Rijtechnisch probleem of toch medisch?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Rijtechnisch probleem of toch medisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:56

xtwisterx schreef:
Ik weet er wel eentje. *LOL*

Als ik jou was zou ik er toch echt zelf een professioneel iemand bij halen als de eigenaar het niet wil betalen, en anders stoppen met het paard. Je kunt niet van het beest verlangen dat hij zijn best nog doet voor jou als hij niet in orde is, dan is het toch echt het probleem van de eigenaar zelf.

Die uit Bilthoven bedoel je?

Verder, ik heb een week geleden al besloten dat als het niet opgelost kan worden zonder er zelf heel veel geld in te stoppen dat ik ermee stop. Al is het maar voor mijn eigen veiligheid Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:58

Richtje schreef:
Verder, ik heb een week geleden al besloten dat als het niet opgelost kan worden zonder er zelf heel veel geld in te stoppen dat ik ermee stop. Al is het maar voor mijn eigen veiligheid Haha!

ahhhh dat zou ik wel heel vervelend voor je vinden, je hebt er zo vreselijk veel aan gedaan en gereden...............nou meis kop op hopen dat het goedkomt Ach gut

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 08:44

Staken en bokken klinkt niet als bloedarmoede of zo.
Ik zou toch nog een keer voor het zadel gaan (als de VA er niet uitkomt.)

Durf je er zonder zadel op te rijden?
Kijk een wat ze dan doet!

Een paard kan echt erg veel pijn hebben aan een slecht passend zadel, en je schrijft dat het omstreeks de tijd begonnen is dat het zadel vermaakt is.

Zelfs al leg je er nu een zadel op dat goed past dan zal ze toch nog blijven bokken enzo. Dit is de angst voor de pijn die komen gaat. (denkt ze)
Als het zadel de oorzaak is natuurlijk.( er zijn genoeg slechte zadelpassers hoor)

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 09:50

Dit klinkt mij bekent in de oren, mijn paard kan ook zo wilt worden, dit is al een half jaar aan de gang (toen heb ik haar gekocht). Ik heb het eerst twee maand af gewacht maar werdt niet beter, ik les bij twee mensen de een dacht dat ze niet goed aan het been was, wat niet zo was. En nou deed ze het gister weer zo erg en zei de andere instructrice dat ze de rug mischien vast kan hebben zitten.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:03

IngridM schreef:
ahhhh dat zou ik wel heel vervelend voor je vinden, je hebt er zo vreselijk veel aan gedaan en gereden...............nou meis kop op hopen dat het goedkomt Ach gut

Dank je Lovers

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:05

shan schreef:
Staken en bokken klinkt niet als bloedarmoede of zo.
Ik zou toch nog een keer voor het zadel gaan (als de VA er niet uitkomt.)

Durf je er zonder zadel op te rijden?
Kijk een wat ze dan doet!

Een paard kan echt erg veel pijn hebben aan een slecht passend zadel, en je schrijft dat het omstreeks de tijd begonnen is dat het zadel vermaakt is.

Zelfs al leg je er nu een zadel op dat goed past dan zal ze toch nog blijven bokken enzo. Dit is de angst voor de pijn die komen gaat. (denkt ze)
Als het zadel de oorzaak is natuurlijk.( er zijn genoeg slechte zadelpassers hoor)

Ik denk alleen dat als ik nu het zadel eraf haal dat ze ook nog zal bokken omdat die reactie er nu zo inzit.
Waar ik wel over heb zitten denken is, om als de VA niets meer weet, haar eens te laten longeren met mij erop. Zodat ik niets doe behalve zitten, komt ze dan ook in protest dan zal het idd het zadel of het gewicht zijn en kunnen we in die hoek verder gaan zoeken.

Daarnaast zet de eigenaar haar, zodra het weer meewerkt, nog een keertje voor de kar. Kijken wat ze daarbij doet....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 22:07

Ze heeft gister even voor de kar gelopen, en dan doet ze zowel in de bak als op het harde geen stap verkeerd. Ze twijfelt niet, niets.

Ook aan de longe loopt ze weer veel fijner en actiever dan 2 weken terug, aan de longe bokt ze ook helemaal niet meer.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:51

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:45

heb op dit moment precies hetzelfde met mijn bijrijdpaard.
Ze gaat er af en toe ineens vandoor, net alsof ze op dat punt het werk niet meer aankan. Ze begint dan heel hard te rennen met af en toe flinke bok er tussendoor. Lijkt ook meer vluchtgedrag dan gewoon klieren vindt ik.
De problemen zijn er overigens zowel met longeren als met rijden en steeds rechtsom en als we met galop bezig zijn (aanspringen of galop zelf maakt niks uit).
Daarbij heeft ze ruim 3 weken terug een epileptische aanval gehad en loopt ze stijf op haar linkerachterbeen. Er is bloedgeprikt 3 weken terug, maar daar is niks uit gekomen.
Advies was toen rustig aan doen en training langzaam opbouwen. Het lijkt een paard te zijn wat gewoon veel tijd nodig heeft nu het meer aan het werk gezet wordt. Dat zijn we dus gaan doen en gaat eigenlijk best lekker, maar het probleem blijft wel. Vorige week dus met de vee-arts gepraat en hij raadde zeker wat betreft het linkerachterbeen een onderzoek aan. Hij wilde best direct iets doen, maar kon / mocht dit niet aangezien de eigenaar eerst toestemming moet geven.

Heb het toen aan de eigenaar doorgegeven en nu dus afwachten wat die gaan doen.

Maar goed, heb ook hier het probleem als het zo blijft en dus het risico dat ik er keer gevaarlijk hard afval dan misschien toch beter om te stoppen hoe leuk het paard ook is.

Net als de TS heb ik er ook absoluut geen bezwaar tegen om eens zelf iets te betalen en zijn veel spullen die nu al bij het paard gebruikt worden ooka l door mij betaald.
De Vee-arts is echter iets voor de eigenaar zelf. Kosten wil ik eventueel nog wle bijdragen, maar je daarnaast met iets veel belangirjkers. Een vee-arts mag namelijk officieel niks doen zonder toestemming van de eigenaar.

Wat mij betreft dus even afwachten, Hoop dat het bij TS ook snel duidelijk wordt wat e raan de hand kan zijn. Een paard nie tlekker in zijn vel zien zitten en misschien zelfs pijn zien hebben is nooit leuk!

JO!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:05

De eigenaresse heeft toch ook dit probleem? Zij wil toch ook dat het opgelost gaat worden?

Kunnen jullie niet de kosten delen? Ik zou naar bodegraven gaan, zadel mee en je kunt daar rijden. Deze artsen hebben hele goede ervaren kijk op paarden en alle appartuur om verder te kijken. Kost wel wat,maar als je deelt, is het te doen. Weet je meteen wat er aan scheelt en of het de moeite waard is om verder te gaan.

Je krijgt ook hele goede adviezen om je paard te revalideren. Mijn ervaring is dat ze je paard heel erg goed kunnen oplappen en verder zelf veel doen en je zult een paard krijgen dat als hij te helpen is, weer helemaal toppie wordt.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:47

bodegraven is voor mij niet dichtbij, voor eigenaresse dus ook niet. Daarnaast hebben we een hele goede kliniek / direnarts dichterbij zitten. Deze willen het dus ook wel doen, alleen moet eigenaar nog toestemming geven....

Maar goed, komt allemaal wel goed.

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:35

Dan zou je eens kontakt kunnen opnemen met Tom van deBrink zadelmaker komt naar de stal toe telefoonnummer 0522-491575 hij kan bijna ieder zadel passend maken.

Als het niet aan het zadel ligt kan je ok nog een Bach remedie probreen omdat er toch veel voor het paard verandert is: onder de man, andere ruiter enz.