MissSisa schreef:@secricible: Idd, bokt heeft wat tegen hulpteugels.......Maar je kan best hulpteugels gebruiken MAAR op de goie manier(en dat ontbreekt er wel eens aan).
Vraag me af wat er mis kan gaan met een martingaal?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
secricible schreef:Vraag me af wat er mis kan gaan met een martingaal?
Een martingaal werkt alleen bij tegenwerking door het paard. Een slof daarentegen trekt het hoofd gewoon naar beneden en heeft niks met van achter naar voren gereden te maken.
Citaat:Met een martingaal is niks mis vind ik, als je hem idd niet te strak vast maakt.. Het werkt pas als het paard zn hoofd omhoog doet, de martingaal zorgt ervoor dat er dan wat extra druk komt, en dat je je paard nog steeds onder controle hebt, en dat het paard het bit niet makkelijk kan vastpakken.
Manuutje1990 schreef:Ik zou idd een martingaal gebruiken als het echt niet anders kan.. Ik heb zelf een hekel aan hulpteugels, en ik zou ze ook echt niet gebruiken als het echt niet nodig is.. De martingaal is eigenlijk ook die enige hulpteugel die ik ooit zal gebruiken..
Maar een martingaal zorgt ervoor dat als het paard zijn hoofd omhoog doet, je alsnog controle hebt..
Maar als ze echt willen gaan ze toch wel, en dan zal geen een hulpteugel ze tegen houden..
Teigertje schreef:Je kan ook een slofteugeltje gebruiken!!![]()
MISTRAL94 schreef:Bij onjuist gebruik idd niet....
Stond ook een heel stuk in de Bit hierover.
steffie4ever schreef:zullen we ophouden over de discussie of een slof of weer ik veel wat goed of slecht is... iedreen heeft zijn eigen ervaringen met hulpt teugels goede of slechte dus het heeft denk ik geen zin om in dit topic daar over te gaan discussieren

Manuutje1990 schreef:Ja daar was ook een topic over.. En ik ben er nog steeds tegen..
Ik vind dat je je paard meer naar beneden trekt.. Waardoor het paard naar mijn mening niet echt ontspant..
Ik zag laatst ook iemand met een slof rijden, en het paard liep veel te diep, en bij het achterwaarts gaan werd zn kin op zn borst getrokken..

fanclubE_Gal schreef:ehm is dat een nieuwe hype ofzo die Thiedemanns
ik vind het zo'n onzin. als je je paard niet aan de teugel kan rijden zonder dan bereik je er niets mee
aan de teugel lopen moet uit ontspanning komen!!
ik geloof dat we dat met zn allen een beetje vergeten zijn