Helpen die beugelblokjes die schuin aflopen???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 19:27

ja dat hoorde ik ook al, ga ik ook proberen idd

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:22

Als ik mijn orthopedische zooltjes niet in mijn laarzen heb (heb bepaalde spieren niet in mijn voeten) vervangen ze die, en dat gaat prima. Maar wanneer ik én zooltjes én schuine blokjes hebt vind ik het niet zo fijn rijden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:29

Vind het maar ondingen. Ooit es mee gereden omdat het moest maar nooit weer! Je zal toch je beenligging moeten verbeteren wil je je probleempje verminderen. Suc6 iig Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:58

dat met dat touwtje heb ik ook geprobeert nou ik vindt het niet geweldig.
En ik voelde me ook niet echt veilig met rijden

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:44

Ik ken iemand die redelijk succes heeft geboekt door de beugels met spoor-riempjes aan de singel te bevestigen. Ze heeft er spierpijn van gehad maar er wel een mooiere (en stillere) beenligging aan over gehouden.

Of ik het zelf ook zo zou doen weet ik niet, ik probeer altijd liever gewoon goed aan mijn beenligging te denken tijdens het rijden zonder er vanalles aan te knopen, ook daar word het al een stuk beter van vaak.

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:41

ik rij zelf met gewone blokjes... k ging vorige week op t paard van n vriendin (met schuine blokjes) en k had na ongeveer een rondje in de bak een super zere knie. dus voor mij is het NIX Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:45

Ik had er ook vooral last van wanneeer je been iets naar achteren wil leggen dan kan dat niet las je ze vast zet vond ik erg lastig.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:45

die blokjes zijn ondingen, als je in een paroucrs of in de proef je beugel verliest en hem snel weer opzoekt, en de riem zit gedraait, dan zit je dus echt niet lekker in die ene beugel !
gewoon oefenen, en die touwtjes is een hele goede tip

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:00

Die blokjes zijn goed voor de handel maar lossen niets op. Vooral vrouwen/meisjes hebben last van dit probleem. Het geeft in ieder geval aan dat je zit nog niet goed is en dat je daaraan kan werken. Vrouwen/meisjes hebben een ander bekken dan mannen/jongens. De hoeken van het dijbeen met het bekken zijn daardoor ook anders. Vrouwen hebben bij gelijke lichaamslengte als mannen langere benen en een korter bovenlichaam. Daardoor komt het hele zaakje dus verschillend op de paardenrug terecht. Het evenwijdig aan de ribbenkast houden van de onderbenen kun je doen door op 3 niveaus de benen naar binnen te draaien. Als je probeert je onderbenen alleen naar binnen te draaien, loop je een aardig risiko dat je problemen in de knieen krijgt. Als je onderbenen naar buiten wijzen, kijken je knieën vaak ook teveel naar buiten. Als je benen te veel naar buiten wijzen is de kuitligging tegen het paardenlichaam meestal ook niet effectief. Als je het onderbeen zonder spanning praktisch parallel aan het lichaam van het paard kan houden, hoef je alleen maar de hakken iets om laag te drukken om je kuitspier te laten groeien. Die drukt dan ongezien meer tegen het paard aan.

Ga eens rechtop staan en kijk hoe je voeten staan. Hoe kun je als vrouw/meisje je voeten meer recht naar voren krijgen, zonder dat je te veel spanning in de voeten en knieën krijgt. Heel simple draai vanuit je bekken je beide dijbenen naar binnen, je knieën kijken nu meteen meer naar voren en je onderbeen draait mee naar binnen. Je kan dit meer verfijnen door iets mee te geven in de knieën en de enkels. Pas op met de knieën want daar is de blessure kans bij vrouwen/meisjes groter dan bij mannen/jongen. Bij mannen/jongens staan de benen in normale omstandigheden gunstiger en is bij rijden de beenligging ook gunstiger bij een goede zit. Pas op dat je met het naar binnendraaien van je dijbenen de onderrug niet blokkeert, want die heb heb je bij het rijden ook nodig. Als je op de paardenrug/in het zadel gaat zitten, kun je in kleine stapjes de beenligging vanuit het bekken corrigeren. Na even rijden gaat het weer fout, dan weer terug naar af enz. Het komt vanzelf goed. Er zijn "modellen" waarbij het niet werkt, maar die hebben ongetwijfeld weer andere goede kenmerken voor rijden op een andere plaats.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:28

Dit heb ik nooit geweten Goldstar, wat interresant om te weten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:02

Hmm, ik heb die blokjes ook, maar het helpt niet. Nu ben ik wel hardnekkig, kan ze namenlijk gewoon niet goed naar binnen draaien. Loop ook met mijn tenen stukje naar buiten. Ben dus bang dat er weinihg aan te doen is voor me.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:05

Ik heb ze ook ooit gehad en bij mij hielp het wel redelijk. Maar het viel ook wel mee hoe erg ik met mijn tenen naar buiten reed. Inmiddels heb ik ze allang weer verruild voor rechte!