hard draven in plaats van galoperen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:48

MissSisa schreef:
Gewoon doorzetten tot ze weten dat been galoperen is. Niet terug nemen maar juist verder rijden en dan gaat ze eerst maar een paar rondjes hard draven na een tijdje snapt ze wel dat dit niet handig is.

Lijkt me hier niet zo'n slim idee. Volgens mij ligt het probleem niet bij het paard.
Je moet gewoon heel duidelijk zijn in je hulpen. Een stemhulp gebruiken kan ook heel goed helpen. Gewoon een keer 'Galop' of alleen 'hop' roepen werkt vaak erg goed, vooral met paarden die ook af en toe aan de longe lopen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:30

Ik had daar eerst ook wel eens problemen meej!! Je moet gewoon goed kuit geven en alles!!

Ga je wel doorzitten als je wil gaan galoperen vraag anders aan iemand die je goed kent of die je wil helpen met het aanspringe in de galop!! Knipoog Haha!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:46

heey,

toen ik 8 lessen had gehad, galoppeerde ik nog niet, maar ik denk ook dat het aan jullie allebei een beetje ligt, want jij rijd nog niet zo lang en manege pony's zijn idd vaak minder actief op je hulpen. ik zou gewoon weer langzaam gaan draven en weer proberen en dan een tikje met de zweep geven. maar wat zei je instructrice er eigenlijk van??

groetjes frostylover

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:15

Ik had hier ook last van, toen ik net mijn haflinger begon te rijden.. Hier was het meer een kwestie van vertrouwen, ik was nog wat onzeker en zij ook.. (en ff uitproberen hoe ver ze kan gaan natuurlijk Knipoog ) Maar bij manegepaarden is dit natuurlijk anders, zoveel verschillende ruiters op hun rug.
Geef de pony voordat je aanspringt een tikje/been, zodat ze weet dat er 'iets' gaat gebeuren, dat ze op moet letten. Dit werkte goed bij mij..
succes ermee!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:28

Maar dat betekent niet dat je altijd je zweep gebruikt om in galop aan te springen!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:45

nee idd niet altijd.. dit heb ik in het begin gedaan, toen ze een beetje een loopje met mij nam.. hard draven etc. maar nu gaat het goed en gebruik ik ook geen zweep meer om aan te galopperen nee..