Ik weet het echt niet meer...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowy

Re: Ik weet het echt niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 19:19

josien schreef:
Citaat:
Ja dat klopt. Bij mijn vorige zadel was dat nog erger. Maar dat gebeurd bij elk zadel door de ongelijke druk. Tis echt heel vervelend. De 1 zegt dat ik mijn beugels gewoon gelijk moet doen, maar dan zit mijn ene heup hoger dan de andere, iemand anders zegt de kant waar mijn zadel naartoe schuif korter doen, en weer iemand anders zegt dat die kant juist langer moet. Zucht...

Dit wat je hier verteld laat zien dat je paard scheef is. Dan los je niet op met een ander zadel als dit zadel tenminsten wel past maar door de training. Ga het paard rechtrichten want bij dit verhaal vallen alle puzzel stukjes in elkaar. Waarschijnlijk heeft dit paard met rijden constand pijn door het niet gelijkmatig verdeelt zijn van het gewicht over 4 benen. Het paard valt op de voorhand en dan vooral op 1
voorbeen. Gevolg stress, pijn, spanning enz.

Ja dat klopt, maar elk paard is van nature scheef. Ik weet dat dat niet opgelost kan worden met een ander zadel, was het maar zo. Ik ben zelf ook nog eens scheef (ene been langer als de andere) en dat maakt het er niet makkelijker op. Rechtrichten ben ik mee bezig met mijn lessen. Scheef is ze altijd al geweest, maar ze wisselt wel af. De ene keer is ze een paar maanden linksom makkelijker, en de andere keer rechtsom. Maar als het een jaar goed gegaan is hoe kan het dan nu ineens niet goed gaan, het zou dan toch juist beter moeten worden nu ik al anderhalf jaar bezig ben met haar. Ze is al een stuk minder scheef als in het begin. Ze kan aan allebei de kanten inbuigen tot aan mijn knie als ik dat vraag, en dat ze afwisselt van moeilijke kant is op zich een goed teken.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:02

Elke keer is het weer anders en zo kan het inderdaad zijn dat hij dus weer slechter gaat lopen door een verkeerde beweging waardoor hij weer zeer scheefgaat lopen b.v. , maar het kan ook zijn dat het been waar hij altijd op leunde het niet meer aan kan en dus geen steun meer kan geven.

Je kunt nooit zeggen dat het niet kan zijn omdat je nooit weet of het paard zich kan verdraait enz kan hebben. Natuurlijk moet je het kunnen zien om het echt zo vast te stellen, maar de mogelijkheid is er zeker.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:34

in de bit stond ook een vraag over korere benen. Hier dtond ook in dat je je beugels NIET ongelijk moest maken. Je zit voor 2/3 en staat voor 1/3 in de beugels als je rijdt. Hierdoor komt er maar weinig van je scheefheid in de beugels terecht. In principe moeten je spieren je scheefheid opvangen.
Zorg ervoor dat je in je bekken recht blijft zitten dan moet het niet al te veel problemen opleveren