mijn paard niet in galop krijgen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:14

hoiallemaal schreef:
jah dat is waar hahhaha..
maar de laatste tijd gaat het owk wel beter. op volte.. enz.... maar naar een rondje of 2 3 valt ie weer terug..moet ik dan gewooon door gaan?

wat is het nut van 2 of 3 rondjes galloperen Lachen
dat zie ik er namelijk niet van in, probeer veel overgangen te rijden, dat heeft veel meer nut als maar gewoon rondjes blijven sjeezen Knipoog
heb je les?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:17

Mietje schreef:
wat is het nut van 2 of 3 rondjes galloperen Lachen
dat zie ik er namelijk niet van in, probeer veel overgangen te rijden, dat heeft veel meer nut als maar gewoon rondjes blijven sjeezen Knipoog
heb je les?

Tuurlijk wel...... Dan leert ze het beter.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:23

Nee hoor MissSisa. Knipoog
Van overgangen leert een paard meer als doorgalopperen tot hij er bij neervalt Het paard ik al moeilijk in galop te krijgen dus ga het niet verpesten door zo door te galopperen tot hij er bij neervalt. Dan springt hij nooooit meer aan. Gewoon zoals Mietje zegt veel overgangen maken. Zo leert hij aanspringen op je beenhulp.
Begint stiekem ze begrijpen waarom MissSisa's paardje steeds weigerd Lips are sealed

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 17:43

okej bedankt voor jullie hulp Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:07

Milkaatjuh schreef:
Nee hoor MissSisa. Knipoog
Van overgangen leert een paard meer als doorgalopperen tot hij er bij neervalt Het paard ik al moeilijk in galop te krijgen dus ga het niet verpesten door zo door te galopperen tot hij er bij neervalt. Dan springt hij nooooit meer aan. Gewoon zoals Mietje zegt veel overgangen maken. Zo leert hij aanspringen op je beenhulp.
Begint stiekem ze begrijpen waarom MissSisa's paardje steeds weigerd Lips are sealed

Ik begon het hier over de oefeningen die je in de galop kunt uitvoeren te krijgen. Ook kan je je paard wat langer door laten galoperen tot dat hij wat meer balans heeft. Dat is moeilijker als je de hel tijd, draf-galop, galop-draf doet!!! Ik bedoel ook niet een half uur lang galoperen!!! Maar wat meer rondjes dan 3.

Ehmmmm dat mijn pony daarom weigert, dat lsaat nergens op en ik weet heus wel wat ik doe, dus begin niet ineens te zeggen van: je galopeert veel dus daarom stopt je paard. Dat slaat namenlijk nergens op!!!
Maar dat wist je waarschijnlijk nog niet, dat blijkt wel uit je reactie!!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:39

Haha!

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 03:12

ze zeggen ook tegen mij dat ik sporen kan proberen te gebruike is dat eenplan ?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:26

hoiallemaal schreef:

Ja, zo luistert je paard waarschijlijk beter naar het been.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:20

hoiallemaal schreef:

Ik zou het eerst proberen zonder sporen. Gewoon veel overgangen rijden. Daarna als dat niet werkt kun je sporen gebruiken. Als je je benen stil kan houden.

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 14:11

okj Haha!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:15

Ik heb ook een keer met santos met sporen gereden nou hij werd er juist alleen maar verveelender door dan dat hij er ook op reageerde , ik hou het dus gewoon bij een zweep Lachen

En veel overgangen helpen echt Lachen

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:03

ik heb dat probleem ook wel eens bij ons in de bak het kan ook komen dat een bak te klein is en dat die de ruimte er niet voor heeft maar je moet niet gaan stompen want van al dat gestompt gaat die eigenlijk alleen maar slomer lopen geef je paard goed en duidelijke hulpen en geef hem als die niet luistert een tik. laat anders een ander op je pony rijden en kijken of het bij diegene wel lukt.

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:11

SdaphneS schreef:
Ik heb ook een keer met santos met sporen gereden nou hij werd er juist alleen maar verveelender door dan dat hij er ook op reageerde , ik hou het dus gewoon bij een zweep Lachen

En veel overgangen helpen echt Lachen

dan doen we dat ma arniet Haha!

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:24

misschien kan je les nemen als je dat nog niet hebt.., veel succes ermee

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 20:57

ik heb maandag me eerste echte les op santos Haha!

TurboBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:15

hoiallemaal schreef:
hey allemaal
k heb een klein probleemje .

willen jullie mij helpen? Bloos

nou als ik aan het rijden ben in de bak.
wil mijn pony niet goed in galop.
als hij iin galop zit valt ie gelijk terug.. maar ik drijf wwel steeds door enz....
met buitenrit wil hij wel altijd want dan is het een heel lang recht stuk.maar hij vertikt het gewoon om in de bak in galop te komen .
Verdrietig willen julllie mij helpen Verward

Misschien te weinig ruimte in de bak? Of je beweegt naar het paard zijn gevoel niet goed mee (had een paard bij ponykamp volgens de instructrice )

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:45

We hebben bij ons in de buurt nog geen bak Verward
Maar de bak wara we rijden op de manege heeft de goede afmetingen
want dat heb ik me ook al een keer afgevraagd Verward

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:18

Telkens kleine stukjes galoperen en zelf terug nemen. Eerst zorgen dat hij netjes in galop aanspringt op je been. En dan na een paar passen terug nemen. En die paar passen steeds meer uitbouwen.

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 18:44

jah dat zei die mij les gaf owk al Haha!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:59

ik zou een hindernis balkje in de hoek leggen en als je daar overheen draaft galopeer je gelijk aan vaak lukt dat wel en probeer elke keer een paar passen langer te galopperen en dan goed belonen! na een tijdje kun je dat balkje weg laten! vergeet niet duidelijk je hulpen gewoon te geven!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:10

Ik zou niet zomaar een paar rondje galopperen maar juist veel overgangen rijden.In galop aan springen een paar meter verder weer terug nemen volgende hoek weer aan springen en na een paar passen weer terug nemen weer aan springen en een volte mee nemen en dan weer terug nemen en daar wat mee spelen steeds kleine stukjes je kan ook stoppen na een paar keer aan springen en het na een kwartier weer een paar keer oefenen.Hij wordt dan als het goed is ook veel alerter aan het been en gaat het aan springen steeds makkelijker.succes

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 21:52

jah Knipoog is goed bedankt voor de tips allemaal

Kimduursma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:46

monsera schreef:
Ik zou niet zomaar een paar rondje galopperen maar juist veel overgangen rijden.In galop aan springen een paar meter verder weer terug nemen volgende hoek weer aan springen en na een paar passen weer terug nemen weer aan springen en een volte mee nemen en dan weer terug nemen en daar wat mee spelen steeds kleine stukjes je kan ook stoppen na een paar keer aan springen en het na een kwartier weer een paar keer oefenen.Hij wordt dan als het goed is ook veel alerter aan het been en gaat het aan springen steeds makkelijker.succes

precies dat doe ik nou ook met mijn verzorgpaardje.. en dat werkt echt!

xx kim

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:54

Het sleutelwoord in deze is consequent.
Sporen is een slecht idee, sporen moet je verdienenmet een onafhankelijke zit en zolang die niet bevestigd is is dat een zeer slecht plan, bovendien moet je je benen dan goed stil kunnen houden.

Van overgangen wordt een paard sterk, en een sterk paard heeft de kracht om door te galloperen. Dus vele overgangen maken is een vereiste.
Duidelijke hulpgeving is belangrijk alsmede het gevoel voor de galop. Zodra je voelt dat hij terug gaat vallen in draf moet je duidelijke hulpen geven gecombineerd met stemhulp en tik op de hals. In 2 maand kun je best een combinatie vormen.
Haffies zijn niet altijd makkelijk.
O ja en tijdens de galop wel je buitenbeen achter de singel laten liggen he, zodra die naar voren gaat of je druk op je buitenbeugel neemt is dat vaak een hulp voor de overgang naar draf. Je kunt ook eens zonder beugels rijden vaak zit je dan dieper in je zadel om met de zit door te drijven.
Leg het probleem ook een aan je instructrice voor.

En voor de volgende keer pas een wedstrijd plannen als alles bevestigd is nu komt er veel te veel druk voor die wedstrijd op je en dat komt je rijerij niet ten goede.
Sucses