Galop hulpen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Galop hulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:35

DjunDjun schreef:
Doorzitten, buitenbeen naar achteren, binnenbeen iets naar achteren, hoek in of op de volte (meeste kans bij hem dat ie goed aanspringt, doet ie op de rechterhand niet altijd), stelling vragen en aandrukken.

Waarom doe je je binnenbeen naar achteren? Binnenbeen hoort op de plaats te blijven en zorgt voor de hulp voor het aanspringen, het buitenbeen zorgt ervoor dat de 8 hand niet uitzwaait.
De binnenhand staat toe dat het paard aangallopeerd opent zich dus maar gaat onder geen beding naar voren of naar achteren, de buitenhand moet zich ten tijden van het aanspringen ook onspannen.
De zit veranderd zich niet, anders verander je het evenwicht van pony of paard en kan die niet aanspringen in balans wat fouten kan geven.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:43

_lovahgirl_ schreef:
haai:d
wie weet hoe ik mijn verzorg pony in de goeie galop krijg?
ik krijg haar alleen maar in de rechtergalop Boos!
en als ik ga oefenen dan snapt ze het helemaal niet meer Verdrietig

Beetje moelijke vraag. Jez schrijft er namelijk niet bij wat jouw hulpen zijn om aan te galloperen. Als je haar alleen in de rechtergalop krijgt kan het heel goed zijn dat jij dus je hulpen verkeerd geeft.

Maar goed nogmaals de hulpen voor de linkergalop en gallopeer dan maar effe aan op de grote volte. Vanuit draf ga je ontspannen doorzitten, je neem je teugels iets korter dan normaal, de binnenhand draait voor nog ietsje meer stelling in, de buitenhand maakt de even een ophouding en geeft weer na om te vertellen Hallo pony er gaat wat gebeuren. Vervolgens zit jij natuurlijk op je kont rechtop, in het midden van het zadel, je buitenbeen gaat en fractie naar achteren en je binnenbeen drukt nu de pony aan voor galop, en zeg daar duidelijk zelf omdat hij het verkeerd doet GALOP bij, aan de lijn deed hij het immers wel goed. Desnoods tikje op de hals met de zweep.

In de overgang en daarna in galop ook blijft jouw lichaam op de plaats, jouw handen blijven op de plaats ze openen zich alleen, de binnenhand niet terugtrekken anders kan hij gewoon niet in de goede galop aanspringen omdat het binnenachterbeen dan geen kant uit kan.

Maar het belangrijkste van al is dat jij op je plaats blijft zitten, om aan te galloperen is een bepaalde balans nodig verander ji jouw houding verander jij de balans van het paard en kan hij helemaal niet aangalloperen.

Suc6

_lovahgirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:46

jongens bedankt voor de tips ik zal er zo snel mogelijk aan beginnen te werke:P