KK Correctie bit???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bacannie

Re: KK Correctie bit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:48

germie schreef:
En toch werkt de bustrens harder in. Doordat de bussen de ringen 'vastzetten' is de kantelwerking wat groter.
Ik geloof dat je bij de pony's wel met het correctiebit mag rijden, en niet met de busvariant.
Het bit met de buswerking heet overigens geen AFRICHTINGSBIT (DIT IS EEN DUBBELGEBROKEN WATERTRENS), maar een SCHOLINGSBIT. De werking van een dubbelgebroken watertrens is totaal anders dan de werking van het scholingsbit.

Normaal gesproken zou ik je gelijk geven ware het niet dat de firma K&K zélf het bit een africhtingsbit genoemd hebben dus noem ik dit ook zo. Knipoog

rainbow_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:29

Wat is nou precies het verschil tussen een scholingsbit en een correctiebit? Bij de divoza staat er een totaal andere omschrijving bij deze bitten, maar ze lijken vrijwel hetzelde. Wie wil mij precies uitleggen welk bit waar voor dient? En kan je met zo'n bit blijven rijden of is het toch beter om over te stappen naar een ander bit? Is het toegestaan op wedstrijden?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:34

Het verschil tussen het correctiebit en het africhtingsbit staat hiervoor uitgebreid beschreven...

En nee, het is niet de bedoeling dat je met deze bitten blijft rijden meestal. Het is om een probleem op te lossen. Of je ermee op wedstrijd mag rijden weet ik niet, ik rijd zelf geen wedstrijd.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:42

Heb het regelement even doorgenomen op de site van het KNHS en je mag WEL met het africhtingsbit rijden. Zie www.knhs.nl bij het kopje sport en daaronder de regelementen.

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:14

ik rijd zelf met een dubbelgebroken bitje
en toen ik dit een keer vergeten was heb ik met een gewoon bit gereden maar mijn pony wou dit ook niet aannemen hoe zachtjes ik ook was dr was geen beginnen aan dus ik ben heel blij met mijn gebroken bitje Pling

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:26

Ik denk dat je de meeste problemen niet met een 'correctiebitje' moet oplossen. Het woord alleen al klinkt eng. Ik rijd mijn paard M2 (binnenkort Z) op een dubbelgebroken trensje van 10 euro. Mijn paard is ook niet altijd de makkelijkste, maar ik heb echt een hekel aan allerlei speciale bitjes enzo. Een paard kan ook heel ontspannen op een goedkoop bit lopen, ik heb er ook gewoon het geld niet voor over om zo'n exclusief bit aan te schaffen.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:25

Ik vind dat je het gewoon een keertje moet proberen, misschien dat iemand anders bij je in de buurt er eentje heeft. Jij en alleen jij kan zeggen wat geschikt is voor je paard, jij kent hem het beste. Ik rijd mijn paarden allemaal op een dubbelgebroken bit (aurigan). Hele fijne bitten maar nu heb ik een paardje die idd een btje hetzelfde probleem heeft als jouw paard, dus ik zit er ook aan te denken om zo'n bitje te kopen. Natuurlijk is het niet de bedoeling om hem hier elke dag mee te gaan rijden maar het is wel een uitkomst om hem wat gehoorzamer te maken om hem daarna weer op een dubbelgebroken bit te kunnen rijden. Want hij lacht me nu nog net niet uit Haha! Dus gewoon fftjes proberen!