Nog een vraag van mijn kant..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:10

De manier van AdB vind ik wel een goede manier van rijden maar als je maar 1 keer les op die manier hebt gehad is het wel erg moeilijk om dat vol te houden.Vaak heb je wel veel begleiding nodig anders val je heel snel weer op je oude gewoontes.Maar mijn vraag is ook hoe komt het dat je paard steeds kreupel loopt?Denk je dat het door je manier van rijden komt?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:16

monsera schreef:
De manier van AdB vind ik wel een goede manier van rijden maar als je maar 1 keer les op die manier hebt gehad is het wel erg moeilijk om dat vol te houden.Vaak heb je wel veel begleiding nodig anders val je heel snel weer op je oude gewoontes.
Dat klopt ook inderdaad. Het is weer iets nieuws, je moet nieuwe dingen aanleren, oude gewoontes afleren, wanneer doe je het goed, wanneer niet, dus een hoop twijfels in begin, maar door goede begeleiding en zeker ook regelmatig begeleiding is belangrijk. Succes.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 11:44

Monsera, Ik heb als eerste een hoefsmid erbij gehad, die zei dat ze te korte hoeven had (even in het kort, anders word het weer zo'n verhaal), dr hoeven waren ook niet netjes bekapt (ik had haar nog geen maand, dus is niet mijn "schuld" geweest), toen vond hij het een goed idee om er ijzers onder te zetten zodat haar hoeven weer aan zouden groeien en ze dus niet meer op "eieren" zou gaan lopen. (nou ja klonk mij goed in de oren). Na 2 dagen liep ze goed, maar na een weekje rustig opbouwen was het weer mis... toen uiteindelijk de dierenarts maar gebeld, die zei dat ze een erg dikke pees had, dus hij heeft haar een ontstekingsremmer gegeven en ook nog iets wat pijnstillend werkte... Na een weekje rust (en stappen) mocht ik weer rustig gaan beginnen met longeren.. Dit ging ook hartstikke goed... en uiteindelijk op aanraden van de dierenarts mocht ik er weer op, om rustig te gaan stappen eerst.. nja ging goed.. dus ik dacht "pfieuw, we zijn hiervan af".. Helaas dus niet.. nog diezelfde week begon ze weer te kreupelen, ik weer de dierenarts gebeld die weer meteen kwam... zegt ie "De pees is weer normaal, alleen nu vind ik de hoefkatrol wel erg warm, het voelt mij niet goed" en zo ben ik dus bij Antoine de bodt gekomen...

Ik heb dus geen idee of dit door mijn rijden komt, want ik heb dr dus nog niet zolang... Of dat het toch iets "erfelijks" is of iets wat ze dus blijkbaar al had...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:33

Oei een lastig probleem voor je en zeker omdat je haar nog niet zolang hebt.Ik hoop voor je dat je er snel achter bent wat er nu precies aan de hand is.Hopenlijk stuurt AdB je snel een berichtje terug.

Tyrza

Re: Nog een vraag van mijn kant..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:42

Als je zeker wilt weten dat de kreupelheid van binnen zit, zou ik een foto laten maken. Dat een hoefkatrol warm aanvoelt zou voor mij niet voldoende zijn.

Je moet ook weten in welke fase deze zich bevind en daarna kan je hieruit aktie gaan ondernemen inzake het herstel van je paard.

Ik vind het wel wijs dat je het probleem wilt oplossen middels je rijden, maar ik zou eerst maar eens alle lichamelijke klachten uitsluiten en een beeld vormen van de binnenkant van je paard Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:32

Het lijkt me idd verstandiger om eerst een gedegen kreupelheidsonderzoek te laten doen.
Heb je bij AdB verteld over de kreupelheidsklachten? ben benieuwd wat hij daarover zei.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 10:31

shan schreef:
Het lijkt me idd verstandiger om eerst een gedegen kreupelheidsonderzoek te laten doen.
Heb je bij AdB verteld over de kreupelheidsklachten? ben benieuwd wat hij daarover zei.

AdB heeft zelf nog niet gereageerd (alleen een mailtje met, wanneer ie weer les geeft (waar ik niet om gevraagd had maar goed Knipoog) en dat ie later mijn andere vragen zou beantwoorden) Dus ik heb nog geen idee wat hij daaar verder over gaat zeggen....

Inmiddels loopt ze trouwens wel beter OK dan!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:33

ik denk niet dat je kunt verwachten dat met 1 dressuurlesje, je pony meteen weer beter is... terwijl ze al maanden regelmatig kreupel loopt.. het zit toch van binnenin, ik denk dat er wel meer aan de hand is dat je dat niet kunt oplossen met een bepaalde manier van rijden.. vind het sowiezo raar als je rijd op een pony die onregelmatig loopt.. laat eens een goede (misschien een keer een andere??) dierenarts ernaar kijken en laat fotos maken, ga eens goed onderzoeken wat er echt aan de hand is.. daar schiet je denk ik meer mee op dan af en toe een les nemen en gaan rijden zodra ze goed loopt en een paar dagen erna weer op rust omdat ze weer kreupel is