Hoe appuyeren aangeleerd?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:54

wat bedoelen jullie met strak aan t been?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:03

Goed aan het been, dus meteen reactie daarop.
En kent je paard goed sb en travers, dan is een appuyement niet moeilijk meer, vind ik dan.
Dan zet je gewoon zo opzij Lachen

Persoonlijk vind ik appuyement ook fijner dan travers, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten Lachen

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 18:11

Thnx voor tips!!

Ik had het vandaag weergeprobeerd enne toen deed ie het wel stukken beter...hij liep veel beter voor mijn been opzij en beter voorwaarts!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:16

Die terminologie is eigenlijk een beetje verwarrend soms. Ik wil, of ik nu naar voor op opzij ga, een paard dat ahw van mijn been "af" wil, hij moet er duidelijk voor weg willen.

Ik vond het engelse "in front of your leg" een stuk duidelijker dan het nederlandse "voor het been"

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:17

ik wil het je graag komen uitleggen, als je op mijn aanbieding voor Azie reageert (ik bied een les aan).....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:28

Ja dat is valse concurrentie Marita... Knipoog

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:56

Moreno schreef:
Mijn pony kan travers dus wel goed, alleen als ik wil appuyeren dan is ie niet zo goed aan het aan been..terwijl ie dat in de travers wel is!

Heel veel mensen hier zeggen dat travers veel op appuyeren lijkt Verward Sorry hoor, maar ik vind toch echt dat het meer op schouderbinnenwaarts lijkt, in het appuyeren ga je dan alleen opzij. Met travers gaat de achterhand van de hoefslag af en bij appuyeren moet toch zeker eerst de voorhand en dan de achterkant....

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:07

Niet mee eens! De stelling en buiging zijn precies hetzelfde.

Ik ben net begonnen met de appuyementen en mijn paard leek het niet te snappen. Volgens mijn instructrice maakte ik het te moeilijk en moest ik denken aan travers op de diagonaal. En dat maakte het een stuk simpeler!

Ik werkte teveel terug en door aan travers te denken (wat mijn paard aardig heeft geleerd inmiddels) houd ik haar voorwaarts én goed gebogen. Mijn binnenbeen moet ik er overigens goed aanhouden om de buiging te onderhouden, maar dat doe ik bij de travers ook.

Wat ik juist makkelijker vind bij het appuyement is dat ik de schouder minder hoef te plaatsen (ander woord weet ik zo niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:09

cholatje: misschien moet je je appuyementen eens met iets meer buiging proberen te rijden Knipoog

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:15

Je bedoelt die foto? Daar heb je gelijk in, maar ook een momentopname he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:17

O, ik bedoel meer als grap nav je opmerking over de buiging Ach gut

Het hangt allemaal wel enorm met elkaar samen hoor. Je kunt je SB ook weer als training met overdreven veel buiging uitvoeren en dan is het eigenlijk ook al weer dezelfde soort beweging.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:18

Ik heb toch niet over buiging gezegd? (of wel? Schijnheilig )

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:22

kan iemand mij uitleggen wat appuyeren precies is.. des noods via pb? Lachen niet hoe het moet. ben daar nog lang niet aan toe maar ben heel benieuwd wat het nou precies is en hoe het eruit ziet..