Wie rijdt er met een mylerbit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Re: Wie rijdt er met een mylerbit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:50

Ik rij er 3 diciplines mee. Dressuur, western, toen ik nog in de beginners reed (ik heb nu voor het western een Myler shank) en endurance, maar dat start ik ook met een hackamore. Ik heb van alledrie een foto gevonden.

Dressuur

Western

Endurance

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:15

Ik kan me nog herinneren dat tijdens de clinic die ik heb bijgewoond over mylerbitten, werd gezegd dat ze nog niet gebrukt mochten worden op wedstrijden. Ze waren daar wel mee bezig maar het mocht nog niet. Mag dit nu wel dan? (Ik rij zelf geen wedstrijden, maar die info kreeg ik en ben gewoon nieuwschierig)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:17

Per 1 april mag het officieel maar ik heb tot nu toe nog geen controle gehad.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:52

Ik rijd ook met een Myler bit. Rijd zelf alleen rekreatief en het een forward tilt ported barrel bit van Myler met korte shanks. Dit is een bit die paarden niet kunnen vastpakken en er dus vandoor kunnen gaan. Ik zit NIET te wachten op een preek van terugrijden met je zit ed, want dit bit is voor mijn paard echt een uitkomst. Ik rijd haar met losse teugel en als het nodig is heb ik haar met een kleine ophouding al terug. Ze hapt het bit ook heel gemakkelijk in, hoef hem niet eens tegen haar tanden aan te houden, dat was met vorige bitten wel anders.....
Over de PRIJS:
een goede TIP: die van mij kost hier kapitalen (voor zover hij hier al verkrijgbaar is...) en ik heb hem in Amerika gekocht en hem laten opsturen. Dat scheelt echt heel veel geld. Die van mij is echt een hele dure hier (minstens 120 euro) en ik heb er vorig jaar 74,95 DOLLAR incl. verzendkosten voor betaald!!!! Als je websites zoekt, mail me dan maar even.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:54

En wat kost zo'n Mylerbit dan eigenlijk? Als ik kijk naar een dressuurbit (want ikbegrijp dat daar ook verschil in is?)?

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:04

Anoukie schreef:
En wat kost zo'n Mylerbit dan eigenlijk? Als ik kijk naar een dressuurbit (want ikbegrijp dat daar ook verschil in is?)?

Ik denk dat je hier in Nederland moet denken aan zo'n 80 tot 120 euro. Anders moet je eens naar de website gaan van Myler: http://www.toklat.com/myler/
Dan zie je wat er zoal te koop is en wat het 'doet'. Dan kun je daarna dealers gaan bellen voor prijzen van het desbetreffende bit. Succes!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:08

Lezen is moeilijk geloof ik, dus nog maar een keertje

Antheman schreef:
Antheman schreef:
Comfort Snaffle Bit heb ik.

ik heb er sleuven in ,daar mag je geen dressuur wedstrijden mee rijden.

www.paardenschuur.nl

heeft uitgebreidde info over de div Mylers. Anita weet er ook veel van en je kunt ze daar huren. (Dat kan op meerdere plekken hoor, maar ik ken alleen maar de paardenschuur)

quote mezelf nog maar een keer Haha! gezien de vragen die gesteld worden!
hij kostte 90 euro

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:59

Antheman schreef:

Ik heb uitgebreid gekeken op de paardenschuur mag zag geen prijzen. In het topic zag ik weer verschillende prijzen (zowel 35 als 120 euro Verward) dus vandaar mijn vraag.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:54

Anoukie schreef:
Antheman schreef:

Ik heb uitgebreid gekeken op de paardenschuur mag zag geen prijzen. In het topic zag ik weer verschillende prijzen (zowel 35 als 120 euro Verward) dus vandaar mijn vraag.

Nou voor 35 euro koop je echt geen mylerbit hoor! De prijzen liggen tussen de 80 en 120 euro afhankelijk van wat voor bit je wilt. Bel maar eens met wat winkels, die kunnen je er meer over vertellen, bijv. de Oregon trail tack store (ff googlen).

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:12

Mijn Myler snaffle was €89,- en de shanks waren €118,-. De snaffle kun je qua prijs wel vergelijken met de K&K Conrad Ultra, die zij ook rond die prijs.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:57

Tammie schreef:
Mijn Myler snaffle was €89,- en de shanks waren €118,-. De snaffle kun je qua prijs wel vergelijken met de K&K Conrad Ultra, die zij ook rond die prijs.

Waar ik dan benieuwd naar ben: zijn deze mylerbitjes ook fijner dan de k&k's? want die horen toch ook anatomisch gevormd te zijn enzo? Zijn er mensen die met beide bitjes ervaring hebben en een vergelijking kunnen maken? Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 07:42

Die van mij is inderdaad 39,- Maar dat is een billy allen, precies hetzelfde principe maar een andere prijs.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:01

jacqie70 schreef:
Nou voor 35 euro koop je echt geen mylerbit hoor! De prijzen liggen tussen de 80 en 120 euro afhankelijk van wat voor bit je wilt. Bel maar eens met wat winkels, die kunnen je er meer over vertellen, bijv. de Oregon trail tack store (ff googlen).

*zucht*

Het staat hier toch echt in het topic, ik verzin het niet hoor,... Maar laat maar, ben niet van gisteren en ik begrijp heus wel dat het dure bitten zijn. Bedankt voor de info mbt winkels etc.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:34

Tammie schreef:

Zie dat je ze dan beter vanuit Amerika kan laten komen, dan ben je incl. verzendkosten nog veel goedkoper uit!!!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:35

Anoukie schreef:
jacqie70 schreef:

*zucht*

Het staat hier toch echt in het topic, ik verzin het niet hoor,... Maar laat maar, ben niet van gisteren en ik begrijp heus wel dat het dure bitten zijn. Bedankt voor de info mbt winkels etc.

Ik beweer ook niet dat je dat verzint hoor!!! Probeer alleen duidelijk te maken dat ze echt niet zo goedkoop zijn, zelfs niet als je ze uit het buitenland laat komen of tweedehands koopt.....

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:39

Naomi21 schreef:
Tammie schreef:

Waar ik dan benieuwd naar ben: zijn deze mylerbitjes ook fijner dan de k&k's? want die horen toch ook anatomisch gevormd te zijn enzo? Zijn er mensen die met beide bitjes ervaring hebben en een vergelijking kunnen maken? Lachen

Ik heb ook gereden met een dubbelgebroken bit van K&K (ultra van aurigan). Mijn paard reed daar ook best lekker op, alleen is ze er een keer flink vandoor gegaan (weet absoluut niet waarom) en kon ik haar op geen enkele manier meer terugkrijgen. Dat bitje is voor haar gewoon net iets te zacht.... 99 van de 100 keer gaat het goed, maar die ene keer dus niet. Reden voor mij (ook omdat ik het erg gevaarlijk vond) om dat mylerbit uit te proberen en die hapt ze erg graag in, wat voor mij een teken is dat ze hem prima vindt. Ze loopt er ook erg ontspannen mee.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:44

jacqie70 schreef:
Ik beweer ook niet dat je dat verzint hoor!!! Probeer alleen duidelijk te maken dat ze echt niet zo goedkoop zijn, zelfs niet als je ze uit het buitenland laat komen of tweedehands koopt.....

Via ebay kom je ze ook regelmatig tegen. Voor een echte myler comfort snaffle was ik toen destijds 45 euro kwijt. Ik heb het wel weer verkocht want ik vond het bit iets te licht ( gewicht). De billy allen is iets zwaarder en ligt iets stabieler, vandaar dat ik daarvoor heb gekozen. Maar behalve billy allen zijn er al meerdere merken die eenzelfde soort mondstuk hebben. En dan vind ik het prijskaartje interessanter dan het merkje dat eraan bungelt Tong uitsteken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:44

Naomi21 schreef:
Tammie schreef:

Eerst reed ik met een 21 mm dubbel gebroken K&K bit.
Dat bleek veel te dik te zijn en lag niet zo goed in zijn mond. Ik zal hem ook wel pijn hebben gedaan.
Myler ligt zoveel comfortabeler in zijn mond dat ik dat weer terug krijg van hem.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:48

En een dubbelgebroken bit heeft nog altijd een knijp en prik effect wat de myler bitten niet hebben.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:36

Naomi21 schreef:

Ik kan helaas geen vergelijking voor je maken. Ik heb alleen maar Myler bitjes. Ik heb ook een dubbel gebroken bitje van IR, maar die bevalt me niet zo goed als de Myler en gebruik hem ook niet meer. Ik had dit bit gekocht voor de dressuur, maar ben na een paar maanden maar weer overgestapt op de Myler (dan maar met een bitje rijden wat officieel (nog) niet mag).

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:27

Citaat:

ik heb er vandaag 1 gekocht en deze kostte 65.10
dit is een myler comfort snaffle bit, met watertrensringen, zodat ik er ook wedstrijden mee mag gaan rijden. de prijs viel me erg mee dus had verwacht dat deze duurder waren.

morgen ga ik hem uitproberen aan de longe en woensdag tijdens het rijden, ik hoop dat het resultaat geeft ik zal jullie op de hoogte houden via dit topic.

ik denk dat ze dus in de loop van tijd goedkoper zijn geworden, ik kocht m overigens gewoon in de winkel, ik weet dat de leverancier "brox sport" is.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:22

nou de kop is er af ik heb hem er mee gelongeerd en ik geloof dat hij er goed op reageerde, natuurlijk is longeren anders dan rijden maar het zag er goed uit, hij ontspande heel lekker.

het eerste wat hij binne 5 min deed was toch maar even zijn tong er overheen gooien, toen ik deze terug had gestopt deed hij het niet meer en was heel braaf.

nou morgen rijden kijken hoe dat gaat.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:37

Hoe hou je tegenwoordig een topic in de gaten? Volgens mij alleen als je reageert.

Ik heb dus niks nog toe te voegen, ben alleen nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Dubbel gebroken al allemaal uitgetest in de loop der jaren( over diverse paarden en pony's) En het heeft ons nog nooit versteld doen staan. Wat wel een lekker bit was, is een correctiebit met tong vrijheid, maar om een jong dier nou al op een stang te gaan rijden........

Hij moet het bit loslaten maar dat doet hij te weinig ondanks dat hij heel behoorlijk op been reageert, dus wie weet is de myler de oplossing.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:20

marloezzke schreef:
nou de kop is er af ik heb hem er mee gelongeerd en ik geloof dat hij er goed op reageerde, natuurlijk is longeren anders dan rijden maar het zag er goed uit, hij ontspande heel lekker.

het eerste wat hij binne 5 min deed was toch maar even zijn tong er overheen gooien, toen ik deze terug had gestopt deed hij het niet meer en was heel braaf.

nou morgen rijden kijken hoe dat gaat.

En hoe ging het met rijden Knipoog ?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:32

helaas ben ik jammer genoeg niet toegekomen aan rijden, mijn paard is op dit moment kreupel, denk hem eind volgende week weer te kunnen rijden, maar ik wil vooral niks overhaasten. tegen die tijd zal ik een nieuw toppic starten waar ik mijn ervaringen in zal zetten.