.
Ik ga zo rijden en pak hem flink aan... Want zo word het gevaarlijk....