. Als een instructeur zoiets zegt dan weet iedereen wat er bedoelt wordt. De term 'impuls' is dan niet genoemd en mi ook niet nodig. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Als een instructeur zoiets zegt dan weet iedereen wat er bedoelt wordt. De term 'impuls' is dan niet genoemd en mi ook niet nodig.
.
) Die heeft er meer aan om te voelen dat als hij naar links leunt het paard naar links zal vallen........ en dat als hij aan de rechter teugel trekt het paardenlijf naar links zal buigen.......gijsenkim schreef:Een beginnende ruiter ben ik alleen maar aan het leren wat de effecten zijn van houding en zit op het paardenlijf zijn, die heeft niks aan een impuls, schwung, tact, aanleuning, nageeflijkheid, aan de teugel, aan het been verhaal.......... (heeeeeei... maar EEN Duits woordje) Die heeft er meer aan om te voelen dat als hij naar links leunt het paard naar links zal vallen........ en dat als hij aan de rechter teugel trekt het paardenlijf naar links zal buigen.......
Dat een paard ook naar voren zal gaan als je niet zn longen uit zn lijf schopt, of zal stoppen zonder dat je aan de teugels trekt......
en hoe hij om van been te wisselen in draf ipv 1,2 1,2 1,2 ..... 112 moet doen.
Dus WAT is nou eigenlijk jullie verhaal................ moet ik zo iemand dan eerst om de oren slaan met informatie waar die de komende tijd toch niet mee bezig gaat zijn?????
Sorrie hoor maar ik vind het zo een bullsheit.
gijsenkim schreef:oja joh??????????? waar staat dat dan?????
Jullie hebben het over de basis.......... volgens mij ligt daar de basis, maargoed ik zal het wel weer helemaal verkeerd hebben.......
Maar wat komt er VOOR de basis dan?????
Natuurlijk moet je recht op je paard zitten, recht op je paard zitten is een voorwaarde om goed te kunnen rijden en hulpen goed door te laten komen...... alleen is er helemaal niemand, maar dan ook niemand die altijd onder elke omstandigheden altijd recht op het paard zit.....
maargoed, dat kan je alleen weten als je ervaring niet ophoud bij je enige eigen paard .........
Professor schreef:. Wij vergeten in nederland eenvoudig dat men in duitsland meer waarde aan de theorie schenkt: d.w.z. jonge ruiters (hiermee bedoel ik ook beginnende ruiters worden al zeer snel met de theorie vertrouwd gemaakt) daardoor is het voor een instrukteur het eenvoudiger om met bepaalde begrippen te werken. " .
gijsenkim schreef:Professor schreef:. Wij vergeten in nederland eenvoudig dat men in duitsland meer waarde aan de theorie schenkt: d.w.z. jonge ruiters (hiermee bedoel ik ook beginnende ruiters worden al zeer snel met de theorie vertrouwd gemaakt) daardoor is het voor een instrukteur het eenvoudiger om met bepaalde begrippen te werken. " .
zie je ik snap het echt niet, kan niet lezen en ben echt helemaal abuis
Kafue schreef:.
En van recht of scheef zitten, op ieder paard kun je en moet je recht zitten.
Ook al zou de ervaring niet verder rijken dan een paard dan nog kun je en moet je recht zitten.
Het enigste moment dat het bovelichaam van de ruiter zich voor de loodlijn bevind is het moment het jonge paard onder het zadel komt.
Maar helaas is het wel vaker zo dat theorie en praktijk niet echt heel goed samen gaan.............. geeft niet hoor
als het kan op een wat lastiger jong paard Kafue schreef:gijsenkim schreef:ie je ik snap het echt niet, kan niet lezen en ben echt helemaal abuis
Ahaa nu snap ik je jij denkt dt de bepaalde begrippen die ze leren zijn takt, ontspanning, aanleuning, schwung, recht richten, verzamelen is.
Het paardrijden bestaat uit meer punten dan die zes. En dat moet je weten als je bij Capellmann hebt gereden. Dus waarom een discussie bekritiseren terwijl je bij iemand hebt gereden die klassiek rijd. En ook volgens die zes punten?
............ wacht even.... ga ik even een theoretisch boek erbij pakken om ALLE rijtechnische begrippen op te noemen........ dan begrijp je me misschien wat beterKafue schreef:Ahaa nu snap ik je jij denkt dt de bepaalde begrippen die ze leren zijn takt, ontspanning, aanleuning, schwung, recht richten, verzamelen is.
Het paardrijden bestaat uit meer punten dan die zes. En dat moet je weten als je bij Capellmann hebt gereden. Dus waarom een discussie bekritiseren terwijl je bij iemand hebt gereden die klassiek rijd. En ook volgens die zes punten?
Professor schreef:3. Als dit kil en koud is dan weet ik het niet meer. Op school is zeker het heel lief en braaf als ik taal heb, want anders worden de kindertjes zo geschokt?????
Professor schreef:Er zijn maar een paar geweest die werkelijk over de vraag nagedacht hebben, en dat wou ik graag en wil ik eigenlijk ook van meerdere.

Professor schreef:d.w.z. jonge ruiters (hiermee bedoel ik ook beginnende ruiters worden al zeer snel met de theorie vertrouwd gemaakt) daardoor is het voor een instrukteur het eenvoudiger om met bepaalde begrippen te werken.
Professor schreef:Wat ik alleen kritiseer in nederland, is dat men de theorie zo verwatert, d.w.z. we hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.
...
Kafue schreef:Maar in het mekka van de dressuur zou ik toch wel gek zijn om in een of ander dom instructeurtje uit te zoeken als ik op topniveau les kan krijgen? Dan zou het zelfde zijn als dat een Anky of een Marlies bij Gijsenkim of kaja gaat lessen.
Kafue schreef:Gij die denkt dat bestaande methodes niet werken en van toepassing zijn op hun paarden die hebben het gewoon niet begrepen.
) joyce B schreef:Jammer dat dit ontaard in persoonlijk aanvallen van mensen.