Middengalop => hoe ruimer ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Middengalop => hoe ruimer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:07

Je moet het niet verwarren met sneller als in snelheid. De passen worden ruimer dus in 1 pas zou je als het goed is meer afstand af moeten leggen.
Dus in minder passen de overkant bereiken.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:36

Sannie1980 schreef:
Ik denk toch dat het BEIDE is, en sneller en ruimer, wellicht de nadruk op ruimer maar toch ook wel sneller. Ik denk dat je wel iets meer snelheid nodig hebt om ook daadwerkelijk die ruimere passen te krijgen, de kracht om het been verder naar voren te laten "grijpen".

daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens: ik denk dat je je paard meer op de achterhand moet zetten om ruimere passen te krijgen, en daar is snelheid niet bij nodig.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:08

Biepje schreef:
Sannie1980 schreef:
Ik denk toch dat het BEIDE is, en sneller en ruimer, wellicht de nadruk op ruimer maar toch ook wel sneller. Ik denk dat je wel iets meer snelheid nodig hebt om ook daadwerkelijk die ruimere passen te krijgen, de kracht om het been verder naar voren te laten "grijpen".

daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens: ik denk dat je je paard meer op de achterhand moet zetten om ruimere passen te krijgen, en daar is snelheid niet bij nodig.

En om die achterhand de ruimere passen te laten maken denk ik dat er toch wel iets meer snelheid nodig is, misschien niet veel maar toch wel wat.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:31

Hey, ik heb een keer moetem schrijven bij M en Z dressuur.

Daar heb ik aan de jury gevraagt wat hij wilde met de midengalop of midendraf.
Hij zei dat de meeste mensen wel hun paard de gangen later versnellen, maar niet verruimen.

Op stage heb ik geleerd hoe ik mijn paard in de draf heb kunnen laten verruimen.

Hij zei dat ik moest proberen om zijn achterhand er meer ondermoest laten komen door middel van 1x aansporen dan even laten rusten, maar wel proberen on tijdens de fase dat jen iet aanspoort hem wel de achterhand er onderlaten houden.
Dat is erg moeilijk en het gaat niet in 1x. Maar het helpt wel, want nu heb ik zijn achterhand er meer onder en verruimt hij veel meer..

Misschien heb je er wat aan.