tenen omhoog in plaats van hakken naar beneden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Re: tenen omhoog in plaats van hakken naar beneden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 11:16

Citaat:
Helemaal mee eens, hakken naar beneden is een passief proces en dus veel langer en makkelijker vol te houden. Tenen omhoog is voor je spieren vrij zwaar. Het heeft volgens mij dan ook geen voordelen.
Als je je hakken naar beneden duwt zet je jezelf als het ware ook vast in het zadel.
Ook lijkt het me met je tenen omhoog moeilijker je benen goed stil te houden

Lees alle vorige berichten eens, dan krijg je al antwoorden op al je opmerkingen:

Ik snap niet hoe hakken uitdrukken een passief proces is. Je doet het misschien automatisch, maar is toch echt niet passief in mijn boekje.
En ik heb altijd geleerd dat ik absoluut niet vast in mijn zadel mag zitten.. Bloos
Met tenen omhoog ga je juist dieper zitten, probeer het eerst eens! Knipoog

Groetjes! Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:07

Waar het om gaat is dat je enige spanning op je kuitsper hebt.
Als je je hak optrekt zal je merken dat je kuitspier helemaal slap wordt. Heb je je hak netjes laag en maar je je been lang heb je een aangespannen kuitspier en een lang onderbeen. Zodoende heb je dus veel meer te zeggen met je kuit en je zit.

Je voet moet ontspannen in de beugel zitten zodat je de druk op je beugels kan variëren, je been is aangelsoten aan je paard en je hak is laag. Evenwijdig aan de grond is goed genoeg je hak hoeft geen centimeters lager te zijn dan je teen.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:30

Haha! Hoe je het ook wend of keert,eigenlijk bedoelen we allemaal hetzelfde.
hakken omlaag tenen naarbinnen ,je lang maken en lekker ontspannen zitten en toch je paard onder controle houden en vertellen wat je van hem verlangt met je hele lichaamshouding.
Verward Toch??

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 18:40

Gesina: ik denk dat je gelijk hebt als je bedoelt dat het doel hetzelfde is.

Maar... de manier is zeker wel anders:

Riant: met je tenen omhoog doen trek je je hak niet op hoor... De kuitspier wordt gespannen, maar op een andere manier, meer ontspannen en juist daardoor krijg je een diepere zit en wordt je been wordt 'fijner' zeg maar.
En we bedoelden ook niet dat je hak ver onder de rest van je voet moet komen, maar inib zei dat ze het vroeger zo geleerd had. Knipoog

Leuk dat er nog reacties komen!

Groetjes! Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:19

Fielychi schreef:
Gesina: ik denk dat je gelijk hebt als je bedoelt dat het doel hetzelfde is.

Maar... de manier is zeker wel anders:

Riant: met je tenen omhoog doen trek je je hak niet op hoor... De kuitspier wordt gespannen, maar op een andere manier, meer ontspannen en juist daardoor krijg je een diepere zit en wordt je been wordt 'fijner' zeg maar.
En we bedoelden ook niet dat je hak ver onder de rest van je voet moet komen, maar inib zei dat ze het vroeger zo geleerd had. Knipoog

Leuk dat er nog reacties komen!

Groetjes! Haha!

waar zeg ik dat dan ?? Verward

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:07

Wat ik van me instructrice heb gehoord is dat als je tenen omhoog doet in plaats van hakken omlaag blijft je been makkelijker op de plaats liggen. Ik had namenlijk steeds de nijging me benen te ver naarvoren te doen als ik hakken omlaag deed maar nu ik andersom doe (en ook door langere beugels Haha! ) ligt me been nu goed.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 11:59

Riant schreef:
Waar het om gaat is dat je enige spanning op je kuitsper hebt.

Als je je hak optrekt zal je merken dat je kuitspier helemaal slap wordt.
Heb je je hak netjes laag en maar je je been lang heb je een aangespannen kuitspier en een lang onderbeen. Zodoende heb je dus veel meer te zeggen met je kuit en je zit.

Je voet moet ontspannen in de beugel zitten zodat je de druk op je beugels kan variëren, je been is aangelsoten aan je paard en je hak is laag. Evenwijdig aan de grond is goed genoeg je hak hoeft geen centimeters lager te zijn dan je teen.

daar... Haha!
Of heb ik je verkeerd begrepen?