Er wordt toch letterlijk geschreven “het gebeurt iedereen wel een keer” .. Nou mij dus niet! Ik heb echt niet alleen makkelijke paarden hoor ook stakers en etterbakken. En naast die mening zet ik toch ook suggesties neer? Even een paar stappen terug doen in training en de basis hulpen opnieuw bevestigen.
Ik zie ook wel dat ze naar een oplossing aan het zoeken is het beste voor haar paard wil en dat schrijf ik toch ook.
Maar je zal toch een keer van die sporen af moeten want zachtjes prikken helpt niet want je prikt hem kapot..
Nu heb je een paard dat doof is voor het been én de zweep, het volgende waar hij doof voor wordt is het spoor en zo creëer je een staker die nergens meer op reageert..
Ik bedenk me dan toch wel altijd dat als een paard zo protesteert dat hem kapot prikken niet helpt (want je doet het paard er zeker pijn mee) dat er dan medisch of rijtechnisch iets gruwelijk fout zit.
En dat is inderdaad lastig te corrigeren maar geloof me er zijn gelukkig methoden zonder ze kapot te trappen.