dubbele teugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:09

Ze blijf trekken tot de teugels helemaal los zijn, dus tot er ook geen contact meer is met d'r mond!
Ze is lui en heeft geen zin om haar hals te dragen, zelf als ze op de poetsplaats staat trekt ze zodat ze haar hals naar voren kan gooien..

Totaal loslaten heeft geen zin, want dan ploft ze (letterlijk) op de voorhand en reageert dan ook helemaal niet meer op je been... Met gevolg dat ze constant struikelt..

Het rijden gaat al een stuk beter, maar ze is gewoon helemaal afgestompt en een en al spierbundel dus moeilijk bij elkaar te rijden!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:22

Ik denk dat je haar juist een keer hard om haar neus moet laten gaan.
Op deze manier blijft ze in jouw handen steunen en loopt ze niet op eigen benen. Dus loslaten en flink voorwaarts rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:25

Citaat:
Totaal loslaten heeft geen zin, want dan ploft ze (letterlijk) op de voorhand en reageert dan ook helemaal niet meer op je been

Vandaar dat ik ook zei, loslaten en naar voren schoppen. Dan kunnen ze niet neer ploffen Lachen

Want idd, de meeste paarden die zwaar worden zijn niet aan het been.

Pak haar daar maar eens op aan, dat geeft niet.

En dan flink gaan oefenen op het aan het been zijn.
Veel overgangen maken en consequent, kuit is reactie.
Je zult het even door moeten zetten en streng rijden (is niet altijd leuk om te doen)
Maar later zul je merken dat het echt helpt en je veel fijner kunt rijden

Succes

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:25

Marliesje schreef:
Ik denk dat je haar juist een keer hard om haar neus moet laten gaan.
Op deze manier blijft ze in jouw handen steunen en loopt ze niet op eigen benen. Dus loslaten en flink voorwaarts rijden.

Heb ik ook een paar keer gedaan Knipoog
Het gaat nu ook al een stuk beter, ik heb nu de laatste tijd ook bijna geen druk op de teugels en rijdt haar zoveel mogelijk van achter naar voor!

Ik zal wel een keer een topic maken met toen en nu, is echt een wereld van verschil!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 18:17

bedankt allemaal
>>>ik rij zelf niet met dubbele teugels hoor Haha!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:33

Okeej jullie zullen het zelf wel het beste weten.
Toch denk ik dat het wel zeker effect heeft. Waarom zou je het paard anders beter onder controle kunnen houden met twee teugels? dan is dat toch het effect? Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:03

Ik rij nooit met dubbele teugels, dus eerlijk gezegd ken ik het effect niet, maar ik moet zeggen dat ik (meestal Knipoog ) genoeg heb aan een enkele teugel.