steigerent paard?!?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Re: steigerent paard?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:45

despringer schreef:
als hij blijf steigeren pak is een klein zweepje en sla hem als je kunt ivb met je eigenveiligheid is recht op ze hoofd probeer altijd verder te rijden

misschien heb je wel een longeer singel en langeleidsels doe hem maar is aan de lange lijnen en lkkr aan het bit rijden gaat hij steigeren de 1e x geef je hem een klan met de logeer zweep de 2e x ook maar de 3e x trek je achter over dan voelt ook is wat er van komt dit kan heel goed helpen dat ze er van geschrokken zijn hopelijk heb je er wat aan

Dit is inderdaad een heel erg onverstandig advies!!! Als jij dit zo met je paard (en) doet dan mag ik hopen voor ze dat jij dit eens snel gaat veranderen!

Dit is levensgevaarlijk en een paard leert hier dus echt helemaal niets van..het enige wat je hiermee kunt bereiken is dat een paard zijn nek breekt of zo komt te vallen dat hij misschien voor zijn leven lang getekend is!!!

Wat je het beste kunt doen is eens gaan kijken met een ervaren instructrice om te kijken wat je zou kunnen veranderen of waar het aan zou kunnen liggen!

veel succes met je paardje...en wees niet bang om hem op zijn plaats te wijzen! Knipoog

groetjes ellebelletje

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:46

een vriendin van mij heeft een tijdje een paard gereden van een pensionklant die ook heel vuil steigerde... elke keer als dat beessie steigerde dreef ze hem naar voren... na een paar dagen merkte je precies wanneer ze wilde gaan steigeren ( ging kreunen, langzamer lopen en dan; pats.. omhoog) dus dan elke keer voorwaarts rijden op zo'n moment en dr stem verheffen, na een paar weken was het helemaal over.. maar jah je moet daar wel lef voor hebben....niet bang zijn voor en steigerend paard!!

en over dat omtrekken... DOE DAT ALSJEBLIEFT NOOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan breekt je paard zo zijn nek of rug, en dan kan je hem weg brengen!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:42

denice schreef:

je moet er NIET afstappen hoor, dan geef je dr dr zin.

aahhhh mag ik even gillen!!

liever dat je bent afgestapt en veilig dan dat je bent blijven zitten en met paard en al achterover bent geklapt!!

verder: VOORWAARTS. als je voelt dat ze omhoog komt, drijven, drijven, drijven! geef haar een tik op dr kont!

niet op haar hoofd want dan zal ze alleen maar verder en vaker omhoog komen.

en nog 1 ding: ga je niet stoer houden, maar denk aan je eigen veiligheid!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:05

Alacairion schreef:
denice schreef:

je moet er NIET afstappen hoor, dan geef je dr dr zin.

aahhhh mag ik even gillen!!

liever dat je bent afgestapt en veilig dan dat je bent blijven zitten en met paard en al achterover bent geklapt!!

verder: VOORWAARTS. als je voelt dat ze omhoog komt, drijven, drijven, drijven! geef haar een tik op dr kont!

niet op haar hoofd want dan zal ze alleen maar verder en vaker omhoog komen.

en nog 1 ding: ga je niet stoer houden, maar denk aan je eigen veiligheid!

Voorwaarts drijven, maar ook opzij sturen dus, als je alleen maar aandrijft (of schopt...) kan je paard alsnog recht overeind gaan, als je 'm opzij stuurt gaat ie wel weer lopen.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:12

Citaat:
als hij blijf steigeren pak is een klein zweepje en sla hem als je kunt ivb met je eigenveiligheid is recht op ze hoofd probeer altijd verder te rijden

misschien heb je wel een longeer singel en langeleidsels doe hem maar is aan de lange lijnen en lkkr aan het bit rijden gaat hij steigeren de 1e x geef je hem een klan met de logeer zweep de 2e x ook maar de 3e x trek je achter over dan voelt ook is wat er van komt dit kan heel goed helpen dat ze er van geschrokken zijn hopelijk heb je er wat aan

Frusty , meer kan ik hier niet op zeggen

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 18:55

hopi oi ik be er waarschijnlijk agter gekomen wat het is!! waarschinlijk is het bit iets te scherp en dat doet zeer in haar mond dus elke keer als ik haar langzamer hebben wil trek je natuurlijk sagt aan de teugel en dat voelt ze dus heel erg toen ik besloot om even zorder bit te rijden maar met een halster en een halstertoutje is ze gewoon weer de oude eigen wijze promiss we laten ook binne kort een da of tandarts komen alleen de delta wil ik niet ik heb een paar verhalen gehoort waardoor ik ze niet zo goed meer vind en zelf heb ik ook een paar ervaringe met hun(allemaal slegt Verdrietig ) weet iemand meschien andere goede da's die in de buurt van schipluiden komen???? ik zou dan graag hun naam en telefoon nummer willen bvd

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:25

als ie bij jou wel stijgert en bij je verzorgertje niet zou ik eens kijken hoe zij rijd. Het kan zijn dat je je paard ergens belemmert.....

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 17:40

hoi marja we zijn er al achter ik rij internziever met haar dan mijn verzorgster dus ik ben meer met de teugeld bezich nu ik zonder hoofdstel rijd maar met een halster en halstertouw gaat het stukken beter en steiger ze gewoon niet meer binne kort kom de da ff kijke bij der Haha!

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 16:47

ik denk dat niemand meer een tip heb je mag hem dus sluiten Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:50

Ik heb begrepen dat je dichtbij delft zit.......... ik wil wel een keer komen kijken

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 17:04

hoi gijzekim de da komt binne kort omdat ht waarschijnlijk in der mond zit wand zonderbid rijd ze gewoon perfect Ja hihi ik ben dan gewoon weer trots dat ze mijn paardje is Haha!

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 18:07

er mag een slotje op Knipoog

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:34

Nu het zonder hoofdstel beter gaat, zegt dat wel wat over jouw rijstijl... Ik denk dat je wel weer met hoofdstel kunt rijden, maar dat je 'm dan niet teveel moet tegenhouden met je teugels. Jij belemmert je pony in het voorwaarts gaan waardoor hij steeds omhoog komt. Misschien toch eens lesnemen?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:14

Mies7 schreef:
despringer schreef:

Boos! Wat is dat nou weer voor stom advies!!!! Ik ken een jongen die zijn paard ook achterover trok terwijl deze steigerde, gevolg was dat het paard z'n nek brak en afgemaakt moest worden... Dus NOOIT een paard achterover trekken.

Mijn ene paard had ook last van steiger-aanvallen toen ik 'm net had, en ik heb dit opgelost door telkens als hij ging steigeren aan 1 teugel te trekken waardoor hij uit balans raakte en weer op z'n voetjes landde. Dus zodra mijn paard steigerde ging ik voorover zitten (om te voorkomen dat we allebei achterover zouden vallen), rechterteugel liet ik los en linkerhand achter m'n knie (dus paard moest dan inbuigen naar links).
Daarvoor heb ik 'm wel eens een tik met de zweep tussen z'n oren gegevn maar dit hielp echt niet. Omtrekken daarentegen wel. Niet vergeten dat je wel voorover gaat zitten tijdens het steigeren en meteen belonen als je paard ophoudt met steigeren!
Succes....

helemaal mee eens.... luister alsjeblieft niet naar het advies van despringer, weet niet waar die met paarden om heeft leren gaan, maar dit is absoluut niet de manier.... met deze oplossing van mies7 ben ik het wel eens, een paard op zijn hoofd slaan met een zweep hoort zeker ook niet. Ik geef My Way nog wel een een klap achter zijn oren, dan is het schrikeffect meestal wel genoeg.... maar die klap geef ik gewoon met mijn hand! Ja

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:12

Niet teveel aan de teugels zitten en voorwaarts houden.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 01:11

je moet een rouw ei op zijn kop slaan als ie stijgerd:P heb ik hier geloof ik ergens eens gelezen,, en toen had ie het later niet meer gedaan omdat ie dacht dat ie zijn hoofd stoote.. heb er zelf geen ervaring mee Tong uitsteken maar in ieder geval niet eraf gaan stappen

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:14

er kan een slotje op