Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Citaat:whaha verkopen.. das mij best maat 12,5 is t
door_ schreef:ik heb besloten om eerst even aan te kijken, hij loopt nu elke keer als ik erop ga zitten erg lekker, moet alleen leren om iets strenger tegen m te zijn.
Ik heb steeds mer het gevoel dat de samenwerking tussen ons steeds beter gaat verlopen, en dat ie daar ook beter door reageert! zodra ik erop zit en een beetje ga drijven en stelling ga vragen gaat ie nu al knabbelen, tewijl hij eerst meteen vastpakte en nooit meer losliet!
Ik ben zo trots op hm, hij is zo stoer als ie netjes loopt, en zo lief, en zo........zucht!![]()
ik ben verliefd!
![]()
Als ie zo door blijft lopen, hang ik er geen ander bit in, dan is het ook niet nodig om om te schakelen.......mocht ik alsnog denken....ik blijf hangen, of hij pakt weer vast, dan ga ik iets anders proberen!
is een zeem pakken en een stukje eruit knippen in honing leggen zodat er lekker smaakje aan zit en dan om het bitje naaien. gaat wel ff moeilijk! hoef maar een cm of 4 maar heeft ie wat te spelen/sabbelen. Misschien dat je er wat aan hebt. Hoef je niet meteen een ander bit te kopen!
!! Citaat:Als het paard op een manege staat, bitjes zat om te proberen! Denk niet dat het ook maar iets helpt. Je kan beter zorgen voor goede eerlijke rustige handen. Elk manegepaard is zo naar het bit toe te rijden. Zoek het in ontspanning, uitstrekken van de hals, laten zakken van het hoofd, soepel maken, wendingen, voltes, slangenvoltes, overgangen, over balkjes, schijnovergangen, tempowisselingen, halt houden. Je kan stilstaande staande naast het paard een paar controle oefeningen (laten) doen, om te controleren of het paard op normale teugelhulpen nageeft, gaat afkauwen, knabbelen, schuimen en likken. Er is geen kracht voor nodig. Deze oefening is al op bokt.nl beschreven.
Citaat:hai hai...
het gaat er bij dit paardje niet om dat we hem zo nodig allemaal foute bitjes in willen hangen, maar dat het voor hem misschien fijn is wanneer hij weet dmv een ander bitje of er een gehandicapte op zn rug zit, of iemand die een rustige eerlijke hand heeft...
maar zoals Door hierboven al zei gaat t de laatste paar lessen verbazingwekkend beter en zil ze het nog even zo aanzien... maar iig bedankt voor het meedenken... goeie tips zijn altijd welkom !!
)