Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kafue schreef:Vreemd ik krijg maar 1 foto hier in beeld. Waar staan die andere fotos?
Kafue schreef:Vreemd ik krijg maar 1 foto hier in beeld. Waar staan die andere fotos?
Kafue schreef:Ik krijg vaak paarden in de les die niet aan het been zijn, en ik rijd ook wel vaker op paarden die zogenaamd niet aan het been zijn.
Natuurlijk is het een probleem maar het is altijd terug te voeren op de ruiter. Hoe kan het dat je paard wel aan het been van die man is en niet aan jouw been? Het antwoord is simpel omdat die man zijn hulp consequenter doorzet en er strenger mee is.
Zit/ Been sta toe op hand = reaktie, geen reaktie dan moet je jezelf vliegensvlug afvragen of jij de hulpen correct hebt gegeven. Zo ja dan krijg je dus zit/been sppor en sta toe op de hand. Reken maar dat de reaktie wel komt als je dus goed met de sppor port. Niet dat vriendelijke aaien. Denk erom een maal goed sterk doorkomen is beter dan 10 maal aaien en dat is wat vaak geberud.
Verder moet je de hulp doorzetten ook voor galop niet halverwege aflaten weten maar doorzetten en vasthouden en natuurlijk wel toestaan op de hand zodat je nit blokkerert.
Vaak ligt de oplossing zo dichtbij in de meeste gevallen en dat is echt 99 van de 100 is het slecht aan het been zijn een 100% rutierfout. Een paard voelt een vlieg op zijn buik ook en dan denken wij dat hij ons been niet zou voelen?
Sucses wees consequent je paard zal je er dankbaar voor zijn.
Kafue schreef:Ik heb de fotos bekeken.
Eigelijk wil ik de opmerking plaatsen dat die fotos ook al zijn het momentopnamen niet echt goed zijn.
Je houding is niet goed genoeg om sterk door te kunnen komen met rijden.
Van daaruit kan ik concluderen dat je dus ook niet consequent kunt zijn in je hulpen daar je houding niet optimaal is.
Die zul je dus moeten optimaliseren waardoor dat aan de beenhulpen zijn ook vele malen beter wordt.
Daarom lukt het die man waarschijnlijk beter daar zijn houding beter is.
Nu loopt het paard maar een beetje zo zo en jij zit zo zo dus lukt het gewoon niet.
Optie is snel les nemen en de houding beter krijgen
Suc6
schoentje schreef:Je geeft ze waarschijnlijk toch niet duidelijk en consequent genoeg, anders zou hij wel reageren!![]()
Je zal toch een beetje strenger moeten worden, als hij niet reageerd op een normale kuitdruk, geef hem dan een schop of een tik met de zweep.
Overgangen en tempowisselingen zijn zeker heel belangrijk om wakker en aan de hulpen te houden.
Als ik je foto's bekijk, dan krijg ik een beetje het idee dat je paard op zijn manier loopt en jij de passagier bent die weinig inbrengt. Hij valt daardoor een beetje in slaap en reageerd niet meer op de hulpen.
Een andere manier om hem fris te krijgen is in de bossen galoperen samen met een ander paard, en dan ook weer overgangen en tempowisselingen rijden.
Normaal ben ik wel een voorstander van een spoortje, mits hij door een kundig ruiter gebruikt word. Op je foto's zie ik je hakken nog iets te vaak omhoog en je tenen te veel naar buiten, dus je zult die sporen constand in zijn buik hebben. Als je aan je beenligging werkt, kun je na een tijdje gerust sporen gebruiken. Dit is echt niet zielig...
maar mijn lesgever en zo zeggen dat ik het dus wel al goed doe 
bonitobol schreef:kafue ? hoe oud ben je wel dat je les geeft ? en op welk niveau rijd je ?
Kafue schreef:bonitobol schreef:kafue ? hoe oud ben je wel dat je les geeft ? en op welk niveau rijd je ?
Nou zeg je hoeft niet boos te worden, ik ben 30 jaar, of is dat te jong om les te geven en ik rijd Z1 of is dat niveau te laag om les te mogen geven.
Jij vraagt wij antwoorden. Als jij alles goed zou doen dan reargeerde je paard op je hulpen en als jij zo enorm goed zou rijden dan had je dit probleem niet. Te klein voor dat paard is onzin, mijn paarden zijn 1.74 , 1.84 en 1.72 en ik ben 1.63 dus dat idee valt al af. En de dilpomas zeggen me niets wij kennen die brevetten hier niet. Ik praat niet over je voeten maar over je houding in het algemeen die is gewoon bagger. Ik praat ook niet over actief lopen.
Over overgangen en dergelijke als je ze goed zou rijden dan was het resultaat dat je paard snel en eenvoudig op de eerste hulpen zou reargeren, dus DURCHLASSIG is en dat is die niet anders stelde je de vraag neit. En daarui concluderend is er dus iets niet in orde.
En dan kun je boos worden op me maar ik heb het probleem niet, de drie paarden die ik rijd zijn keurig aan mijn been. Takt, aanleuning, ontspanning, schwung, recht gericht en ik kan verzamelen in de drie gangen en de varianten daarop. Dus ik heb geen probleem dat probleem heb jij en daar zul je samen met je instructie uit moeten kunnnen komen.
bonitobol schreef:Ik luister inderdaad liever naar mijn instructie dan naar mensen die ik niet ken

Kafue schreef:Nogmaals je krijgt een antwoord op je vraag en van mij op de fotos van de latste link die je als antwoord op mijn vraag plaats van ik zie maar een foto.
Meer fotos heb ik niet gezien en de fotos die ik zag zijn niet echt super.
Dit is pas iemand die goed kan rijden met een heel goed paard. Lees haar boek maar eens eenvoud der dressuur een must voor de ambitieuse ruiter. Kijk naar die houding en die zit en probeer ook zo te rijden en dat na te streven.

bonitobol schreef:Kafue schreef:Nogmaals je krijgt een antwoord op je vraag en van mij op de fotos van de latste link die je als antwoord op mijn vraag plaats van ik zie maar een foto.
Meer fotos heb ik niet gezien en de fotos die ik zag zijn niet echt super.
Dit is pas iemand die goed kan rijden met een heel goed paard. Lees haar boek maar eens eenvoud der dressuur een must voor de ambitieuse ruiter. Kijk naar die houding en die zit en probeer ook zo te rijden en dat na te streven.
ja hallo zo'n bit
ik hoef helemaal geeen wedstrijdruiter te worden
...
) en geeft zij graag af op anderen...