Paard draait zich tijdens buitenrit om.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:41

gouda schreef:
Was je niet bang dat hij viel dan?

Natuurlijk wel maar als ik hem had laten winnen gelijk de eerste keer dan heb je een groter probleem he...over de weg iun rengalop is zowiezo levensgevaarlijk maar hij pakte het bit vast (hij deed dit trouwens omdat hij mishandeld is geweest) dus enigste optie voor mij was 1 teugel en dan maar het bit door zijn mond ik draaidfe overigens wel de berm in en daar werd de echtte ommedraai gemaakt dus dat scheelde ook weer. Maar ben wel blij dat ik hem toen niet heb laten winnen anders had ik nu waarschijnlijk niet meer met hem het bos ingekunt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:44

Je moet inderdaad meteen ingrijpen. Ik schrok zo dat ik het even niet meer wist dus draaide haar om en ging haar proberen naar voren te drijven wou ze de lucht in gaan. Toen wist ik het helemaal niet meer durfde ze geen tik meer te geven en zag heel de tijd die sloten van heel dichtbij brrrr.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:44

Emmz schreef:
Ja dat heeft een oude verzorgster van mijn oude verzorgpony dus gehad. Die ging er vandoor en ze trok hem om. Pony viel.. Op de stenen.. Het viel allemaal nog mee. Maar er had wel wat meer kunnen gebeuren. Dus voor je je pony omtrekt altijd eerst proberen vaart te minderen.

Mijn paard had het bit vast het was puur angst doordat hij mishandeld is geweest dus enigste optie was omtrekken om hem niet te laten winnen anders had ik helemaal niet meer het bos ingekunt. En die ene keer was gelukkig genoeg.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:47

gouda schreef:
Je moet inderdaad meteen ingrijpen. Ik schrok zo dat ik het even niet meer wist dus draaide haar om en ging haar proberen naar voren te drijven wou ze de lucht in gaan. Toen wist ik het helemaal niet meer durfde ze geen tik meer te geven en zag heel de tijd die sloten van heel dichtbij brrrr.

Indd eng met sloten enzo, ik vind het ook wel apart dat je paard het doet als er een ander paard bij is...ik denk dat hij in zn verleden wat heeft meegemaakt. Een shet bij ons op stal doet het ook en bij elke kruising moeten ze hem insluiten anders keert hij ook om dus ze moet echt met een groep weg wil ze niet naar huis toe rennen....Doet ze het ook als je met haar wandeld en met uitstappen?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 13:01

Ik weet het niet dit was de eerste keer dat ik met haar buiten was/reed. Durf nu al helemaal niet alleen te gaan. Het paard wat mee was was wel heel braaf en nergens van onder de indruk dat vond ik wel maf.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:35

En iemand op de fiets ernaast?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 14:43

Kan mijn vriend wel eens lief aankijken ja. Goed idee doet hij ook eens wat aan sport Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:58

ik merk trouwens wel wat verbetering bij Quentin hoor
2 jaar geleden, als we dan al in t bos kwamen, die 500 meter er naartoe lukte soms zelfs niet eens, ook niet met een ander paard of fietser erbij Knipoog dan ging hij in t bos van de paden af dwars tussen de bomen door en steeds omhoog etc

na 2 jaar lekker veel buitenrijden met 2 friezen gaat Q ze voortaan in galop voorbij en loopt dan voorop, soms ook al in stap dat hij ipv erachter ernaast gaat lopen
t stomme is wel, hoe meer ik hem voorop wil hebben en dus ff been geef, hoe harder hij weer achter de ander kruipt Knipoog dan is t wel gewoon geklier en kan hij een rotschop van me krijgen.

maar ik maak nu soms zelfs hele dagtochtne door de bossen, zonder stress en met weinig tot geen gestaak en gesteiger meer Haha! heb nu ook hardstikke veel plezier in t bos, lekker laten uitrazen op lange brede zandpaden enzo
als je dit een paar jaar geleden had gezegd tegen me, had ik het nooit geloofd!
maar tot 3 jaar terug kon ik met destiny nog lekker door t bos crossen, toen zij dat niet meer kon, tsja toen moes ik Q wel meenemen, en sinds ik dus weet dat er 2 bokkers of friezwen rijden hier in t dorp, ben ik fanatiek met hun gaan buitenrijden!

helemaal alleen lukt nogsteeds niet helaas! maar mn vriend gaat vaak mee op de mountainbike, das wel fijn
alleen nu ik dus niet in de bak mag rijden ivm zn rug/bekken enzo is t toch wel lastig dat ik niet alleen naar buiten kan!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:20

Lisjuh87 schreef:
Mijn paard had het bit vast het was puur angst doordat hij mishandeld is geweest dus enigste optie was omtrekken om hem niet te laten winnen anders had ik helemaal niet meer het bos ingekunt. En die ene keer was gelukkig genoeg.

Deze pony heeft geen bit.. Omdat zij mishandeld is.. Schrikt snel en toe nik haar verzorgde ik vertrouwde haar en zei mij.. Maar de laatste tijd gaat het heel slecht.. Komt dnek ik omdat ze ene tijdje 3 verzorgers heeft gehad. Maarja daar gaat het nu niet over..

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:51

Ook bekend probleem bij mij!
Mijne is zoizo erg zenuwachtig en schrikkerig, en ziet overal spoken.

Ze stopte en dan gaf ik flink wat beenhulpen. Dat resulteerde echter in steigeren, waarbij ze over haar schouder wegdraaide. Ik draaie haar altijd meteen terug, maar hoe meer ik dat deed, hoe hoger ze ging.
Ik kon haar wel achteruit laten lopen, in een flink tempo, dat ging goed. Maar als ik haar weer omdraaide, begon het spelletje weer opnieuw. En om nou een hele buitenrit achteruit te doen Scheve mond , niet dus..

Ik heb haar dan een paar keer aan de hand meegenomen, en veel tegen haar gepraat zodat ze mijn stem leerde vertrouwen. Na een paar keer erop, ging al veel beter. Ik heb toen trouwens ook ontdekt dat ze altijd over haar rechterschouder wegdraait. Ik voel meestal wel wanneer ze omhoog wil gaan, dus houd ik meteen mijn linkerteugel er goed bij.
Verder moet je laten merken dat je je paard vertrouwt, dus niet gaan vasthouden etc, gewoon losjes contact.
Ik ben nu zo ver dat ze niet meer omdraait, als ze ergens van schrikt zal ze hooguit gaan stilstaan maar ze is daarna wel vooruit te krijgen. Meestal in een snelle draf, maar dat is niet erg.

Bij mij was het natuurlijk gewoon uit angst. Maar als het bij jou echt uitproberen is...heb ik niet echt advies!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:01

geh geh.. toch nog aardig veel mensen die dit probleem hadden..
dacht dat ik de enigste was Knipoog

Maar bij die van mij is het er nou helemaal uit Lachen
of nja ze probeert het nog wel eens maar bedenkt zich dan toch maar vlug Lachen
Mijne was ook zo verdraait, omdraaien en alleen maar achteruit lopen als ik dan been gaf om vooruit te gaan kwam ze omhoog..
woh dan wordt ik woest Clown bokken.. tot hier aan toe maar stijgeren op de weg dat moeten we niet hebben.. en dat deed ze echt smerig 1e x zon hupje en dan goed afzetten en de lucht in gaan..
Nou dat gebeurde me niet nog een x ik heb haar toen een lel tussen de oren gegeven ( ooehh wat ben ik gemeen klinkt ernstiger dan het is Knipoog )
maar ze was er zo van.. onder de indruk dat ze het daarna niet meer heeft gedaan Lachen
het achteruit lopen wil ze nog wel eens doen... 9 van de 10 x win ik maar je hebt altijd zon dag dat het echt niet wil wat ik dan doe:
Jij wil achteruit.. dan ga maar achteruit Lachen dan draai ik haar om naar de richting waar ik heen wil en dan maar achteruit stappen en dan omkeren precies voor het enge tonnetje Lachen
zo kom ik altijd wel weer heel thuis Lachen