Hoe een paard te leren springen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Re: Hoe een paard te leren springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 09:33

zeer waarschijnlijk kan hij inderdaad wel springen.. maar ja hij doet het alleen niet en vrijspringen is geen optie omdat bij ons in de binnenbak de paarden niet geheel vrij los mogen lopen..

Dinsdag heb ik iid met peesbeschermes gereden.. maar ja ik was zelf ook al op dat idee gekomen dus heb ik woensdag zonder peesbeschermes gereden..

Maar ja we gaan het vandaag nog een keer proberen.. anders gaat ie toch aan de vaste hinderniss geloven..

bedankt iig

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:31

je kan idd een keer je peesbeschermers af doen (als je daar mee rijd)
als een paard een flink zn benen raakt tilt die ze later weer op..
ik denk dat lielle dat ook bedoel.

ik zpring met een tuiger die moeite heeft met zn achterbenen intrekken.
hij heeft ze eens flink geraakt daarna ben ik er gelijk weer overheen gegaan en toen trok tie ze heel erg in...

als tie zn benen raakt moet je niet gelijk stoppen.. zodra hij niet kreupel loopt gewoon gelijk weer erover.

zo leren ze het het best.

je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:01

Als je niet normaal op de hoefslaf kunt galopperen zou ik iig nog een tijdje wachten met springen.
Op het moment dat galopperen goed gaat en hij staat wat beter aan je been zou ik aan springen gaan denken.
En wie weet snapt ie het dan ineens wel.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:03

Lees nu trouwens dat je een vaste hindernis gaat proberen, lijkt mij niet slim, je loopt de kans om zelf te verongelukken of je paard een blessure te bezorgen. En dat alleen om hem aan het springen te krijgen.
Gun hem gewoon eerst nog eens wat tijd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:13

Helemaal met Marliesje eens.
Een vaste hindernis springen met dit paardje is op dit moment vragen om ongelukken...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:34

Iris82 schreef:
Helemaal met Marliesje eens.
Een vaste hindernis springen met dit paardje is op dit moment vragen om ongelukken...

ja idd dat vind ik ook
een paard wat niet normaal over een "losse" hindernis kan kan ook cker niet over een vaste..

ik durf bijna te wedden dat dat fout gaat..

maar ja wie ben ik het is jou keuze

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 17:29

k heb hem net gereden.. beetje balkjes lopen maar meer dressuur gericht.. hij liep heel netjes..

aangezien er meer aan het rijden waren kwam springen er niet van.. wel heb ik hem toch buiten op de vaste hindernis afgereden.. meneer durft buiten alteid goed aan te pakken.. gewoon opaf gedraaft.. kwam wel terug voor het sprongetje.. even doorgespoort.. toen kwam hij wel omhoog en er overheen.. Pling

hij is er dus in ieder geval 1x goed overheen gegaan.. zonder ongelukken ed. hoor..