Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Werkt prima

Cow_horse schreef:ben ik aan het buitenrijden met andere erbij, laat ik haar gewoon gaan tot die andere zijn gestopt dan stopt mijn pony ook!
Lekker wachten tot de rest zijn rijdier weer onder controle heeft, want dan hoef jij niks te doen hij stopt dan vanzelf wel...klinkt erg makkelijk zo eigenlijk. Al bedoel je het waarschijnlijk niet op die manier, maar wat doe jij dan als degene waar je mee samen rijd zijn/haar rijdier NIET onder controle krijgt (iig niet heel snel)?? 
Ineke2 schreef:Leuk buitenrijmaatje ben jijLekker wachten tot de rest zijn rijdier weer onder controle heeft, want dan hoef jij niks te doen hij stopt dan vanzelf wel...klinkt erg makkelijk zo eigenlijk. Al bedoel je het waarschijnlijk niet op die manier, maar wat doe jij dan als degene waar je mee samen rijd zijn/haar rijdier NIET onder controle krijgt (iig niet heel snel)??

Zep schreef:als ie goed aan de kletter slaat heeft druk opvoeren geen enkele zin. Je kunmt dan beter 1 keer een goede ruk geven zodat ie meteen terugkomt.
Op je zit doen is leuke theorie in zo'n geval...
Maar het was dus om te kijken of er nog ruiters zijn die wel weten wat je in zo'n geval moet doen.
, terwijl ze eerst liepen te grinniken naar elkaar, zo'n klein meisje op dat paard gaat nooit goed, die valt. Het is dus een methode met belonen als hij langzamer gaat. Een erg goede methode voor je paard. Lielle schreef:Oke, dan dit praktijkvoorbeeld.
Vreemd paard, strandrit, flinke galop langs het water. Ik wil gaan stoppen omdat het volgende op me afkomt:
- links zee, het is vloed dus geen enorme open stukken strand maar 60 cm water.
- rechts lichte helling met grind, vastgelegd met een metalen net.
- voor me eerst een groep wandelaars met daarachter rotspartij van enkele meters hoog.
Dat had ik echt al wel op tijd gezien, alle rijtechnische oplossingen en andere trucjes van hierboven waren al aan bod geweest. Paard was een ex-renpaard, one-rein stop was niet bekend.
So tell me, wat doe je dan?
Milkaatjuh schreef:Paard stopt vanzelf welDie loopt niet tegen de rotsen aan
Nee hoor geintjem als mij zoiets over kwam zou ik het paard echt wel omtrekken. Dan maar een keertje wat ruwer in de mond, maar dat liever 1x dan een flink ongeluk wat misschien beide ons leven kan ontnemen.
.