krientje schreef:Ik zou niet voor de hindernis gaan stoppen (sorry mensen) want die van mij heb ik toen echt leren weigeren.Ik had afgelopen week les van Stephanie Luning (landelijk springamazone) en die vertelde tegen een clubgenoot van mij die ook een superdrukke pony heeft; gewoon doorrijden in galop, het is beter dat ze voorwaarts zijn dan dat ze terugkomen.
Het lijkt vreemd, maar ook na de sprong moest ze dan even stevig doorgalloperen over de hoefslag en dan weer een sprong springen. Niet zo erg hoog, maar met flink tempo, laat maar los!!
Na een tijdje wilde het echt veel beter en toen kon het ook wat hoger gezet worden; de pony ging er niet meer zo idioot hard vandoor!!! Het leek of hij zich veel meer ontspande en dacht; ik mag lekker springen
zonder dat baasje zo hard in mijn mond trekt voor de sprong!!
Hier ben ik dan heel erg op tegen omdat ik dit zelf met mijn eigen bijrijdpaard heb meegemaakt me paardje vloog af op die hindernis en me paard spong veel te vroeg dus ik belande onder hem en hij boven op mij hij draaide gelukkig wel snel weg maar ik vind dit dus zekker geen aanrader alos je het paardje niet kent
Ik had afgelopen week les van Stephanie Luning (landelijk springamazone) en die vertelde tegen een clubgenoot van mij die ook een superdrukke pony heeft; gewoon doorrijden in galop, het is beter dat ze voorwaarts zijn dan dat ze terugkomen.
Het lijkt vreemd, maar ook na de sprong moest ze dan even stevig doorgalloperen over de hoefslag en dan weer een sprong springen. Niet zo erg hoog, maar met flink tempo, laat maar los!!
zonder dat baasje zo hard in mijn mond trekt voor de sprong!!