hulp gevraagd bij jong paardje; verkeersmak maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fannytje

Re: hulp gevraagd bij jong paardje; verkeersmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:40

Wat ik doe is altijd met een longeerlijn aan een halster. Longeerlijn is voor als je paard ooit wegschiet heb je hem langer vast en meer kans dat je hem blijft houden, als je paard wegholt. Hoofdstel aan ja die tip heb ik ook gehad heel fijn maar mijn sterke dure hoofdstel is onderweg geknapt toen ze iets engs zag, ze werd helemaal gek maar heb haar gelukkig kunnen houden mededankzij de longeerlijn, gelukkig had ik kenissen met paarden in de buurt waar ik een halster van mocht lenen.
Als je al iets engs aan ziet komen je paard er naar laten kijken, zodat hij weet dat er iets 'engs" aankomt. En van te voren al aan veel dingen laten wennen idd door die dingen die lorena al noemt. En niet meteen een snelweg opzoeken eerst door de rustige wegen en bijv bossen. Neem altijd iemand met je mee, en het liefste een superverkeersmak paard!

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:01

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat en of je al met iemand naar buiten bent geweest!

Vertel!

Auks

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 09:00

Auks schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat en of je al met iemand naar buiten bent geweest!

Vertel!

Auks

Ik ben er nog niet mee naar buiten geweest. Dit komt doordat ze momenteel al zo vervelend doet in de bak, ze is me ontzettend aan het uit proberen.
Ze wordt nu ook beleerd voor de kar, dus daar zal ze denk ik ook wel wat verkeersmakker door worden.
Nu vertelde de bazin aan mij dat ze er 2 keer mee naar buiten is gegaan, 1x met een ander paard, dat ging goed en 1x alleen. Toen is ze ophol geslagen en heeft de bazin er niet meer buiten mee gereden...