Rug en achterhand sterker maken, welke oefeningen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 20:17

Ik longeer meestal in een hoek van de buitenbak en daar staat een houten hek omheen. Zo heeft ze in ieder geval een half rondje waarbij ze op de hoefslag (= nu waterplas Lachen ) kan lopen. Inderdaad dat met die zweep heb ik geprobeerd en na een paar keer snapte ze het al en maakte ze het rondje weer groter. Ze is nogal panisch voor de zweep, Scheve mond dus ik moet 'm heel voorzichtig gebruiken, maar dan werkt ie wel..

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:56

Okeej, misschien kan je nog wel een touwtje spannen voor een heel rondje!! Idd de zweep dus voorzichtig gebruiken in dit geval, maar wel fijn dat het werkt!!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:30

Ik zal 't eens proberen...Heb je dan geen kans dat ze sneller gaan " plakken" aan de omheining?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:39

Je paard is nog niet zo lang onder het zadel over een tijdje komt dat allemaal vanzelf

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:54

Zoals al eerder gezegd veel overgangen rijden en veel schakelen.Als je lekker los gedraafd hebt een paar keer terug laten komen naar de stap en weer aandraven dan een keer terug laten komen maar net niet gaan stappen en dan weer weg draven enz. dan een keer een pasje versnellen {geen hele zijdes maar een paar pasjes}en weer terug nemen.Een keertje galloperen enz steeds wat anders vragen.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:34

schakelen...schijnovergangen...laag en rond over de rug...

Leeann

probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:16

Wat wij veel doen met jonge paarden, is lopende band werk. Nu weet ik dat niet iedereen in het bezit is van zo*n tredband, maar flinke heuvels op en neer stappen werkt ook super!Zo ook longeren met een pessoa teugel of Chambon. Verder blijven de overgangen de basis van een aansterkende achterhand en cavaletti werk...En er constant voor blijven zorgen dat je paard met zn achterhand bezig blijft, met instappen en uitstappen even wakkerhouden van achter dmv een tikje met een zweep.
Er steeds weer aan blijven denken dat je de achterhand er onder blijft rijden.
Suc6 Haha!