Vraagje over bit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Vraagje over bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 07:49

gezien de aard van de vraag over het bit gaat dit naar RT (van VMR)

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 15:07

Citaat:
whaha verkopen.. das mij best maat 12,5 is t

wat wil je ervoor hebben?

12,5 is goed, anders verslikt ie zich erin als ie t doorslikt! hahah!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 15:11

ik heb besloten om eerst even aan te kijken, hij loopt nu elke keer als ik erop ga zitten erg lekker, moet alleen leren om iets strenger tegen m te zijn.

Ik heb steeds mer het gevoel dat de samenwerking tussen ons steeds beter gaat verlopen, en dat ie daar ook beter door reageert! zodra ik erop zit en een beetje ga drijven en stelling ga vragen gaat ie nu al knabbelen, tewijl hij eerst meteen vastpakte en nooit meer losliet!

Ik ben zo trots op hm, hij is zo stoer als ie netjes loopt, en zo lief, en zo........zucht! Ach gut
ik ben verliefd!
Bloos
Als ie zo door blijft lopen, hang ik er geen ander bit in, dan is het ook niet nodig om om te schakelen.......mocht ik alsnog denken....ik blijf hangen, of hij pakt weer vast, dan ga ik iets anders proberen!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:37

door_ schreef:
ik heb besloten om eerst even aan te kijken, hij loopt nu elke keer als ik erop ga zitten erg lekker, moet alleen leren om iets strenger tegen m te zijn.

Ik heb steeds mer het gevoel dat de samenwerking tussen ons steeds beter gaat verlopen, en dat ie daar ook beter door reageert! zodra ik erop zit en een beetje ga drijven en stelling ga vragen gaat ie nu al knabbelen, tewijl hij eerst meteen vastpakte en nooit meer losliet!

Ik ben zo trots op hm, hij is zo stoer als ie netjes loopt, en zo lief, en zo........zucht! Ach gut
ik ben verliefd!
Bloos
Als ie zo door blijft lopen, hang ik er geen ander bit in, dan is het ook niet nodig om om te schakelen.......mocht ik alsnog denken....ik blijf hangen, of hij pakt weer vast, dan ga ik iets anders proberen!

Ja natuurlijk, als het niet nodig is hoef je het ook niet te doen Knipoog

dutselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:25

hoi hoi,

wat je ook kan doen om te kijken of hij misschien op smaak reageert en zo goed als niks kost Haha! is een zeem pakken en een stukje eruit knippen in honing leggen zodat er lekker smaakje aan zit en dan om het bitje naaien. gaat wel ff moeilijk! hoef maar een cm of 4 maar heeft ie wat te spelen/sabbelen. Misschien dat je er wat aan hebt. Hoef je niet meteen een ander bit te kopen!

groetjes ilona

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:09

Als het paard op een manege staat, bitjes zat om te proberen! Denk niet dat het ook maar iets helpt. Je kan beter zorgen voor goede eerlijke rustige handen. Elk manegepaard is zo naar het bit toe te rijden. Zoek het in ontspanning, uitstrekken van de hals, laten zakken van het hoofd, soepel maken, wendingen, voltes, slangenvoltes, overgangen, over balkjes, schijnovergangen, tempowisselingen, halt houden. Je kan stilstaande staande naast het paard een paar controle oefeningen (laten) doen, om te controleren of het paard op normale teugelhulpen nageeft, gaat afkauwen, knabbelen, schuimen en likken. Er is geen kracht voor nodig. Deze oefening is al op bokt.nl beschreven.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:16

hai hai...
het gaat er bij dit paardje niet om dat we hem zo nodig allemaal foute bitjes in willen hangen, maar dat het voor hem misschien fijn is wanneer hij weet dmv een ander bitje of er een gehandicapte op zn rug zit, of iemand die een rustige eerlijke hand heeft...
maar zoals Door hierboven al zei gaat t de laatste paar lessen verbazingwekkend beter en zil ze het nog even zo aanzien... maar iig bedankt voor het meedenken... goeie tips zijn altijd welkom Haha!!!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 11:59

Citaat:
Als het paard op een manege staat, bitjes zat om te proberen! Denk niet dat het ook maar iets helpt. Je kan beter zorgen voor goede eerlijke rustige handen. Elk manegepaard is zo naar het bit toe te rijden. Zoek het in ontspanning, uitstrekken van de hals, laten zakken van het hoofd, soepel maken, wendingen, voltes, slangenvoltes, overgangen, over balkjes, schijnovergangen, tempowisselingen, halt houden. Je kan stilstaande staande naast het paard een paar controle oefeningen (laten) doen, om te controleren of het paard op normale teugelhulpen nageeft, gaat afkauwen, knabbelen, schuimen en likken. Er is geen kracht voor nodig. Deze oefening is al op bokt.nl beschreven.

Een: bitjes zat om te proberen? ja, allemaal scherper dan zijn bit en allemaal enkel gebroken, en ik wilde nou juist kijken of ie op een zachter, dubbelgebroken bit beter zou reageren!

twee: wie heeft er in hemelsnaam gezegd dat ik het met kracht zou gaan proberen? Lees het topic en de reacties eerst eens voordat je zo reageert!
Ik weet dat ik het met kracht niet redt tegenover een tinker van 800 kilo, zo dom ben ik nou ook weer niet!

Ik had gewoon het gevoel dat ie dit bit vast zet, omdat dit door de gehandicapten ook gebruikt wordt en die lang niet allemaal even eerlijk met hun handen zijn!

Maar goed, lees eerst het topic, en ga dan weer een reactie geven zou ik zeggen!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:03

Citaat:
hai hai...
het gaat er bij dit paardje niet om dat we hem zo nodig allemaal foute bitjes in willen hangen, maar dat het voor hem misschien fijn is wanneer hij weet dmv een ander bitje of er een gehandicapte op zn rug zit, of iemand die een rustige eerlijke hand heeft...
maar zoals Door hierboven al zei gaat t de laatste paar lessen verbazingwekkend beter en zil ze het nog even zo aanzien... maar iig bedankt voor het meedenken... goeie tips zijn altijd welkom !!

Thanx Tat.......
Sommige mensen lezen niet voordat ze posten!

Hoop dat nu duidelijk is dat ik dus GEEN SCHERPER bit in wil gaan doen en niet met hem wil gaan vechten, maar dat ik het hem makkelijker wil maken, door hem niet te hinderen met een bit, maar een makkelijker bitje in wil doen!

Enne….verbazingwekkend beter? Niet overdrijven he? Tong uitsteken
Maar, hij is leuk, hij doet goed zn best, zit niet meer zo vast en heb het gevoel dat er steeds meer teamwork bij komt kijken, dus…..t gaat goed!
Superde……

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:16

...puper...

nou als ik het zo vanaf de zijkant bekijk (en dat doe ik echt wel Tong uitsteken)
vind ik zeker dat ie de laatste paar lessen zoveel lekekrder is gaan lopen...
en zeker, daar is teamwork voor nodig.. en ja ach.. Gipsy blijft altijd een lieve, maar ook wel een btje lompe Tink dus ja z2 word je nie met em denk k... maar je kan zeker tevreden zijn als ie zo blijft lopen... Pling

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:43

jawel!!!

zz!

grand prix!

Anky, here we come!
Tong uitsteken

Maar inderdaad, ik kijk het ook vanaf gips zn perspectief, dit is elke keer een stapje beter, en dat is te gek!
en wedstrijden is toch niks voor mij, maar moet wel zeker weten dat ie onder me zit, en dat we samenwerken!