Wij hebben precies het zelfde met een pony op de manege.
Misschien de oplossing :
Als het been geven en de tikjes niet werken misschien lichtjes RUSTIG wat schopjes achter de singel...ik bedoel dan niet schoppen maar wat harder drijven....
Als hij eecht niet vooruit te branden is : Afstijgen en in een hoek gaan staan...teugels wel even door de keelriem !en dan net zolang afwachten totdat hij iets doet.Hij kan daar niet vooreeuwig met zadel en hoofdstel blijven staan.
Als ie dan vooruit gaat in galop/draf of niet te pakken is laat hem dan uitrazen met beugels los galoperen is voor die pony ook niks dus hij zal vanzelf gaan stappen of rustig draven...Pony vastpakken en weer opstijgen...begint het zelfde liedje weer ? weer afstijgen in een hoek gaan staan en weerwachten.En geloof me na een tijdje word de pony het wel zat alleen zonder ruiter door de bak met zadel op.
Stijg dus weer op ookal is het de 5e keer.....jij zult het misschien ook zat worden en ben je het even zat ? steek dan wel even de beugels op...hoofdstel eraf/teugesl door de keelriem en dan met de zweep opjagen en er dan weer op.
Ik lees nu het berichtje van Sorro1 en nu heb ik een ander comentaar erbij :
Laat het paard door een gevorderde ruiter gereden worden miss wel instructeur/trice en begin rustig opnieuw met het leren van de beenhulpen.Misschien een spoortje erbij maar dat ligt aan het paard.laat eerst de beenhulpen opfrissen !