Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
pharagirlke schreef:Maar als je paard niet goed in galop gaat bv : neem les
draaft je paard niet erg goed: neem les
oke. Les is belangrijk, Maar je kan toch tips geven bij dat neem les. Er zijn vragen waarvan ik ook denk: een lesje is het enige wat helpt. Maar er zijn ook vragen waar ook wat tips bij gegeven kunnen worden... Als je geen les hebt is een goede les niet zo op 123 geregeld, en in tussen tijd moet je toch iets doen? ik heb 1x per week les. Als ik maandag op iets stuiter dan zit ik daar dus tot vrijdag mee... en zo zullen er nog wel wat meer zijn. Nu binnen kort ga ik 2x per week lessen maar toch. Als je maar 1x per week les hebt zit je daar wel mooi een week.
Moonlightje schreef:Moonlightje, wat voor vraag zou je dan willen stellen? En geen les kunnen of willen nemen, vind ik echt bullshit. Waar een wil is, is een weg.
Citaat:nee ik vind dat geen bullshit, ja waar een wil is is een weg, maar als je geen geld hebt, omdat je stage bv erg weinig verdient en geen tijd heb voor een bijbaan, kan het niet.
Lielle schreef:Moonlightje schreef:Moonlightje, wat voor vraag zou je dan willen stellen? En geen les kunnen of willen nemen, vind ik echt bullshit. Waar een wil is, is een weg.
nee ik had pas een vraag, over elastieken, had ik gezien dus vroeg me gewoon af wat dat was en wat het deed, ik kreeg zoveel gedonder na mn kop er waren er 2 die normaal dede en daar heb ik dan uitleg van gehad.
Ik vind dat gewoon erg! het was gewoon een vraag en ze beginnen meteen, neem les!
Citaat:nee ik vind dat geen bullshit, ja waar een wil is is een weg, maar als je geen geld hebt, omdat je stage bv erg weinig verdient en geen tijd heb voor een bijbaan, kan het niet.
runningkawa schreef:Zoals hier a; aangegeven word, van achter de pc zie je geen bal, je kunt alleen maar gissen.
Allemaal hebben ze een paard dat goed aan de beenhulpen is, maar toch allemaal problemen die er op lijken dat het niet zo is.
Allemaal hebben ze zachte handen, maar toch touwtrek paarden.
En als je dan gerichte tips geeft, ben je en betweter.
Nu ook dat inrij topic, daar kun je geen gerichte tips geven, elk paard is anders.
het zijn geen auto's waar het stuur, de rem en gas altijd op dezelfde plek zitten.
Praat je dan niet in het staatje, van dat penny grut, dat alles beter denkt te weten, met de ervaring van een garnaal, ben je ineens een betweter.
En ik snap niet, waarom ik het steeds weer opnieuw probeer, om dingen uit te leggen
of ja, ik snap het wel, die arme dieren..
En geen les kunnen halen?
dat is pas bullshit.
ga je maar werken en daarvan les halen, maar nee een pessoa bit werkt handiger

runningkawa schreef:dan rij je toch helemaal niet, totdat je les hebt?
En dan heb ik de vraag, als je paard voor een operatie naar Utrecht moet, wat dan?
Of als hij nu dure medicijnen nodig heeft?
en dat laatste was algemeen
Maar voel je je aangesproken, is het ook voor jou
ik heb verder geen idee, met wat voor bit je rijd, maar dat komt op rt nogal eens voorbij, vandaar die opmerking.
en weet je wat ik dan het liefste wil zeggen
blijf met je poten van je knol, totdat je les hebt en leert rijden.
maar dat mag je in een topic niet zeggen
runningkawa schreef:ten eerste was hetmeeste algemene, maar geod je betrekt alles opjezelf.
wie de schoen past, zullen we maar zeggen...
Verder ja, geen geld, dan is een paard kopen stom
Bij jou gaat het toevallig goed, super, ben helemaal blij voor je
maar lees rt eens?
Bij hoeveel gaat het niet goed?
En wie is dan de dupe?
juis het paard of de pony
en daar kan ik niet tegen.
is dat zo raar?
daar word dan een scherp bit in gehangen, omdat de ruiter geen les wil halen (want ja waar een wil is een weg)
en ze kunnen allemaal goed rijden, allemaal goed met zo'n bit omgaan
waarom hebben ze dan rt problemen?
mn ouders betaalden toen alles, maar aangezien dan mn vader overleden is heeft mn moeder niet zoveel geld meer!runningkawa schreef:Dus omdat je vader is overleden zou je geen les meer kunnen nemen, dat is wat je bedoeld, als ik het goed begrijp?
runningkawa schreef:trouwens gecondoleerd met het verlies van je vader
helaas kan ik je daarin een handje geven.
Mijn vader is overleden toen ik een kind was.
En wij hadden thuis ook geen cent te makken, waren blij als alle vaste lasten waren betaald en we eten hadden.
Niks nooit geen luxe
vandaar dat ik nog steeds zeg, waar een wil is, is een weg.
Klinkt lomp, weet ik, maar ik meen het wel...

Manuutje1990 schreef:Het is een forum, en het is dus leuk om te discusieren over van alles en nog wat, en dus ook over rt.
En doormiddel van een topic te plaatsen kun je handige tips krijgen..
En er zijn ook veel mensen die niet de mogelijkheid hebben om les te nemen, en door hier een topic te plaatsen proberen hun veel tips en onformatie te winnen en zo toch wat verder te komen.. Want je kan niet leren paardrijden via een forum, maar er valt toch best wat te leren..
mag ik dit woord interpreteren zoals ik wil?

runningkawa schreef:Manuutje1990 schreef:Het is een forum, en het is dus leuk om te discusieren over van alles en nog wat, en dus ook over rt.
En doormiddel van een topic te plaatsen kun je handige tips krijgen..
En er zijn ook veel mensen die niet de mogelijkheid hebben om les te nemen, en door hier een topic te plaatsen proberen hun veel tips en onformatie te winnen en zo toch wat verder te komen.. Want je kan niet leren paardrijden via een forum, maar er valt toch best wat te leren..
mag ik dit woord interpreteren zoals ik wil?
![]()
En er valt idd best wat te leren, maar er is ook een heleboel onformatie
Zoals bijv het zand in de mond stoppen.
En als je alleen maar leeest wat in je straatje past, meestal gegeven door kinderen van 15 of jonger, dan heb je er vaak veel aan...

runningkawa schreef:haha, wist ik wel, maar vond hem wel grappig
Praten zoals in je staartje past, ff veel voorkomende vraag
penny 1:Mijn paard is sterk, is het verstanding met een pessoa bit te rijden.
dan zeg je nee, sterk zijn komt niet vanuit de mond, leer loslaten enz enz
dan hebben ze continue weerwoord met, nee hij is sterkt, iedreen heeft dat met hem enz enz.
dan zegt vervolgens penny2, ja kun je best doen, doe ik ook en dat werkt goed, je trekt hem in zijn bek en je vliegt in de remmen.
penny1: ja, dank je voor de info.
dat is het goede antwoord wat ze wilde horen, andere dingen die hun niet passen wilen ze niet horen.
dan denk ik, waarom vraag je het dan, als je als weet dat je er zo'n bit in wilt gooien?
Kafue schreef:Kijk vragen als mijn paard gallopeerd rechtsom niet aan. Dat is moeilijk te beantworden want dat soort problemen moet je zien.