Elastieken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 13:17

monsera schreef:
Ik vind het een beetje jammer dat je niet open staat voor les.Je hebt duidelijk een probleem met je pony want hij luisterd niet naar jouw hulpen nu kan je hem wel gaan dwingen met een hulp teugel maar je moet het daad werkelijke probleem aan pakken.Je kan inplaats van een hulp teugel kopen ook een paar lessen nemen.Ik heb ook jaren recreatief gereden maar had geen probleem met mijn pony sinds 2 jaar heb ik nu om de week les en ik wilde dat ik het veel eerder had gedaan je leert zo veel meer over je pony.

ik sta wel open, maar zonder geld! en ze luister heus wel, anders had ik niet buiten, langs snelweg en door het dorp met vbeel kinders kunnen rijden. JE MOET LEZEN!
ik gebruik geen elastieken, ik VRAAG INFORMATIE!!! 6X!!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 13:18

bedankt verder allemaal voor de info en jullie mening Haha!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:27

Moonlightje schreef:
ik sta wel open, maar zonder geld! en ze luister heus wel, anders had ik niet buiten, langs snelweg en door het dorp met vbeel kinders kunnen rijden. JE MOET LEZEN!
ik gebruik geen elastieken, ik VRAAG INFORMATIE!!! 6X!!

Sorry hoor maar als we zo gaan beginnen leer dan zelf even lezen zeg.
Ik schrijf dat je in plaats van een elastiek KOPEN ook een paar lessen daar van had kunnen betalen.

Ten tweede schrijf je zelf dat ze er vaak vandoor gaat en dat een scherper bit en een martigaal ook niet helpen dus!!!!LUISTERD ze niet naar jouw hulpen.Aan jouw hoef ik dus geen advies meer geven want je doet er toch niets mee.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:31

monsera schreef:
Sorry hoor maar als we zo gaan beginnen leer dan zelf even lezen zeg.
Ik schrijf dat je in plaats van een elastiek KOPEN ook een paar lessen daar van had kunnen betalen.

Ten tweede schrijf je zelf dat ze er vaak vandoor gaat en dat een scherper bit en een martigaal ook niet helpen dus!!!!LUISTERD ze niet naar jouw hulpen.Aan jouw hoef ik dus geen advies meer geven want je doet er toch niets mee.

ik heb GEEN elastiek! ik koop dat niet, ik zeg toch ook dat ik iemand ermee zag rijden! dat is toch alleen in de winter!!!
Dan staat ze op stal en mag ze niet op de wei!
zomers staat ze dag en nacht op de wei! dan kan ik alles met haar, zo is ze allen in de winter en aangezien dat ik te weinig tijd heb vanwege mn stage en geen bijrijder kan vinden.

Nee ik hoef geen advies van jou, je leest niet eens alles, dit wat ik nu weer zeg stond er al in!

Sizz

Re: Elastieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:04

Voor jonge paarden is het wel eens handig maar waar je ook aan kan denken: Is dit veilig???

Denk aan een jong paar, krijgt het elatiek eraan komt ertegen aan en accepteert dit mss niet komt omhoog en je weet niet wat er kan gebeuren... Dan kun je beter met slof rijden, die kun je nog loslaten.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:46

Citaat:
Twinducklin: ik vind dat je een beetje doordraaft hoor, ze vraagt duidelijk alleen informatie omdat ze het weleens ziet. Nergens voor nodig om direct iemand op zijn rijstijl aan te vallen (ook al bedoel je het misschien niet zo).

Het was inderdaad totaal niet als aanval bedoeld, dit hebben topicstarter en ik helemaal uitgesproken via pb Lachen

Ik zou eigenlijk ook geen elastiek eraan hangen met buitenrijden, waarom niet?? Ik vind het een beetje eng idee dat stel mochten ze eens gaan steigeren klappen ze dan niet sneller achterover?? Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik zowiezo niet met elastiek zou rijden als ik weet dat het risico er is dat ze gaan steigeren.. Die van mij doet dat eigenlijk zelden, heb het haar een paar keer bij anderen zien doen maar enkel met reden vanuit haar kant, terwijl ze buiten weleens wil steigeren als ze iets "engs" vind.. Dus zou buiten liever een martingaal dan een elastiek eraan hangen. Maargoed ieder zijn eigen keuze, en ik denk dat je die bij ieder paard en iedere situatie moet bepalen wat het beste is.. En ik denk dat je in sommige situaties best baat kan hebben aan een hulpteugel, en dus ook aan een elastiek Lachen Ik lees dat veel mensen er tegen zijn omdat ze vaak verkeerd gebruik erbij hebben gezien, maar is dat ook niet met bijvoorbeeld een slof ?? Ook daar kun je veel baat bij hebben mits je er mee kan rijden ( Ik vind het rot rijden met een slof, en gebruik hem dan eigenlijk niet dus heb er op dat moment ook niks aan) maarja dat is weer een andere discussie Lachen

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:22

Je zou er wel baat bij hebben, maar ik zou toch werken aan een lange termijn oplossing zonder hulpmiddelen. Want dan worden ze er afhanklijk van en lopenniet meer op je hand maar op de elastiek of slof. Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:11

Ik zou geen elastieken gaan gebruiken. Deze hebben een verkeerde werking op de mond. Wanneer het paard om hoog gaat met hoofd wordt hij met dubbele kracht weer naar beneden getrokken. De kracht van het paard en van de werking van het elastiek. Je kan beter met een pessoa werken. Daar bepaalt het paard zelf waar die loopt. Wanneer hij dan het hoofd omhoog brengt komt er druk op de achterhand die er als het ware onder wordt getrokken. Dit loopt niet lekker voor het paard waardoor die lager gaat lopen en dat dus een fijnere manier van lopen krijgt. Maar elastieken zijn vastzetters omdat er altijd druk op staat...Ik zou het dus niet doen wil je je paard soepel houden...en een slof is ook niet altijd de beste manier omdat je dan je paard eerder kort en laag rijdt dan lang en laag...maar dat is mijn mening...ik longeer mijn paard 2x per week met pessoa en zo blijft die tijdens de training ook netjes lopen omdat die de houding kent...snap je?