despringer schreef:als hij blijf steigeren pak is een klein zweepje en sla hem als je kunt ivb met je eigenveiligheid is recht op ze hoofd probeer altijd verder te rijden
misschien heb je wel een longeer singel en langeleidsels doe hem maar is aan de lange lijnen en lkkr aan het bit rijden gaat hij steigeren de 1e x geef je hem een klan met de logeer zweep de 2e x ook maar de 3e x trek je achter over dan voelt ook is wat er van komt dit kan heel goed helpen dat ze er van geschrokken zijn hopelijk heb je er wat aan
Dit is inderdaad een heel erg onverstandig advies!!! Als jij dit zo met je paard (en) doet dan mag ik hopen voor ze dat jij dit eens snel gaat veranderen!
Dit is levensgevaarlijk en een paard leert hier dus echt helemaal niets van..het enige wat je hiermee kunt bereiken is dat een paard zijn nek breekt of zo komt te vallen dat hij misschien voor zijn leven lang getekend is!!!
Wat je het beste kunt doen is eens gaan kijken met een ervaren instructrice om te kijken wat je zou kunnen veranderen of waar het aan zou kunnen liggen!
veel succes met je paardje...en wees niet bang om hem op zijn plaats te wijzen!
groetjes ellebelletje
) weet iemand meschien andere goede da's die in de buurt van schipluiden komen???? ik zou dan graag hun naam en telefoon nummer willen bvd
hihi ik ben dan gewoon weer trots dat ze mijn paardje is
Wat is dat nou weer voor stom advies!!!! Ik ken een jongen die zijn paard ook achterover trok terwijl deze steigerde, gevolg was dat het paard z'n nek brak en afgemaakt moest worden... Dus NOOIT een paard achterover trekken.
maar in ieder geval niet eraf gaan stappen