geen ideeen meer.. :n

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:08

Les nemen...dat kun je veel beter doen dan zelf gaan zitten frutten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:09

Bij ons op stal liep ook iemand rond met een pony met dit probleem (Niekoezz heet ze hier), maar de pony loopt nu perfect rond. Alles is er geprobeerd, dunner bit, thiedeman. Daarbij natuurlijk ook les, maar ook instructrice kreeg haar niet goed rond. Hiervoor is vreselijk gereden, en ze is dus afgestomt en reageert heel slecht. ("zweep? Was dat een zweep? Oh, dan moet ik volgens mij harder gaat lopen.. "*sjoksjok* "Ach, daar heb ik geen zin in" Slapen ) Het duurde lang voordat die klik tussen ruiter en pony er was. Ze heeft nu een iets dunner bitje, maar vooral de klik die ze heeft gevonden (dus de manier waarop deze pony gemakkelijk rond komt) heeft er voor gezorgd dat ze hem nu gemakkelijk kan rijden. Ik kan doen wat ik wil, krijg da beestje nauwelijks rond. Heb er zaterdag op gezeten, en het lukte me totaal niet, tot ze me vertelde hoe ze het deed, toen kwam het een beetje.
Dus ik denk dat je vooral eventjes dat knopje moet zoeken bij de pony, veel uitproberen met je handen, maar wel onder deskundige begeleiding uiteraard!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:54

ShEtLaNdUrZ schreef:
ja, maar ik zei net al.. dat ik waarscheinlijk geen les met haar mag rijden Scheve mond

Dan zou ik maar gewoon lekker met haar gaan rijden en verder niets.Je hebt goede begleiding nodig probeer niet zomaar wat te doen je verpest er vaak meer mee dan dat je goed doet.Je moet niet gewoon maar wat aan de teugels trekken er komt zoveel meer bij kijken.

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 17:35

nee, ik dacht ook al dat ze meschien wat aan haar mond had dus, de ik reedt ook best veel met lange teugels als ze zo aan het trekken was Scheve mond