paard wil alleen maar stappen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: paard wil alleen maar stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:13

Lieve lieve lieve mensjes allemaal!

Ik denk dat het gezelliger is voor de overige lezers van een topic, die die lezen uit interesse, dat het voor hun prettiger lezen is als de onderlinge vetes met PB's de wereld uit geholpen kunnen worden.

Tuurlijk blijft les nemen een betere optie, of het meenemen van een ander ervaren persoon want het blijft nu eenmaal zo dat vanachter de computer nooit een probleem vlekkeloos kan worden opgelost. Maar feit blijft ook dat forums er zijn om anderen te helpen. Best terecht hoor als mensen erop worden gewezen dat les nemen beslist geen kwaad kan, maar aan de andere kant is het een kleine moeite om iemand die geen les heeft proberen op de goede weg te brengen.

Helaas is niet iedereen in de mogelijkheid om hun instructrice op ieder moment dat het uitkomt langs te laten komen voor advies...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:15

mischien iemand meenemen die je paard aan een halstertouw vast houd
en als ie dan niet wil draven eerst benen dan tik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:34

heyhey Zazoo,

ook ik denk dat je veel gedult moet gaan hebben, zoals je al zegt heeft ze dit ook al eerder gedaan bij de eigenaresse, en kan ze het wel degelijk, dus idd goed je benen er bij na 2,3 x niet reageren? tik(je) geven, loopt ze naar achteren? lekker laten gaan maar dan net zolang als jij wilt , als ze door krijgt dat met alles wat zei doet dat jij het dan nog langer doet, gaat de lol er vanaf, en (hopelijk) gaat ze dan wel weer normaal doen.

en uiteraard als ze iets goed doet, goed belonen!!! van mij part neem je snoepjes mee op je rit en krijgt ze een snoepje als ze iets goed doet (niet volstoppen natuurlijk hihi Tong uitsteken ), dit kan je later wel weer afbouwen namelijk..

nouja ik hoop dat je er wat aan hebt,

groetjes!!!!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:47

ik zal zelf les gaan nemen, in iedergeval als daar de mogenlijk heid voor is, anders zal ik toch iemand laten komen die je kan begeleiden onder het rijden, want als je dit toelaat dan komt er alleen maar meer gezeik van..een instruckteur heeft een andere kijk erop als die erbij is dan mensen op het internet, ga niet zelf aanklooien en neem gewoon begeleiding al is het voor een keer. er zijn paarden waar je geduld bij moet hebben ja dat klopt, dat heb ik bij de merrie ook die ik nu rij maar dat is ietsjes gevaarlijker dan een paard dat achteruit loopt, als die van mij geen zin meer heeft gaat ze op haar achterbenen staan, dit bereik je zonder begeleiding en zelf aanklooien, niet dat ik dat heb gedaan maar het meisje die er eerder mee heeft gereden liet hem zijn gang gaan en als die maar ietsjes dreigde een klap en als die dan iets omhoog kwam liet ze haar maar gaan. Totdat ze zichzelf achterover liet vallen en het meisje met een zware hersen schudding kon worden weggebracht, sinds dien is ze er nog een paar keer op geweest naar herstel. en toen ermee gestopt.

Wat ik wil zeggen is neem een instruckteur of begeleiding. Wees consuquent en heb geduld.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:50

ik ben van mening dat advies als neem les geen slechte is. het is toch fijn om begeleid te worden in iets waar je zelf niet uitkomt. zo gebeurt het in goede orde en wordt er precies verteld wat je moet doen op welk moment en hoe. bovendien ben ik ook van mening dat iets in alle rust geprobeert moet worden maar als dat niet lukt zul je denk ik toch eens een keer flink streng moeten optreden. been= actie, geen reactie is tik!

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:48

Dat probleem heb ik ook met amber gehad, Ik nam altijd suikerklontjes mee onderweg, als ze dan stil gaat staan flink met de zweep meppen en benen geven, ( ja klinkt zielig maar valt wel mee ) loopt ze aan geef een suikerklontje en beloon haar goed. Gaat ze weer stilstaan doe je weer hetzelfde, als ze aanloopt weer een suikerklontje geven. ALs ze stilgaatstaan en je krijgt haar door middel van het bovenstaande nog niet vooruit wat ik af en toe ok had, dan stapte ik gewoon af en trok haar zo verder, ik wist verder geen oplossing dan veel benen en een zweepje, als het dan nog niet lukt weet ik ook niet wat je kunt doen ipv afstappen. Bij mij werkte dit alles heel goed, alleen jammer dat ze op het laatste moment verkocht werd Verdrietig

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:15

Kinders, kinders, even dimmen allemaal. "Ik kan het zelf wel af, heb geen instructrice nodig" is niet echt de meest verstandige zin hier op bokt, dat weten we nou wel.

Als de zweep averechts werkt, waarom gebruik je 'm dan? Ik zou denk ik eerst een vreedzame oplossing zoeken (net zo lang blijven stappen tot zij wil gaan draven, en dan natuurlijk nog steeds laten stappen... Tot ze uit verveling op MIJN commando gaat draven), en daarna pas weer de zweep meenemen en 't eruit "slaan".

Ennuh... Misschien dat een instructrice je een vreedzame manier kan geven? Het beestje is je aan het uitproberen, daar valt deskundig omheen te werken, maar dan moet je dus een deskundig persoon in de buurt hebben. Nagelbijten / Gniffelen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:49

Bloos! En dan zeggen ze wat van mij Bloos .....
Ik geloof dat ik in mijn commentaar ook zo direct ben en geloof ook dat ze me dat niet altijd Haha! in dank afnemen....

Maar voor alle "zeikers" in dit topic:
*o/* *o/* *o/* ....

Want die zeikerds hebben wel gelijk, TS....
Les is van essentieel belang en als jij daadwerkelijk zou lessen, zou je dit probleem niet of van korte duur tegen komen...
Een instructeur of instructrice is er namelijk voor om problemen op te lossen.... en via een computer is het niet "kant en klaar" uit te leggen.... Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:57

En zo kan het wel weer. Ik zet een slotje.

Zazoo: een instructeur kan je wel degelijk bij dit probleem helpen. Dat is wel degelijk een nuttige tip.

Auriana: ik denk dat meeste bokkers in dit topic het juist helemaal niet zouden oplossen met zweep, sporen en slof Knipoog. Maar goed, dat is internet dan is het soms lastig om de cynische ondertoon te lezen Lachen.