Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Fielychi schreef:stilstaan kan ook een manegepaard leren.
Al onze paarden staan stil bij ons hoor. Geen discussie mogelijk.
Misschien een stoel gebruiken om jezelf en paard te ontzien. Maar dan moet ie wel eerst stil staan.
: je stapt links van je paard op en als je dan je rechterteugel goed strak houd dus het paard kijkt de ander kant dan jou op... draait deze het lichaam naar jou toe... dit helpt vaak ze lopen dan niet weg... het valt te proberen PAS OP: niet rukken aan de rechterteugel maar langzaam het hoofd de andere kant op laten kijken. Suc6
kiralover schreef:Als mijn pony of welke pony dan ook niet stilstaat met opstijgen gebruik ik het volgende: je stapt links van je paard op en als je dan je rechterteugel goed strak houd dus het paard kijkt de ander kant dan jou op... draait deze het lichaam naar jou toe... dit helpt vaak ze lopen dan niet weg... het valt te proberen PAS OP: niet rukken aan de rechterteugel maar langzaam het hoofd de andere kant op laten kijken. Suc6
daantjuhhh schreef:Fielychi schreef:stilstaan kan ook een manegepaard leren.
Al onze paarden staan stil bij ons hoor. Geen discussie mogelijk.
Misschien een stoel gebruiken om jezelf en paard te ontzien. Maar dan moet ie wel eerst stil staan.
dat kan alleen als de instructeur er iedereen op wijst!
Als hij bij persoon A C en D niks zegt krijgt persoon B hem miss niet altijd stil!
En je hebt ook nog paarden zoals die van mij die bang zijn voor het opstappen (was hij al voordat hij van mij was)
ik ben nu al bijna een jaar bezig maar t wil niet lukken hoor!
ik wijs hem er altijd op dat hij stil moet staan, maar dan is het al een gevecht voordat ik er op zit!
Als ik er eenmaal opzit is er niks meer aan de hand
En stoeltjes ik heb er een hekel aan!
Zoiezo moet er dan iemand staan om het krukje weg te halen zogauw jouw voet eraf is!
Zo is er nameilijk bij ons op de manege een paard op hol geslagen!
Hij sprong opzij omdat hij ergens van schrok toen ze er net opzat...
En boem met de voeten in het krukje, paard op hol, ruiter ernaast!!!
Charlotjuuh schreef:Wie heeft er tips om goed en snel op te stijgen.. Ben ik erg slecht in .. zeker als ie vooruit of achteruit gaat..
Greetzz