ik zal zelf les gaan nemen, in iedergeval als daar de mogenlijk heid voor is, anders zal ik toch iemand laten komen die je kan begeleiden onder het rijden, want als je dit toelaat dan komt er alleen maar meer gezeik van..een instruckteur heeft een andere kijk erop als die erbij is dan mensen op het internet, ga niet zelf aanklooien en neem gewoon begeleiding al is het voor een keer. er zijn paarden waar je geduld bij moet hebben ja dat klopt, dat heb ik bij de merrie ook die ik nu rij maar dat is ietsjes gevaarlijker dan een paard dat achteruit loopt, als die van mij geen zin meer heeft gaat ze op haar achterbenen staan, dit bereik je zonder begeleiding en zelf aanklooien, niet dat ik dat heb gedaan maar het meisje die er eerder mee heeft gereden liet hem zijn gang gaan en als die maar ietsjes dreigde een klap en als die dan iets omhoog kwam liet ze haar maar gaan. Totdat ze zichzelf achterover liet vallen en het meisje met een zware hersen schudding kon worden weggebracht, sinds dien is ze er nog een paar keer op geweest naar herstel. en toen ermee gestopt.
Wat ik wil zeggen is neem een instruckteur of begeleiding. Wees consuquent en heb geduld.