doorzitten lukt niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimduursma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:44

oefenen, oefenen, oefenen!

Benen lang maken, steun zoeken in de beugels.. dan leer je het vanzelf!

xx k i m xx

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:50

RanouK schreef:
Ze hoeft geen eigen zadel te hebben, maar laat de manege je op een dressuurzadel zitten?

Sommige pony's bij ons hebben idd een dressuurzadel...ligt er maar net aan wat voor handen is he op het moment dat het gekocht word. Belangrijkste is dat het iig past.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:54

Wel ik vind dat je met een dressuurzadel moet rijden wanneer je pas begint.
Het laat je goed in het zadel zitten, zodat doorzitten makkelijker wordt. Lachen

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 11:35

nee, ik rijd op een veelzeidigheidszadel...
*LOL*

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:21

je had mij vroeger moeten zien doorzitten Bloos!. Zat altijd enorm te stuiteren. Maar toen moest ik van mn instructeur elke week 2 uur achter elkaar (verschillende pony's) doorzitten. En zo heb ik het eigelijk een beetje geleerd. Gewoon heeel veeeel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:01

Het doorzitten gaat meestal al een stuk makkelijker als je paard goed over zijn rug word gereden, op deze manier is het niet meer moeilijk om door te zitten want dan zijn zijn bewegingen heel goed te volgen. Maar zoals hier al eerder genoemd werd, leer eerst maar eens alles goed onder de knie te krijgen, met de wedstrijdjes hoef je pas bij de L2 door te gaan zitten.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:36

Paard of pony moet idd de rug loslaten, vaak door dat paard/pony scheef is van nature en niet helemaal goed rechtgericht word, kan het spanning in de rug geven waardoor je dus niet goed op door kunt blijven zitten. Dus wat ook een tip kan zijn, richt je paard/pony eerst goed recht en als deze de rugspieren los kan laten en buikspieren aan kan spannen, dan zul jij ook beter kunnen doorzitten. Lees anders informatie op de websites van mijn onderschrift, daar staat veel info op vermeld.
Succes OK dan!

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:51

bedankt voor de tip bets!
maar het is niet mijn eigen pony!!!
en hoe krijg je die spieren los?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:54

Kendra4effah schreef:
nee hoor!
ik rij op een veelzeidigheidszadel...

Ja.... en wat bedoel je daarmee want het staat stukje hierboven ook al.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:15

Kendra4effah schreef:
bedankt voor de tip bets!
maar het is niet mijn eigen pony!!!
en hoe krijg je die spieren los?

Flink instappen en opbouwend rijden.

Ik weet nog mijn 1e keer in een dressuurzadel, ik wou echt niet lichtrijden! Haha! Doorzitten is heerlijk.
Het zit zo ongelooflijk geweldig, heerlijk gewoon.
Vandaar dat ik nu altijd met dressuurzadel rij, simply the best.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:40

Zoals al vaak gezegd is veel oefenen. Zonder beugels of zonder zadel rijden. En gewoon volhouden. Krijg je wel een paar dagen spierpijn maar het werkt wel hoor!

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:35

je moet wat andere zeggen echt doen als een zout zak gaan zitten hak uitdrukken je groot maken en je rug naar achter en je borsten vooruit dat is wat mij in structuur altijd zegt dus ga dan een beetje zo zitten _/
OK dan! (zo moet je zitten)

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:55

meid, je hebt nog maar 8 lessen gehad, toen ik 8 lessen had gehad kon ik net een beetje normaal lichtrijden!!Ik zou nog niet eens aan doorzitten denken joh!! Maar voor het aangalopperen moet je wel een paar passen doorzitten: gewoon proberen onstpannen, rechtop te blijven zitten, niet met je knieen knijpen, en eerst een paar pasjes proberen tot dat alles helemaal onstpannen kan gaan!!

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 10:43

thx voor de tips!!!!

Lottilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:43

hey meissie.... eerst goed leren rijden voordat je aan het doorzitten begint. en neem dan zitlessen ! ik werk bij dressuurstal van Baalen en daar hebben wij allemaal een goede zit dit komt door de zitlessen ! succes !

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 10:08

dat doen ze bij ons op de manege niet.........!

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:39

Hoi, ik vind het wel opvallend dat veel het erover hebben dat het komt omdat zij nog maar een beginner is, maar dat heeft er natuurlijk wel mee te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Ik rijd nu geloof ik al 14 jaar en heb sinds een tijd een verzorgpaard. En die zit ook gewoon vreselijk. Loopt super door zijn lijf met swung en alles, maar hij zit gewoon niet lekker. Ik heb echt op wel duizend paarden gereden, als het er niet meer zijn en de één zit nou eenmaal makkelijker dan de ander.

Greetz Sanne

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:00

Volgens mij werkt het gewoon het beste om een paar keer zonder beugels/zadel te gaan rijden aan de longe,, je kan je dan namelijk helemaal op het doorzitten concentreren en je MOET jezelf wel goed in het zadel drukken om er niet af te vallen.Wel kan je je idd eerst beter op het ligtrijden concentreren want je moet dat wel eerst goed kunnen, en natuurlyk goed kunnen sturen voor je aan het ligtrijden begint. *LOL*